Toon posts:

Wat te doen met een rare soltek sl-75kav

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een Soltek sl-75kav.
Hier zit op: 640mb ram, duron 800 en verder wat onbelangrijke zooi.
Er zitten nu 2 kleine hdds op (850 en 500mb) en hier draait slackware 8 op.
Dit draait gewoon perfect en stabiel en zonder problemen.
Het vreemde is echter dat ik er geen windows op kan installeren. Ik heb geprobeerd: 98, me en xp prof.
bij 98 en Me looptie vast na het kopieren van de bestanden die nodig zijn voor windows setup. Bij xp ook ergens.
2 andere hdd's boden geen oplossing.
Ander geheugen ook niet.
Een andere processor ook niet.
Ik heb ook al geprobeerd om windows eerst op een schijf te zetten met een andere pc en vervolgens aan de soltek te hangen. Na wat hardware installatie(wat retetraag gaat allemaal) loop het systeem vast, freezed t etc.
Dat het dus aan het moederbord ligt, dat staat wel vast. Ik vraag me echter af waardoor het dan kan dat slackware er wel perfect op draait? Ik kan ook gewoon slack installeren en kernel compilen etc. Allemaal geen probleem.
Zijn er meer mensen die een dergelijk iets hebben meegemaakt? En wat een evt oplossing kan zijn?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien slecht geheugen? Of te positieve geheugen installingen in de BIOS (waar Linux maling aan heeft =) )?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Staat Bootsector-virusprotect aan in de BIOS?
Zo ja, deze moet afstaan bij installatie van Windows.

Verwijderd

Lijkt me dat het moederbord kapot is. Heb je nog een ander liggen anders eentje van iemand lenen.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
SBlive! eruit trekken...

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen sblive in?!?
Ik heb helaas niet nog een zelfde mobo liggen.
Geheugen heb ik al verchillende modules geprobeerd... Ook verschillende modules in verschillende banken etc
De bios is ook al geupdate.
Maar als het mobo kapot zou zijn, waarom doetie t dan wel perfect onder linux, en kan ik er dan alles mee doen?

Oh en, mbr virus detect staat uit, en ook geheugeninstellingen staan gewoon op standaard.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:55 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:13
Is je schijf niet gewoon te klein?
Windows+swapfile+installatiebestanden is al gauw meer dan 1 Gig...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XP gaat inderdaad no-way lukken, zelfs niet als het 850MB schijfje volledig leeg is. Maar Win98 en Me moeten wel lukken, mits je ze zo kaal mogelijk installeert. Maar de problemen kunnen ook voorkomen als je te weinig schijfruimte over hebt.

Hoeveel vrije schijfruimte heb je eigenlijk?

Verwijderd

probeer eens of in de bios in te stellen is welk os op de pc draait.

Verwijderd

Topicstarter
probeer eens of in de bios in te stellen is welk os op de pc draait.
In de bios je os instellen? alleen pnp os is in te stellen, maargoed.
XP gaat inderdaad no-way lukken, zelfs niet als het 850MB schijfje volledig leeg is. Maar Win98 en Me moeten wel lukken, mits je ze zo kaal mogelijk installeert. Maar de problemen kunnen ook voorkomen als je te weinig schijfruimte over hebt.

Hoeveel vrije schijfruimte heb je eigenlijk?
Ik heb xp etc ook niet geprobeerd op die 850mb schijf, maar op andere schijven, ik heb geprobeerd: 2 verschillende van 4,3 en 1 van 1,2
Overigens allen gewoon leeg.
Maar bij allemaal het zelfde probleem.
Op die 850 en die 500 staat alleen slackware.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je misschien wel Windows installeren met in de bios L2 cache op disabled? Misschien is ook de Duron niet helemaal 100% jofel..

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 10 December 2002 @ 23:51:
Kun je misschien wel Windows installeren met in de bios L2 cache op disabled? Misschien is ook de Duron niet helemaal 100% jofel..
Dat is misschien wel een idee. Met een eerdere athlon 1333 deed het mobo ook al raar. Ik ga t s proberen met een andere cpu. Dat moet overigens wel want die duron is verkocht ;)
Maar die duron doet het wel gewoon goed op een ander mobo...
Ik ga t van de week s proberen als ik tijd heb.
Pagina: 1