@home verbinding met add route werkt slechts half ?!

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ik en een vriend van mij hebben @home internet, we wonen 250meter van elkaar af waardoor wij dankzij de "veiligheids voorzieningen" van @home niet zomaar verbinding kunnen maken met elkaar.

Nou is dit op te lossen zoals jullie al weten door de volgende regel in een bat file te zetten en deze te draaien :

route add xxx.xxx.xxx.xxx yyy.yyy.yyy.yyy

Waarbij de x'en het ip van mijn vriend is, en de y'tjes je standaard gateway is. We hebben dit beiden gedaan, en dit bestand gedraaid. De regels zijn compleet foutloos, en de ip adressen zijn juist en de gateway ook.

Ik heb het zelfs geprobeerd met een utility die te downloaden is op www.troublesathome.nl

Beiden hebben we windows 98se, en beiden zitten we op de pc die daadwerkelijk op de kabelmodem aangesloten is, het enige verschil is dat bij mij het internet gedeeld wordt met andere pc's en bij hem niet, dit delen gebeurd met het internet connection sharing protocol van win98se.

Na dit gedaan te hebben zijn we gaan testen, en nu kan hij wel naar mij verzenden maar ik niet naar hem, ik ontvang wel maar kan niet zenden.

Op de troublesathome pagina staat hier verder niets over, en via de search ben ik ook niets te weten gekomen.

Heeft iemand hier tips of ideeen voor ?

Hoe krijg ik dit aan de praat ?

• Tasma
We kunnen elkaar trouwens wel pingen zonder enige fouten.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Het lijkt me een geval val eenrichtingsverkeer qua hostname-resolutie. Dat wil zeggen: jouw vriend kan jouw computer(host)naam wel omzetten in een ip-adres, maar jouw PC kan zijn computer(host)naam niet omzetten in een ip-adres.
Probeer eens in jouw hosts-file zijn ip-adres en bijbehorend hostname te zetten:

xxxx.xxxx.xxxx.xxxx hostname_van_vriend

| Specs Aurora24 | My music |

• Tasma
[b][message=16289410,noline]The_Prince_of_Mu schreef op 08 december
Probeer eens in jouw hosts-file zijn ip-adres en bijbehorend hostname te zetten:

xxxx.xxxx.xxxx.xxxx hostname_van_vriend
Nee dat werkt helaas ook niet, maar ik voer het fout in denk ik want er komt als ik zo typ wat jij zegt dit te staan :

route add 217.120.104.172 CP43355-A 217.120.104.1 en dat pikt hij niet :(

• RMYuma

RMYuma

Nee, niet aan de commandline intikken, maar in je hosts-file in je Windows-directory. ;)

• Tasma
The_Prince_of_Mu schreef op 08 december 2002 @ 22:05:
Nee, niet aan de commandline intikken, maar in je hosts-file in je Windows-directory. ;)
Nope werkt ook niet :(

overigens heeft geen van ons een firewall oid.

• RMYuma

RMYuma

Hmmm... je zou aan jouw kant je TCP/IP-stack eens opnieuw kunnen installeren. You never know...

• Tasma
The_Prince_of_Mu schreef op 08 december 2002 @ 22:16:
Hmmm... je zou aan jouw kant je TCP/IP-stack eens opnieuw kunnen installeren. You never know...
Volledige herinstallatie, herconfiguratie, controle, opnieuw herinstallatie...

Allemaal al gedaan :( @home wordt bedankt... kan je niet eens met je buurman een spel spelen!

Bizar probleem en troubles@home geeft er ook geen info over.

• RMYuma

RMYuma

Kun je anders niet een VPN opzetten als work-around. Dan heb je een secure connection met elkaar over het internet. Ten slotte hebben jullie alletwee wel een werkende internetverbinding, neem ik aan.

Maar je hebt het over een spel spelen... vaak heb je in het spel een optie om een ip-adres te specificeren, zodat je voorgaande toeren niet eens uit hoeft te halen.

Ik heb zelf als @Home-gebruiker ook een netwerkje aan mijn PC hangen (gedeeld met Winroute), en ik kan bv in Quake III Arena gewoon het ip-adres van een vriend van mij ingeven. Die vriend zit ook gewoon bij @Home, en ik kan gewoon met hem gamen over internet.

[ Voor 27% gewijzigd door RMYuma op 08-12-2002 22:23 ]

• Tasma
Maar dat gaat bij ons dus niet :( vanwege die blocks van @home. Wij zitten op dezelfde "server/node/whatever" en daarom mag het niet..

Zou je me kunnen zeggen wat dat is, een VPN?

• RMYuma

RMYuma

Dat is een virtual private network. Uitleg hierover kun je vinden op http://www.microsoft.com/...etworking/vpn/default.asp

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Op de troublesathome.nl pagina staat daar verder niets over omdat het toevoegen van die routes voldoende is. Jullie kunnen elkaar wel pingen, dus die blokkade van @Home heb je al omzeild. Het probleem zit ergens anders.

Met welk programma probeer je wat naar elkaar toe te sturen?

• Tasma
rvm schreef op 08 december 2002 @ 22:38:
Op de troublesathome.nl pagina staat daar verder niets over omdat het toevoegen van die routes voldoende is. Jullie kunnen elkaar wel pingen, dus die blokkade van @Home heb je al omzeild. Het probleem zit ergens anders.

Met welk programma probeer je wat naar elkaar toe te sturen?
msn messenger.. maar het is toch bizar dat dat wel van a --> b kan maar niet van b --> A?

Bedankt voor de info over dat VPN ga dat eens bekijken, en ik ga nu testen ofdat het in een game misschien wel werkt..

Verwijderd

kan je dan wel op ip basis de andere pc bereiken in de verkenner ??
dus '\\ip.ip.ip.ip van de andere gebruiker ?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

hier (bolsward) kan ik niet naar iemand anders pingen enzow
maar ik kon wel bij iemand anders remote administrator(poort 4000 d8 ik) in dezelfde subnetmask gebruiken naar mijn pc :S zonder extra routes enzow

dus alleen zijn de <1024 poorten blocked?
Pagina: 1