Toon posts:

Amp / Equalizer - Geluidsniveau moet omhoog !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej!

Heb hier een SoundBlaster Live! 5.1 NL met Live!Drive II en daar hangt een koptelefoon
aan. Die koptelefoon is een monitor, en het geluid komt het best tot z'n recht, als dat
lekker hard staat... En daar zit het probleem. Er is bijna geen volume uit m'n pc te
krijgen! Wat ik dan volume vind zeg maar...

Is er niet een algemene software matige versterker? Met een equalizer erin? Want
het is niet huilen met de pet op, maar het kan mooier (lees harder / zuiverder) :)

Als jullie meer specs nodig hebben, geef ik ze graag! M'n pc draait onder Windows
2000 SP3 trouwens, en ja, alle schuiven die ik heb kunnen vinden die met audio te
maken hebben, staan vol open :)

Wie helpt mij aan een beetje meer POWER? :) Of is de output waarschijnlijk helaas
al aan z'n max? ;(

_/-\o_

Edit:

Er zit trouwens tussen de DVD speler en geluidskaart een digitale kabel!

De GoT search / Omega search leverde niet veel soeps op, download.com had niet
écht veel leuks, en google... Mja... Had ook niet écht wat ik zocht met dit verhaal erbij!

Edit2
http://www.tweakers.net/gallery/49133/sys
Hier staan de full specs van m'n pc!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 21:31 . Reden: ff wat info bijgevoegd :) / specs url toegevoegd ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 18:57
Ik ben zo'n software nog niet tegengekomen, en ik denk dat als het zou bestaan het slechts heel beperkt bruikbaar zou zijn, namelijk enkel als het programma/mp3 dat je gebruikt te stil is opgenomen of het geluid verzwakt.

In het andere geval (dus dat de software het geluid normaal afspeelt) kan zo'n programmaatje het nog wel in beperkte mate harder doen klinken, maar zeker niet zuiverder, omdat je dan namelijk met clipping te maken hebt.

Je zal dus naar een hardware versterkertje op zoek moeten als je het nog harder wil.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

in winamp zelf zit een equalizer zet die op zijn hoogst :)

Verwijderd

Topicstarter
Adion schreef op 09 december 2002 @ 13:03:
Ik ben zo'n software nog niet tegengekomen, en ik denk dat als het zou bestaan het slechts heel beperkt bruikbaar zou zijn, namelijk enkel als het programma/mp3 dat je gebruikt te stil is opgenomen of het geluid verzwakt.

In het andere geval (dus dat de software het geluid normaal afspeelt) kan zo'n programmaatje het nog wel in beperkte mate harder doen klinken, maar zeker niet zuiverder, omdat je dan namelijk met clipping te maken hebt.

Je zal dus naar een hardware versterkertje op zoek moeten als je het nog harder wil.
Er is dus niet meer output te realiseren dan dat er nu is? ;( Het is overigens niet
alleen voor mp3, maar ook voor DVD etc. "Algemene" versterker zeg maar!
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:04:
in winamp zelf zit een equalizer zet die op zijn hoogst :)
Mja, hier kan ik natuurlijk niet veel mee he :/

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een progsel voor mij om m'n oren iets meer mee te beschadigen? >:)

Verwijderd

Toch echt een normale versterker aan hangen, en dan je koptelefoon.
Ken geen andere manier.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17

DaRoot

Some say...

Nope, in winamp de eq opdraaien heeft alleen maar vervorming tot gevolg.

Denk dat je echt op zoek moet naar een koptelefoonversterker. En dan het liefst een goede koptelefoon erachter, Sennheiser bijvoorbeeld. Dan kun je een hard en zuiver signaal krijgen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
DFX plugin :?

anders weet ik het ook niet, maar jouw pc moet meer lawaai kunnen maken dan jouw oren aan kunnen lijkt me, het maximum wordt eerder door de speakers bepaald..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 21:23:
Toch echt een normale versterker aan hangen, en dan je koptelefoon.
Ken geen andere manier.
Keej, zal es kijken wat zoiets kost :)
DaRoot schreef op 12 December 2002 @ 21:25:
Nope, in winamp de eq opdraaien heeft alleen maar vervorming tot gevolg.

Denk dat je echt op zoek moet naar een koptelefoonversterker. En dan het liefst een goede koptelefoon erachter, Sennheiser bijvoorbeeld. Dan kun je een hard en zuiver signaal krijgen.
Dat snap ik, daarom kon ik ook niets met die ene reply van b0n3 :)

En ik heb er dus een Beyer Dynamic aanhangen. Studio koptelefoon? Monitor?
Half open systeem? Zegt je dat wat? ;) Er hang een goeie aan, neem dat maar aan :)
Azrael schreef op 12 December 2002 @ 21:30:
DFX plugin :?

anders weet ik het ook niet, maar jouw pc moet meer lawaai kunnen maken dan jouw oren aan kunnen lijkt me, het maximum wordt eerder door de speakers bepaald..
Zorgde die niet alleen voor "ruimtelijk" effect? Ik zal em nog es downloaden, maar
ik heb het niet zo op winamp plugins, behalve die voor irc :)

---

Ik zal es op zoek gaan naar zo'n versterkertje! Wat moet dat kosten? Wat raden jullie mij aan?

Iig bedankt tot zo ver :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:05:
[...]

Dat snap ik, daarom kon ik ook niets met die ene reply van b0n3 :)

En ik heb er dus een Beyer Dynamic aanhangen. Studio koptelefoon? Monitor?
Half open systeem? Zegt je dat wat? ;) Er hang een goeie aan, neem dat maar aan :)
Dat klinkt wel goed ja. Maar als jij dat al weet, dan had je waarschijnlijk zelf ook wel geweten, dat een line-signaal niet genoeg is om een dergelijke koptelefoon aan te sturen (NOFI).

Ben je handig met elektronica? Elektuur heeft wel een aantal schema's van die dingen gepubliceerd.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 12 December 2002 @ 22:14:
[...]

Dat klinkt wel goed ja. Maar als jij dat al weet, dan had je waarschijnlijk zelf ook wel geweten, dat een line-signaal niet genoeg is om een dergelijke koptelefoon aan te sturen (NOFI).

Ben je handig met elektronica? Elektuur heeft wel een aantal schema's van die dingen gepubliceerd.
Als je goed leest, was dat dus ook hetgene dat ik vreesde :)
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:23:

Wie helpt mij aan een beetje meer POWER? :) Of is de output waarschijnlijk helaas
al aan z'n max? ;(
:)

Ik vraag pa ook nog wel ff, en kijk ff rond naar zo'n versterker :)

Verwijderd

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout, zou je zoiets kunnen proberen:

http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=4

Hiervan moet je er twee maken (stereo) + stekkertjes/bussen; dus ongeveer 8 euro.
Je kunt natuurlijk ook de 10 watt versie proberen >:)
Pagina: 1