[iptables]IP adres vervalsen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik bedoel dit niet in de illegale wereld o.i.d.

Ik wil graag mijn IP vervalsen. Stel dat ik nu 192.168.0.1 heb en ik wil dat als ik op bijvoorbeeld msn zit, dat ik herkend wordt als 10.0.0.0. Hoe kan ik dat doen? Het gaat hier om een extern netwerk adres, geen intern netwerk.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Proxy?
Illegaal? (ook al zeg je 'niet in de illegale wereld')

• LollieStick
ik wil om aanvallen moeilijker te maken. als dit illegaal is, mag deze dicht :)

[ Voor 25% gewijzigd door LollieStick op 08-12-2002 20:39 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit kan enkel met een proxy server. Er zijn maar *heeel* weinig toepassingen waar je je IP kan stealthen. Verder klinkt dit erg noob en lame als je het mij vraagt.

• LollieStick
kan dit dan met squid? Of heb je daar een ander programma voor nodig?

Verwijderd

aanvallen van MS ? Je IP is bij een andere MSN gebruiker niet bekend als je 't mij vraagt.

Verwijderd

Een squid proxy server ergens op Internet die de X-FORWARDED-FOR headers niet meestuurt naar de http server en waarbij de log files direct aan /dev/null hangt is wat dat betreft redelijk anoniem :)

Verwijderd

Als je je ip gaat veranderen, hoe moet de server dan weten waar de packets naartoe moeten 8)7

Het is zoiezo nogal moeilijk om via msn een ip te achterhalen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 20:47 ]

• LollieStick
Het IP is te traceren met netstat. zo heb ik al eens iemand weten te traceren die me zat te beledigen

Verwijderd

Met msn connect je toch naar een server, alles wat je kunt tracen is de msn server imo.

Verwijderd

LinuxUser schreef op 08 december 2002 @ 20:45:
Het IP is te traceren met netstat. zo heb ik al eens iemand weten te traceren die me zat te beledigen
misschien met een directe filetransfer?

MSN heeft waarschijnlijk ook wel een optie om de betreffende gebruiker te blokkeren, lijkt me de mooiste oplossing...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
LinuxUser schreef op 08 december 2002 @ 20:45:
Een klassieker, ik kan het niet laten : ben jij soms een vriendje van TheRadeMaker ? :P :P :P

Verwijderd

LinuxUser schreef op 08 december 2002 @ 20:36:
Ik bedoel dit niet in de illegale wereld o.i.d.

Ik wil graag mijn IP vervalsen. Stel dat ik nu 192.168.0.1 heb en ik wil dat als ik op bijvoorbeeld msn zit, dat ik herkend wordt als 10.0.0.0. Hoe kan ik dat doen? Het gaat hier om een extern netwerk adres, geen intern netwerk.
Dit heet spoofen.

• LollieStick
XTerm89D schreef op 08 December 2002 @ 20:55:
[...]

Een klassieker, ik kan het niet laten : ben jij soms een vriendje van TheRadeMaker ? :P :P :P
Who's that? :|
Ok, thanks weer wat geleerd :)
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 20:45:
Een squid proxy server ergens op Internet die de X-FORWARDED-FOR headers niet meestuurt naar de http server en waarbij de log files direct aan /dev/null hangt is wat dat betreft redelijk anoniem :)
Is het niet beter om dan zelf een squid proxy op te zetten? Anders ben ik weer afhankelijk van die server en als die down ligt heb ik geen internet meer :(

Het internet verloopt hier overigens via een netwerk :)

edit:
verduidelijking: Ik doel hiermee op het ip adres van de server. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door LollieStick op 08-12-2002 21:04 ]

Verwijderd

Mjah, als je het op je eigen server zet heb je het zelfde IP als wanneer je het _zonder_ proxy doet, aardig zinloos imho :)

Verwijderd

LinuxUser schreef op 08 December 2002 @ 20:39:
ik wil om aanvallen moeilijker te maken. als dit illegaal is, mag deze dicht :)
Wat heeft het voor nut dat andere netizens je IP niet weten? Het gebruik van anonymous proxies is vrij onbeschoft te noemen zo niet illegaal. Spoofen werkt niet denk ik. Daarnaast iemand die je IP wel heeft ondervind geen last van jouw zgn. security. Jouw methode valt onder de noemer 'security throught obscurity'. Het is beter om iets als Snort/Hogwash en een firewall te gebruiken. Op die manier wordt ieand die jou iets flikt netjes gelogd. Naar de ISP opsturen en klaar.

Er is wel een oplossing voor je probleem: je zou Freenet kunnen proberen. Kun je anoniem mee internetten. Betekend niet dat je je kunt misdragen. Het kost trouwens ook doekoe. Gratis een tijdje te proberen als je Xs4all hebt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Dit probeerde ik dus gisteren net te posten, maar toen ging GoT plat:

LinuxUser schreef op 08 december 2002 @ 20:36:

In principe ben ik [persoonlijk] een voorstander van het toelaten van dit soort topics, als ze een technische discussie aangaan over bepaalde (on)mogelijkheden van het TCP/IP protocol of aanverwante zaken.

Dit kan hier slechts tot op zekere (niet al te grote) hoogte, omdat GoT nou eenmaal geen (semi-)underground hackers-forum is. Daarvan bestaan er genoeg, en omdat de tweakers.net-crew wel betere dingen te doen heeft dan juridisch gezeur afhandelen, kan iets wat niet per se illegaal is hier toch ongewenst zijn. En ook al is IP-spoofing op zich misschien niet illegaal, veel doeleinden waarvoor je het zou willen gebruiken zijn dat wel.

Wat betreft deze specifieke vraag: het lijkt er wel erg veel op dat je deze kennis zou willen (of in ieder gevallen kunnen) misbruiken voor een of ander doel. Zelfs zo niet: praktisch gezien is het vrijwel onmogelijk (of iig zeer moeilijk) - als je je IP zou spoofen, zal de ander de informatie ook terugsturen naar het verkeerde ('gespoofde') IP, en kun je dus geen berichten heen en weer sturen. Dat had je ook kunnen weten als je meer wist over hoe TCP/IP werkt :)

En daarmee gaat dit topic - zo'n 10 uur later dan gepland maar toch :+ - dicht.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 23:21:
Er is wel een oplossing voor je probleem: je zou Freenet kunnen proberen. Kun je anoniem mee internetten. Betekend niet dat je je kunt misdragen. Het kost trouwens ook doekoe. Gratis een tijdje te proberen als je Xs4all hebt.

Freenet is gratis. Weet niet waar je deze onzin vandaan haalt :?

The Freenet Project.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.