[broertje] monitor coating met glassex verneukt

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
M'n broertje had laatst dankzij een idioot goedkope actie bij m'n moeder op het werk voor EUR 5 een perfect werkende IBM P70 op de kop getikt (ERG mooie schermen, ik heb er ook eentje uit dezelfde bron), maar heeft die sukkel er met z'n vingers op zitten prutsen.

Geen nood- hij weet wat te doen: met Glassex eraf :X :X :X

Gevolg: anti-reflectielaag volledig naar de knoppen, deels is het er helemaal af, deels hangen stukjes hier en daar en deels zit er lucht onder een paar minder beschadigde gedeelten. Het is nog wel leesbaar, maar daarmee is alles gezegd :(

De beschermlaag is dus om zeep, wat ik me nu afvraag is of er een manier is om het er helemaal af te krijgen om zo, desnoods met reflecties, de boel weer enigszins werkbaar krijgen :?

Oslik blyat! Oslik!

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Ja, met glassex :) alles eraf halen.

[ Voor 34% gewijzigd door SEPP op 08-12-2002 22:48 ]

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Hum ik doe mijn monitor ook vrij vaak met Glassex, moet zeggen werkt perfect, en mijn anti-reflectielaag zit er nog wel op.

Nu antwoord op je vraag als glassex op die monitor zo goed de laag er "afweekt" krijg je het er dan niet met een 2e lading af:?

Rampen bak 2004

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen ervaring ermee, maar helpt het niet om de monitor nog een keer met glassex te 'behandelen'? Of anders kan je misschien een heel licht schuurmiddel gebruiken (vooral niet te veel water gebruiken wat de monitor in kan lopen!), daar zou de beeldbuis wel tegen moeten kunnen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Ach, hij is niet de enige hoor....

mn baas tegen een klant die om schoonmaakshit vroeg: Dit spul moet je gebruiken, kun je daar-en-daar kopen. Dat spul is dus een amoniak-gebaseerde schuimspray, voor in huis ofzo..
Ikke: Verniel je daar niet je coating mee van je monitor?
Baas: Nee hoor, is er speciaal voor gemaakt, en 't is geen ammoniak.
(nee, het ruikt alleen exact zo, en er staat een plaatje op van een mooie huiskamer, en je koopt t bij zo'n huishoudwinkel :? Naja, zal wel aan mij liggen)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Een beeldbuis maak je schoon met een schone droge handdoek!!!

Mischien is het een idee om de beschadigde monitor met de beeldbuis naar beneden op een natte handoek te leggen zodat de lijm van de resterende coating oplost.

Verwijderd

dion_b schreef op 08 december 2002 @ 22:46:
M'n broertje had laatst dankzij ... :?
Zoals Sepp al zei: Probeer het er verder af te krijgen met glassex.

Tip om volgende keer vieze vingers eraf te halen.
Spontex doekje!! Iets vochtig maken over je beeld gaan vervolgens droog er overheen gaan.
Wat iemand deed met een handdoek, deze doekje hebben microvezels die dus geen krassen op je beeld achterlaten. Of eventueele vocht strepen. Echt een super resultaat.

Nadeel : doekjes kosten wel 5 euro nogwat
Je kan ze wel wassen. Heb zelf maar een hele voorraad aangelegd. Ook handig voor vette handen en vieze muismatjes en ranzige muizen enz enz. endless usefull :P

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Carel schreef op 09 December 2002 @ 13:29:
LOL, het het inderdaad ook tot nu toe alleen met een p70 gezien dit probleem, er zit maar 1 ding op, de volledige laag eraf boenen, dit gaat gemakkelijk met een schuurmachine met zo'n poetsdokeje en wat fijne polijst pasta, vergeet niet dat de kleuren hierna wel vertekend zijn, het gaat zeker ten koste van de beeld kwaliteit.
PS, volgens mij had het geen zak met dat glassex te maken, ik haalde er zo een laag af met een vochtig doekje..... geen id waarom, blijkbaar laat die laag opeens los na een tijdje.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Voor de duidelijkheid- ik weet prima hoe WEL veilig vingerafdrukken van een scherm te halen (m'n eigen P70 en nog een paar andere schermen hebben geen problemen), dus bedankt voor de tips, maar daar ging m'n vraag niet over :z
Carel schreef op 09 december 2002 @ 13:30:
[...]

PS, volgens mij had het geen zak met dat glassex te maken, ik haalde er zo een laag af met een vochtig doekje..... geen id waarom, blijkbaar laat die laag opeens los na een tijdje.
Hmm, zoals ik hierboven al zeg, ik heb geen problemen met m'n eigen P70 (zelfde partij en ook smerig als wat toen ik'm kreeg), maar goed, ik ben erg spaarzaam met vocht.

Ik denk dat ik de volgende keer dat ik daar ben idd een grondige Glassex behandeling ga geven om alles eraf te krijgen. Evt weken, maar ik twijfel enigszins daaraan...

Het kan ff duren voordat ik weer bij hem ben, maar ik geef een trap aan deze topic met m'n bevindingen als het zover is. Zo te horen zijn er wel meer mensen met vergelijkbare problemen :+

Oslik blyat! Oslik!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Inderdaad, kwam laatst een Philips 107T tegen, waar de reflectielaag ook voor een flink gedeelte weg was. Op dezelfde manier schoongemaakt als *alle* andere monitore (waaronder andere 107T's) Dus ja, komt vaker voor. Wel onder garantie om kunnen ruilen gelukkig :)

• vandenhende
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ik heb al een aantal keer gewoon glassex gebruikt om de vette vingers eraf te krijgen. Bij mij was er niets aan de hand gelukkig. Na het lezen van dit bericht bedenk ik me nog wel een keer voor dat ik het weer gebruik....
:p

Bedankt voor de tip!

• BovenHond
Waarschijnlijk is het niet zo zeer het glasex
maar het feit dat er al een beschadiging in de antireflectielaag zit...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
dion_b schreef op 09 December 2002 @ 23:45:
Voor de duidelijkheid- ik weet prima hoe WEL veilig vingerafdrukken van een scherm te halen (m'n eigen P70 en nog een paar andere schermen hebben geen problemen), dus bedankt voor de tips, maar daar ging m'n vraag niet over :z

[...]

Hmm, zoals ik hierboven al zeg, ik heb geen problemen met m'n eigen P70 (zelfde partij en ook smerig als wat toen ik'm kreeg), maar goed, ik ben erg spaarzaam met vocht.

Ik denk dat ik de volgende keer dat ik daar ben idd een grondige Glassex behandeling ga geven om alles eraf te krijgen. Evt weken, maar ik twijfel enigszins daaraan...

Het kan ff duren voordat ik weer bij hem ben, maar ik geef een trap aan deze topic met m'n bevindingen als het zover is. Zo te horen zijn er wel meer mensen met vergelijkbare problemen :+
Lukt niet, het zijn altijd bepaalde stukken die loslaten, en bij de ene is dit nooit en bij de andere na 80 jaar, het valt me wel op dat de p70 dit heel veel heeft trouwens. Ik weet ook niet waarom, maar zou het nix met zonne straling of roken te maken kunnen hebben, want ik heb me ook altijd afgevraagd hoe dit kon.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
antireflexie laag --> my ass!
Gewoon stof :+

Zeg dan niets...

[ Voor 36% gewijzigd door Pollewob op 10-12-2002 21:03 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als et stof is moet jij er een keer overheen :+

Zeg dan niets...

[ Voor 32% gewijzigd door Pollewob op 10-12-2002 21:03 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik heb van die monitor schoonmaak doekjes bij de HEMA gekocht.
Werkt perfect!

• Ethan_Hunt
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11-2019

Ethan_Hunt

En nu eerst... een biertje!

Ik gebruik van die brillenpoetsdoekjes van de Aldi. Kosten bijna nix en werken perfect.
Helaas hebben ze die dingen lang niet altijd. Vaak is er geen pijl op te trekken wanneer die dingen er weer zijn. :/

Proud [DPC]Clan_Delft member
Specs: AMD Athlon 64 X2 4400+ | ASUS mobo | 4x 1024MB PC6400 DDR2
Voor uitgebreide specs zie http://specs.tweak.to/2994

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Vraagje !! Ik heb een tft scherm wat een beetje vies aan het worden is. Waarmee kan je dat het beste mee schoonmaken?? Kan dat wel met glassex??

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57
Het vaag worden van mijn monitor kan dus liggen aan het overtollig glassex gebruik tijdens het schoonmaken?

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb zelf 1x p70 en 3x p200(1) (20"versie) en deze hebben ook die coating, heb nergens last van, GLASSEX RULEZ! :D

:edit,

het zijn idd :9~ monitoren :P

[ Voor 19% gewijzigd door richard_kraal op 10-12-2002 14:16 ]

• BovenHond
mjhzenden schreef op 10 december 2002 @ 14:05:
Vraagje !! Ik heb een tft scherm wat een beetje vies aan het worden is. Waarmee kan je dat het beste mee schoonmaken?? Kan dat wel met glassex??
Als ik jou was zou ik even een mailtje naar de fabrikant sturen, die weet heel goed wat wel en niet geschikt is voor het spul. Een TFT is iets te duur om met glasex te gaan expirimenteren.

Verwijderd

Ik zou je broertje met glassex gaan wassen!

Zeg dan niets...

[ Voor 34% gewijzigd door Pollewob op 10-12-2002 21:01 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Matsu_matsu schreef op 10 december 2002 @ 14:22:
[...]

Als ik jou was zou ik even een mailtje naar de fabrikant sturen, die weet heel goed wat wel en niet geschikt is voor het spul. Een TFT is iets te duur om met glasex te gaan expirimenteren.
Ik heb zo'n busje met doekjes om schermen schoon te maken, tast de laag dus niet aan.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Bootje schreef op 10 December 2002 @ 14:08:
Het vaag worden van mijn monitor kan dus liggen aan het overtollig glassex gebruik tijdens het schoonmaken?
Idd. Staat trouwens vast wel in het boekje van je monitor vermeld dat je 'm schoon moet maken met een droge of licht vochtige doek.

Maar ja, niemand leest dat natuurlijk |:(

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik gebruik Microfiber doekjes speciaal voor TFT schermen en natuurlijk ook voor monitoren.

Meh ...

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:56
mjhzenden schreef op 10 December 2002 @ 14:05:
ik gebruik gewoon een tissue die ik een beetje vochtig maak met water.je moet alleen niet gaan boenen,maar gewoon eroverheen gaan en dan op laten drogen anders krijg je allemaal vegen.Ik kwam er zelf pas na een half uur achter,nadat ik me eerst helemaal de pleuris had geboend.

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
FireWurX schreef op 10 December 2002 @ 13:10:
als et stof is moet jij er een keer overheen :+
deleted

Ontopic again..

[ Voor 31% gewijzigd door Pollewob op 10-12-2002 20:51 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

daar gaat et toch niet om?
je nick is vacuumcleaner.
en je zegt dat die laag stof is.
dus dan moet je er met een vacuumcleaner overheen.

[ Voor 26% gewijzigd door Pollewob op 10-12-2002 20:51 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Pollewob
  • Niet online
En nu weer gewoon ontopic. Aan al dat offtopcic geblaat heeft de topicstarter helemaal niets.

• Remy
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

3M heeft zo'n flesje, euhm wit met rood :). Kan voor zowel CRT's als TFT's gebruikt worden. Kan je bij de betere kantoorboekhandel / PC zaak halen. Prachtige uitvinding, want als ik met een tissue en een beetje van dat flesje (spuitding) over m'n scherm of me notebookTFT ben geweest, dan is het echt glashelder.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Als ik me goed kan herinneren verkopen we op mijn werk voor normale monitoren een soort van schuimspray wat we "screen '99" noemen en voor TFT's hebben spuitbusjes dat safeclean heet. Mocht je willen weten waar kun je me mailen... Kweet niet of de modjes het hier op prijs gaan stellen als ik reclame ga maken....

• Pollewob
  • Niet online
Topic gaat nu alleen nog maar over middeltjes die je kan gebruiken voor het schoonmaken voor je scherm. Dat is al vaak genoeg langsgekomen, makkelijk te vinden met de search/Google en heeft bovendien weinig met de originele vraag te maken. Topic dicht dus. Jammer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.