Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IR] Lego Mindstorm en remote control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een IR besturing maken voor mijn computer (dus met mijn afstandsbediening de computer bedienen). Als het mogelijk is zou ik hiervoor de IR transiever van Lego Mindstorms gebruiken.
Zijn er hier tweakers die dit hebben draaien en zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? Ik heb zowel tweakers als google afgespeurd, maar kon niet de juiste search strings vinden die mij het juiste antwoord gaven. Mbv het programma PCremote heb ik wat signalen kunnen oppikken, maar die schakelt de RCX transiever steeds na een paar seconden uit en ik kan niets met de data.
Volgens mij moet het wel kunnen, maar zeker weet ik het niet.

Verwijderd

Dit gaat niet lukken omdat dit licht op een andere frequentie werkt, ben er zelf ook mee bezig geweest en na veel googlen kwam er uit dat het niet gaat

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is het makkelijkst (en zeker het goedkoopst) om een goedkoop tv kaartje met afstandbediening te kopen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Thuissendy schreef op 08 December 2002 @ 20:48:
Volgens mij is het makkelijkst (en zeker het goedkoopst) om een goedkoop tv kaartje met afstandbediening te kopen.
Of nog beter, zelf een IR ontvangertje maken, heb je voor een paar € :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Ben wel zover gekomen dat ik signalen kan ontvangen en vertalen naar een actie, maar dat stomme apparaat schakelt zichzelf na een seconde of 4 weer uit. kan hem daarna wel weer reinitialiseren, maar dat werkt niet lekker.
Ik denk dat ik inderdaad maar zelf een IR ontvangertje in elkaar ga knutselen, kost niet veel en is wel leuk.
In ieder geval bedankt voor de replies.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Zoals Dinx al zei: maak een eigen ontvangertje...

De onderdelen kosten hooguit 5 euro en je kan dan met elk gewenste universele afstandsbediening en software van WinLirc alles regelen.
Pagina: 1