[ADSL] SpeedTouch Tweaks & andere zaken waar ik niet uit kom

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 14:43
Hallo,

Ik ben van plan ADSL aan te schaffen, maar zit nog met een aantal vraagjes en antwoorden kan ik niet echt vinden op GoT forum of in de xs4all.adsl nieuwsgroep.
Ik neem XS4All basic (Analoog) en kan dus kiezen voor de USB (rog) variant: SpeedTouch Home en de Ethernet variant dit is de SpeedTouch 510.

1. De SpeedTouch Home is geen Modem/Router in 1, de SpeedTouch 510 heeft een firewall en een UTP uitgang die ik aan een switch kan hangen om internet te delen?

2. De SpeedTouch Home kan geupgrade worden naar een SpeedTouch Pro.Klopt?
3. De SpeedTouch Pro kan geupgrade worden naaf een SpeedTouch 510. Klopt?

4. Ik kan dus van mijn SpeedTouch Home, een SpeedTouch 510 maken?

5. Er komen 3 pc's aan te hangen, waarvan er 1 wordt gebruikt voor alternatieve toepassingen (TeamSpeak, Spellen, Trillian: MSN/ICQ bestanden versturen). Wat moet ik met die toestand van firewall, NAT, default server?

6. Ik wil dat de modem het inbellen standaard doet en niet dat ik dat via de pc moet doen, want ik snap dan ook niet hoe dat gaat met meerdere pc's.
a) Proberen die standaard bij opstarten in te bellen ongeacht of er al een verbinding is
b) Wordt de verbinding dan verbroken als alle pc's uit staan of als de pc die ingebeld heeft, wordt uitgezet.

Als alternatief zit ik te denken aan een SMC Barricade 7401 of een E-tech 4 poorts ADSL modem/Router. Maar denk dat het een Alcatel wordt.

Ik heb veel verstand van computers en werk al sinds jaar en dag met pc's, maar de mogelijkheden met ADSL (vvoral de Alcatel ADSL modems) gaan me vooralsnog boven mijn pet.

Wie helpt mij en vele anderen wijzer te worden?

Jeronim0

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
JeronimO,

ik denk dat heel veel van jouw vragen beantwoord kunnen worden door gebruik te maken van de externe searchengine

En over die tweak kun je hier alles vinden

succes ermee

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

1. de speedtouch home is idd geen router/firewall maar als je hem tweaked wel, je kan die (als ie getweaked is) dan net zoals de 510 direct aan een switch hangen

2. ja de speedtouch home kan worden ge-upgraded naar speedtouch pro zie: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp

3. weet niet, maar is dat niet het zelfde speedtouch pro en 510 :?

4. wel naar pro maar die is dus volgens mij (bijna) hetzefde als die 510

5. je moet op de modem het ip van die msn/icq pc als defserver instellen

6. als je de modem automatich laat inbellen is er altijd een verbinding of de computers uit staan of niet. je hoeft dan als je een pc opstart niet meer in te bellen.
Als alternatief zit ik te denken aan een SMC Barricade 7401 of een E-tech 4 poorts ADSL modem/Router. Maar denk dat het een Alcatel wordt.
als je de modem hebt getweaked heb je die dingen niet nodig, heb zelf ook een getweakte speedtouch home modem op een switch zitten en dat werkt perfect

[ Voor 22% gewijzigd door Toet3r op 08-12-2002 19:42 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 14:43
larsemenneke schreef op 08 December 2002 @ 19:27:
JeronimO,

ik denk dat heel veel van jouw vragen beantwoord kunnen worden door gebruik te maken van de externe searchengine

En over die tweak kun je hier alles vinden

succes ermee
Ik heb al heel veel gezocht en heel veel discussies gevonden, maar zoals die WeetHet link ben ik nog niet tegengekomen. Ook heb ik me door 1001 kreten door zitten lezen van mensen die gewoon het zekere voor het onzekere nemen of even anderen iets duidelijk willen maken (wat doe je moeilijk koop gewoon ff..., mijn ... werkt prima, windhoos....)

Maar die WeetHet links heb ik zelf wel wat aan, www.adslexpert.nl is wat sumier en ook www.adsl-online.net helpt me niet veel verder. Wat dat aan gaat was alleen adsl.klassieketalen.com een stapje voor mij uit, maar daar kom ik wel.

Jeronim0

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Jeronim0 schreef op 08 December 2002 @ 19:39:
[...]

Ik heb al heel veel gezocht en heel veel discussies gevonden, maar zoals die WeetHet link ben ik nog niet tegengekomen. Ook heb ik me door 1001 kreten door zitten lezen van mensen die gewoon het zekere voor het onzekere nemen of even anderen iets duidelijk willen maken (wat doe je moeilijk koop gewoon ff..., mijn ... werkt prima, windhoos....)

Maar die WeetHet links heb ik zelf wel wat aan, www.adslexpert.nl is wat sumier en ook www.adsl-online.net helpt me niet veel verder. Wat dat aan gaat was alleen adsl.klassieketalen.com een stapje voor mij uit, maar daar kom ik wel.

Die weethet links staan zelfs in de FaQ :X
FAQ Internet & Telefonie

En serieus, dit is echt allemaal te vinden.
Jeronim0 schreef op 08 December 2002 @ 19:21:
kiezen voor de USB (rog) variant: SpeedTouch Home en de Ethernet variant dit is de SpeedTouch 510.
De usb versie is NIET de home. De usb zul je dus ook niet tot pro kunnen hacken oid.

Maar dit is dus allemaal in de FaQ en/of de search te vinden :)

Succes !

Dit topic is gesloten.