Win98 slaat vast bij branden cd met Nero (oude pc)

Pagina: 1
Acties:

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Mijn vader heeft een vrij oude PB pc met een oude brander erin. Sinds kort kan hij geen cds meer branden want de computer slaat vast halverwege het brand proces (reageert zelfs niet meer op ctrl-alt-del). :(
Hij gebruikt de Nero die bij de pc zat (versie 4.x geloof ik)

Zelfs het branden van een eerder gemaakt image heeft hetzelfde probleem. Een image maken met Nero gaat wel goed.

Ik heb al geprobeerd een nieuwe Nero te installeren (5.5.9.0) maar die herkent de cd brander niet :? !! Hoe kan dat nou? Het is een "IDE-CD R/W 2x2x24". We hebben al een Adaptec ASPI upgrade gedaan, hielp niet. :(

Waar kan het vastslaan van de pc aan liggen?
Hoe zou het komen dat een nieuwe Nero de cd brander niet meer herkent?

FireFox - neem het web in eigen hand

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

voor de aardigheid even een ander brandprogje proberen? als het dan aan nero blijkt te liggen kun je een mailtje sturen. Wat mij veel waarschijnlijker lijkt, is dat je cdbrander er niet zo best meer aan toe is. Misschien kun je m eens in een andere computer proberen?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Misschien komt het omdat het systeem te vol staat met "junk"
Probeer anders als je nog erges een HD heb liggen met een schone installatie te branden. Als het dan wel lukt licht het waarschijnlijk gewoon aan windows.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Tja het is zo'n out-of-the box pc met alles voorgeinstalleerd. Verder staan er nauwelijks programma's op die niet vanaf de image cd komen. (nero 4 wordt ook vanaf de image cd geinstalleerd).
Hm. Ik suggereerde al dat ie voor €40 een 2-e hands brander ergens vandaan haalt die wel van een bekend merk is (supersnel hoeft niet, alles is sneller dan wat hij nu heeft). Die wordt dan waarschijnlijk wel goed herkend door een nieuwe Nero.
Toch vaag dat een nieuwe Nero z'n huidige brander niet meer herkent, terwijl de oude versie die er nu op staat dat wel doet.....

(edit:) na herinstallatie van kale windows 98 doet nero 5.5.9.0 het wel weer goed - hij herkent de brander weer. Geen idee wat er aan de hand was .... :?

[ Voor 14% gewijzigd door PommeFritz op 30-12-2002 02:43 ]

FireFox - neem het web in eigen hand