Toon posts:

200 gig en win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe maxtor harddisk van 200 gig gekocht
ik had hem deringezet en windows xp eropgezet en al snel zag ik dat die maar 128 ofzo aangaf dus ik ff zoeken hier op de forum stond er dat je de bios moest flashen en je moest iets in het register van windows veranderen
dus ik had ff me bios geflashed die herkende de schijf daarna had ik hem geformateerd om der windows xp op te gaan zetten
en toen begon het geouwehoer :?
ik liet hem booten van de cd dus dan krijg je eerst dat blauwe scherm en dan gaat die wat dingen voor windows instaleren (dat ging allemaal goed) als dat eropstaat dan start die opnieuw op en dan moet die normaal verder gaan met instaleren maar dat doet die nie :?
hij start dan elke keer opnieuw op dus om de paar sec start die opnieuw :?

weet iemand hoe ik dat ken oplossen ?

Verwijderd

Het beste kun je bij zo'n hdd je hdd partitioneren. Dan werkt ie wel.

Ik hoop trouwens niet dat die bios flash fout gegaan is. :(

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:06

DinX

Motormuis

1) 1 grote partitie van 200 gieg vind ik zowieso al niet erg slim
2) ik hoop voor je dat je eerst je oude bios opgeslagen hebt
3) zet je oude bios terug (als je die nog hebt)
4) deel je schijf eens op in 2 of meer partities

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je wel een ATA133 controller? Vrijwel alle ATA 100 controllers zijn namelijk beperkt tot 128GB.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 22:12:
ik heb een nieuwe maxtor harddisk van 200 gig gekocht
ik had hem deringezet en windows xp eropgezet en al snel zag ik dat die maar 128 ofzo aangaf dus ik ff zoeken hier op de forum stond er dat je de bios moest flashen en je moest iets in het register van windows veranderen
dus ik had ff me bios geflashed die herkende de schijf daarna had ik hem geformateerd om der windows xp op te gaan zetten
en toen begon het geouwehoer :?
ik liet hem booten van de cd dus dan krijg je eerst dat blauwe scherm en dan gaat die wat dingen voor windows instaleren (dat ging allemaal goed) als dat eropstaat dan start die opnieuw op en dan moet die normaal verder gaan met instaleren maar dat doet die nie :?
hij start dan elke keer opnieuw op dus om de paar sec start die opnieuw :?

weet iemand hoe ik dat ken oplossen ?
Wat moest je precies in je registry wijzigen , want ik heb hier
2x120 gig maar ik heb maar 223 gig beschikbaar , ik mis 17gig . :?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 22:25 ]

Verwijderd

SH007 schreef op 08 December 2002 @ 22:20:
Heb je wel een ATA133 controller? Vrijwel alle ATA 100 controllers zijn namelijk beperkt tot 128GB.
Heeft de bovenstaande vriend gelijk in.

Heb je zo'n maxtor ata133 raid controller voor nodig.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 22:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 22:24:
Wat moest je precies in je registry wijzigen , want ik heb hier
2x120 gig maar ik heb maar 223 gig beschikbaar , ik mis 17gig . :?
Die verliest altijd iets. Het kan ook komen door telfouten.
1mb = 1024 kb
Die tel fout komt heel vaak voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 22:26:
[...]

Die verliest altijd iets. Het kan ook komen door telfouten.
1mb = 1024 kb
Die tel fout komt heel vaak voor.
Die telfout heb ik niet gemaakt maar bij zulke grote schijfen is er altijd wat schijfverlies , nouja jammer had wel 17 gig erbij gewilt :P

Verwijderd

WinXP heeft waarschijnlijk toch een driverdiskette nodig voor die U133 controller(-chip) waar je 200GB harddisk aan hangt. Aan het begin kun je die driver opgeven met F6 en een diskette, op het moment dat XP vraagt om op F6 te drukken als je driverdisks voor SCSI en/of RAID controllers wilt opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wist nie meer hoe je in partieties kon opdelen :-( haha wel in fat dat gaat via fdisk maar windows xp had d8 ik ntfs (of wat anders) partieties
die bios flash is wel goed gegaan ik want hij herkent die 200 gig in de bios wel
en ik heb nu voorlopig weer ff mijn 40 en 60 gig erinhange en ik heb verderest geen problemen dus aan die flash zal het wel nie liggen

hoe moe je ook alweer in partieties verdelen ?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:06

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 23:14:
ja maar ik wist nie meer hoe je in partieties kon opdelen :-( haha wel in fat dat gaat via fdisk maar windows xp had d8 ik ntfs (of wat anders) partieties
die bios flash is wel goed gegaan ik want hij herkent die 200 gig in de bios wel
en ik heb nu voorlopig weer ff mijn 40 en 60 gig erinhange en ik heb verderest geen problemen dus aan die flash zal het wel nie liggen

hoe moe je ook alweer in partieties verdelen ?
fdisk, of partition magic

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
en wat zou er dan verkeert kunnen gaan met dat flashen ?
ik had me ouwe bios op een diskette gezet toen had ik de diskette met mijn stomme kop erin laten zitten toen had ik een test progie gedownload van maxtor om te checken of er geen fouten ofzo in de harddisk zaten die starte ik dus en toen schreef die ineens die diskette met een progje vol om in dos te draaien dus die backup heb ik nie meer :-(
maar als het verkeerd is gegaan ken ik het tog nog een keer overnieuw doen of gaat dat nie zo makkelijk?

Verwijderd

je kunt je oude bios toch nogmaals op flop zetten?
de gevolgen van misflashen kunnen vanalles zijn:
niet meer booten, of nog een mogelijkheid hebben om je bios te re-flashen, of zonder beeldscherm via een dos-disk je bios weer flashen, of amiboot.rom safew-bestand.

Gevolgen zijn niet te overzien in elk geval.
Als jouw nieuwe bios het doet is er toch niks aan de hand?

Windows setup van 2000/XP heeft een ingebouwde partitiemanager, in zoverre dat je partities kunt converteren naar NTFS, partities kunt deleten en aanmaken. Resize, merge, convert etc zijn niet mogelijk zoals PartitionMagic wel kan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles al goed nu ;) gelukkig

bedankt voor al jullie hulp 8)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

iets met lba48 toch?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:59:
ik heb alles al goed nu ;) gelukkig

bedankt voor al jullie hulp 8)
Hoe heb je het nou gedaan dan :?

Verwijderd

HO ! STOP !!

Kijk maar eens hier :
hier heb je de komplete FAQ voor de mogelijke oorzaken en oplossingen :

http://fae.abit.com.tw/eng/faq/generic/check137gb.htm

Ook intesressant als je geen ABIT moederbord hebt.
Vooral de link http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2001/2001121901.htm is
(How to Enable 48-bit Logical Block Addressing Support for ATAPI Disk Drives in Windows XP) interessant. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002)
daar stond alles wat ik nodig had de eerste keer zat ik gewoon dom te kloten toen heb ik gewoon wat verkeerds gedaan
toen heb ik alles nog ff een keer goed doorgelezen en toen alles opnieuw gedaan en toen was het goed 8)
Pagina: 1