Netwerk valt dood

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Heb nu 2 PC's aan een 3com switch hangen. Er moeten binnenkort nog meer PC's aan komen, vandaar die switch.

Heb een (4 aderige) kabel naar beneden gelegd en daar de RJ45 stekkertjes aan geknipt. Werkt op zich goed, maar na een tijdje (15/30 min) valt het netwerk een beetje 'dood'. Dan heb 2 kanten op geen toegang meer op de andere PC en ik krijg een beetje gezeik over dat ik geen recht op dat netwerk zou hebben. LAN geeft nog wel aan verbonden te zijn.... eerder ging het ook altijd wel goed met een crosscable.

Beide PC's draaien WinXP

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Daylights schreef op 08 december 2002 @ 21:53:
en ik krijg een beetje gezeik over dat ik geen recht op dat netwerk zou hebben.
Kun je misschien iets specifieker zijn over wat er nou precies fout gaat? Krijg je dus foutmeldingen in XP (zo ja, welke precies?) of gaat het alleen over dat het netwerkverkeer gewoon traag wordt. Ligt er een beetje aan wat er nou precies fout gaat wat de stappen zouden moeten zijn om e.e.a. te controleren :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Nah, foutmelding weet ik niet meer precies. Het is die standaard foutmelding als je een PC in het netwerk aan spreekt die niets geshared heeft bijv. Dan krijg je ook dat je geen rechten tot die PC hebt. Het is gewoon dat het verkeer ineens dood valt, echter geeft de verbinding nog wel aan verbonden te zijn.... dataverkeer valt dus idd weg.

Maar heel misschien dat ik het nu toch gevonden heb.... want ik heb er ff een kant en klare straight kabel tussen gehangen i.p.v. die zelf geknipte kabel. Nu lijkt alles wel goed te werken... ik snap alleen niet waarom het dan maar even goed werkt met die kabel en dat dan ineens het verkeer dood valt :?

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

Misschien toch de kabel niet helemaal lekker. Zou kunnen hoor, dan komt er teveel rotzooi op het netwerk, die alles opstropt.

Maar jij had dus een cross-cable van 1 van je PC's naar de switch lopen? Dat werkt meestal niet, tenzij je een switch hebt, die dat zelf detecteert. Tussen 2 PC's moet inderdaad een cross-cable, maar ik zou als je PC's rechtstreeks aan een hub of switch hangt altijd voor een straight kabeltje gaan :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Ja idd, bedoelde dus een cross tussen de 2 PC's. Is dus duidelijk die kabel wat wanneer ik die er weer tussen zet hangt de boel.

Ik zal dus toch een nieuwe kabel moeten trekken, dan gelijk maar 8 aderig :( Toch bedankt!

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kun je ook van de andere kant bekijken. Als je d'r een 8 aderige Cat5e kabel neerlegt kun je d'r altijd Gigabit over laten lopen ;)
Pagina: 1