[n00b] ADSL opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ok dan, here we go :) -->

Januari arriveert mijn ADSL en ik wil simpelweg erg goed voorbereid zijn. Alles wat hier dus gepost komt print ik netjes uit enzo. Ik heb in het huis twee pc's die met ADSL verbonden moeten worden maar ook met een netwerk. Beide moeten beveiligde zijn op de firewall.

Ik begin bij de splitter, daar split ik de lijn (beide telefoonkabel) naar telefoon en modem (Alcatel modem bij Zonnet, niet de MultiPC one). Dan een kabel (nog steeds telefoonkabel he?) naar de router.

vanaf daar weet ik het allemaal niet helemaal meer. Ik wil ook een netwerk direct tussen de pc's, zorgt die router ook voor een LAN met firewall? Of moet ik dan na de router een switch zetten en van daar naar de twee pc's een UTP kabel trekken?

Of, nog meer kabelwerk, moet het apart. Dus in beide pc's twee Nic's met de ene voor ADSL en de andere voor LAN op switch.

Sorry, maar dit is echt moeilijk voor me, ik vraag dan ook vriendelijk om uitleg. Alvast bedankt :) .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

staat dit niet op de site van "adsl"?

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 22:31:
staat dit niet op de site van "adsl"?
Op www.kpnadsl.nl is niets over deze kwestie te vinden. En als je me die site aanraadt, check dan eerst zelf ff voordat je hem geeft ;) . Toch bedankt :>

De meeste mensen deugen!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 07-08 11:15
kijk eens in deze FAQ:Hoe deel ik Internet ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
ADSL 'doe het zelf' :)

Daar is het echt mee op te lossen. Ook staan er linkjes naar complete tutorials, dus dat moet gewoon lukken ! :)

Succes !

Dit topic is gesloten.