[ADSL] Zonnet Lite frustraties

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Gelijk maar met de deur in huis vallen:
Mijn ping op het Zonnet ADSL netwerk is veel te hoog !
Er valt niet mee te gamen, 200 ms of hoger is de regel.

Ik ben overgestapt van de kabel, maar daar lag mijn ping 3x lager !
Ik vindt het complete vernaaierij dat hele mxstream gebeuren, ik ben student dus door mxstream kan ik minder bieren :( (in vergelijking met toen ik nog kabel had ;) )

De helpdesk van Zonnet is niet bereikbaar, één keer na 2 weken antwoord gehad ("het probleem zou opgelost moeten zijn" |:( ) en op een ander mailtje zit ik al weer 3 weken te wachten.

En via sites als Speedtest.nl krijg ik het idee dat het echt aan Zon ligt, wat zijn jullie ervaringen ? En zou ik niet van mijn abbo afkunnen wegen wanprestatie avn de provider ofzo ?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Waarom stap je van kabel over op ADSL :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Ik vindt het complete vernaaierij dat hele mxstream gebeuren
neem het dan niet, en je baseerd dat alleen op jou eigen situatie. bij mij werkt het anders als een trein zit op 97m vd centrale en download met xs4all basic makkelijk met 70kb en ping is rond de 12ms. dus zeur niet en neem dan gewoon iets beters als zonnet. al die lite abbo's zijn gewoon minder.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik gok omdat-ie in utrecht woont, en de keuze heeft uit wanadoo-niet-broadband of adsl-lite.

Ik hoor de laatste tijd veel over snelheid en ping problemen bij zonnet... Kan het niet met statistieken onderbouwen, maar ik hoor het wel.
Ik vindt het complete vernaaierij dat hele mxstream gebeuren,
Je zegt dat je student bent, dan neem ik aan dat je slim genoeg bent, om te snappen dat die zin natuurlijk compleet nergens op slaat :)

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 08-12-2002 20:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
datalimiet, zeelandnet (need i say more), geen vast ip, "ADSL is stabieler, sneller, lagere ping", zeelandnet (of had ik die al >:) )

en ok sorry ik vergiste me even, niet het mxstream gebeuren, maar zonnet zijn een stel naaiers. (en dan bedoelde ik dus zonnet met mxstream, maar dat was denk ik wel duidelijk)
Ik ben het gewoon een beetje beu.

[ Voor 54% gewijzigd door Mitch op 08-12-2002 21:11 ]

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 20:53:
[...]

neem het dan niet, en je baseerd dat alleen op jou eigen situatie. bij mij werkt het anders als een trein zit op 97m vd centrale en download met xs4all basic makkelijk met 70kb en ping is rond de 12ms. dus zeur niet en neem dan gewoon iets beters als zonnet. al die lite abbo's zijn gewoon minder.
Lijkt me heel erg stug! Basic is nu nog +- 55 kb/s max.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

JvS schreef op 08 December 2002 @ 20:53:
ik gok omdat-ie in utrecht woont, en de keuze heeft uit wanadoo-niet-broadband of adsl-lite.
aardbeix15 pingt hier lekker snel met Wanadoo Premium Broadband (maar 10 euro meer dan dat slome basic) nabij het centrum van Utrecht. Dus de keuze is hier wel wat groter.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan niet overal broadband krijgen (JvS ook vantuit nabij centrum utrecht met adsl-basic :)).

Verwijderd

Hey ik heb sinds 2 weken geleden hetzelfde probleem met zonnet lite!!!!!
Eerst had ik altijd +/- 55kb/s en nu opeens de helft. Maar op sommige tijdstippen zit ik weer op volle snelheid.. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 21:42 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

JvS schreef op 08 December 2002 @ 20:53:

Ik hoor de laatste tijd veel over snelheid en ping problemen bij zonnet... Kan het niet met statistieken onderbouwen, maar ik hoor het wel.
Oh nee he, ik heb net Zonnet BASIC besteld, hopen dat dit bij mij niet het geval is, zou HEEL erg schraal zijn :( ...

De meeste mensen deugen!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zonnet is de enige die bij adsl lite EN een gratis modem levert EN geen datalimiet hanteert :P. Causaal verbandje? ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De kabel zonnet-naar de rest van de wereld heeft het nogal druk. mijn verbinding valt zoms ook terug van 768kbit naar 454kbit of zelfs 64kbit. Dit geldt alleen voor de download, upload blijft altijd gelijk.
Zondag 24 november 12:00 uur: Gebruikers van Zon Breedband Plus en Zon Breedband Family kunnen problemen ondervinden met de snelheid van de internetverbinding. Wij doen ons best om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Maandag 25 november 12:30 uur: Een aantal gebruikers van Zon Breedband Plus en Zon Breedband Family kunnen problemen nog ondervinden met de snelheid van de internetverbinding. Na verwachting zal dit rond 15:00 zijn opgelost.
Nog niet opgelost dus.

Verwijderd

Mitch___ schreef op 08 December 2002 @ 20:34:
Gelijk maar met de deur in huis vallen:
Mijn ping op het Zonnet ADSL netwerk is veel te hoog !
Er valt niet mee te gamen, 200 ms of hoger is de regel.

Ik ben overgestapt van de kabel, maar daar lag mijn ping 3x lager !
Ik vindt het complete vernaaierij dat hele mxstream gebeuren, ik ben student dus door mxstream kan ik minder bieren :( (in vergelijking met toen ik nog kabel had ;) )

De helpdesk van Zonnet is niet bereikbaar, één keer na 2 weken antwoord gehad ("het probleem zou opgelost moeten zijn" |:( ) en op een ander mailtje zit ik al weer 3 weken te wachten.

En via sites als Speedtest.nl krijg ik het idee dat het echt aan Zon ligt, wat zijn jullie ervaringen ? En zou ik niet van mijn abbo afkunnen wegen wanprestatie avn de provider ofzo ?
Ik heb ook pas Zonnet lite en ik heb er ook veel last van.

iemand die bij zonnet werkt en die op het forum van zonnet zit zegt:
De lijn naar Basis en Lite zit gewoon vol. Door de week tussen 16:00 en 24:00 en in het weekend van 12:00 tot 24:00

en de aparatuur die dat zou moeten oplossen zou pas in januarie geleverd kunnen worden :(
Maar ze zouden het deze week ergens proberen te lenen

Voor meer info over die LAG van Zonnet :
http://forum.zonnet.nl/vi...s=0&postorder=asc&start=0

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met Zonnet maar de naam Zonnet zegt al genoeg en dan de helpdesk bellen voor 70 eurocent per minuut...........
Dan gaan we over op Euronet/Wanadoo en......jaja, Euronet heeft te weinig IP adressen gereserveerd voor groepen nieuwe MxStream gebruikers...

Lekker hoor, die goedkope ISP's met hun geweldige actie en kortingen.......het zegt allemaal weer genoeg lijkt me..........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:07:
Ik heb geen ervaring met Zonnet maar de naam Zonnet zegt al genoeg en dan de helpdesk bellen voor 70 eurocent per minuut...........
Dan gaan we over op Euronet/Wanadoo en......jaja, Euronet heeft te weinig IP adressen gereserveerd voor groepen nieuwe MxStream gebruikers...

Lekker hoor, die goedkope ISP's met hun geweldige actie en kortingen.......het zegt allemaal weer genoeg lijkt me..........
De helpdesk van zonnet kost geen 70 eurocent maar 1.15 per gesprek hehe

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 12:24:
[...]

De helpdesk van zonnet kost geen 70 eurocent maar 1.15 per gesprek hehe
Ik wist dat Zonnet een dure helpdesk heeft en vind 70 eurocent al veel maar als het idd 1,15 per minuut is, is het helemaal schandalig!!

Verwijderd

Niet per minuut
PER GESPEK
dat is best goedkoop als je er lang aanhangt

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
damn ffs had nooit zon moeten nemen.

ik wil overstappen op Cistron is hebben ze daar nog die korting?

mxstream overstap naar cistron for free ?
Pagina: 1