Toon posts:

[probleem] xp1700 na AS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heeft mijn broer AS3 (artic Silver) op zijn proc gegooid.
Nu wil zijn pc niet meer draaien op een fsb van 133, alleen op 100 draait hij stabiel.

Hij start wel op, maar zodra de proc echt moet gaan werken ( }:O ), dan klapt ie eruit. (zodra de cpu load 100% wordt).De bios temp is dan nog maar 51 graden dus dat is het probleem niet.

Iemand een enig idee waar dit aan kan liggen?

AMD 1700+
MSI K7t266 pro2

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

koelblok wel weer goed gemonteerd?
alsie scheef zit dan klaptie er wel uit jah.
en je moet ook geen Arctic silver morsen op je CPU.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
koelblok zit goed, temp is nl ook goed.

Core zelfs nog gereinigd nadat AS3 was aangebracht (voor de zekerheid)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhh de core gereinigd?
denk dat je het plaatje keramiek van de CPU bedoelt?
anders vind ik het niet zo raar.

het kan zijn dat je tijdens het plaatsen van de core perongeluk te hard hebt gedrukt en zo de core hebt gebroken (klein hoekje ofzow), of em een statische opdonder hebt gegeven.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klein stukje van je core afbreken kan volgens mij al de stabiliteit van je proc@full usage beperken... Kzou nog een keer goed en voorzichtig kijken als ik jou was. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gereinigd als in de AS3 die niet helemaal op de goede plek zat verwijderd.

Core is uiteraard niet gebroken anders had ik deze post nooit gedaan natuurlijk (lijkt mij logisch).

Statische opdonder :?

Hoe kan het dan zijn dat ie op een fsb van 100 wel vlekkeloos werkt en op 133 ook goed draait (behalve wanneer ie echt hard moet werken...)?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je core hoeft niet gebroken te zijn.... Vriend van me had een tbird 800, was een klein stukje van de core afgbrokkeld. Hij loopt dan idle helemaal prima, hij kan ook nog een beetje load aan, maar bij full load klapt ie er gewoon uit, precies zoals jij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Zal hem eens heel goed schoonmaken en goed onder de loep nemen dan.

Kan me broer eindelijk een proc kopen die sneller is dan die van mij >:)

Uitslag van onderzoek zal ik wel ff melden hier. Bedankt

Verwijderd

HAHA wat een gelul zeg.
een stukje van de core afgebroken!!?!?? ben jij wel helemaal bij je hoofd of zo. En dat hierdoor alleen de STABILITEIT van het systeem MINDER zou worden, is al helemaal gedroomd.

De schakelingen in de core zijn al gauw 400-500 keer smaller dan een mensenhaar. Wanneer er ook maar het kleinste stukje van de core is afgebroken heb je pech, want dan is je proc kaduuk en werkt hij ook echt TOTAAL NIET MEER!!

En aan die artic silver op zich zal het trouwens niet liggen. Mensen, geef die gozer eens wat nuttige antwoorden, en niet met die malle droompjes die mensen steeds schijnen te hebben....

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:25:
HAHA wat een gelul zeg.
een stukje van de core afgebroken!!?!?? ben jij wel helemaal bij je hoofd of zo. En dat hierdoor alleen de STABILITEIT van het systeem MINDER zou worden, is al helemaal gedroomd.

De schakelingen in de core zijn al gauw 400-500 keer smaller dan een mensenhaar. Wanneer er ook maar het kleinste stukje van de core is afgebroken heb je pech, want dan is je proc kaduuk en werkt hij ook echt TOTAAL NIET MEER!!

En aan die artic silver op zich zal het trouwens niet liggen. Mensen, geef die gozer eens wat nuttige antwoorden, en niet met die malle droompjes die mensen steeds schijnen te hebben....
OK, dan mag je mij wel eens uitleggen hoe mijn Duron na 0.5 vierkante mm kwijt te zijn nog gewoon draaide }:O }:O }:O. Bij full load ging die ook wel eens eruit. dus een gebroken core is best een mogelijkheid!

...

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

51C? ik zou eerst maar eens een goede koeler kopen dan :/
en luister naar liefbeertje (er zit wel wat waarheid in ;))

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• DjGeRo
  • Laatst online: 18-08 06:48
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:25:
HAHA wat een gelul zeg.

*zucht*

En wie ben jij dan? :| de allesweter :?

Als er een stukje van de core af is kan die slechter gaan presteren, het is zeker niet altijd zo dat die dan brak is ofzo hoor, gewoon niet helemaal 100 meer, een CPU heeft verschillende "delen" en het kan dus van alles zijn, niet zo wijsneus doen ;)

Wat de topicstarter betreft, ik denk ook dat je core brak is, je zou hem is goed onder de loep moeten nemen, en kijken of er een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein stukkie af is ;) .

• DjGeRo
  • Laatst online: 18-08 06:48
*dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door DjGeRo op 08-12-2002 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
DjGeRo schreef op 08 December 2002 @ 21:41:
Wat de topicstarter betreft, ik denk ook dat je core brak is, je zou hem is goed onder de loep moeten nemen, en kijken of er een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein stukkie af is ;) .
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:14:
Zal hem eens heel goed schoonmaken en goed onder de loep nemen dan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Broer heeft nieuwe cooler gekocht. Deze op de proc gedaan, draaide als een zonnetje.

Nu had ie een nieuw probleem, de bios gaf de rpm niet weer en dat geeft een warning. Dus, ff de bios updaten...

Gaat de bios flash dus mooi fout! Ben je mooi klaar mee, pc deed helemaal niks meer |:(

Nu gaat ie hem opsturen adv deze site : www.flashbios.org
Heeft al contact gehad met die gozer, die kan er voor zorgen dat je bios weer mooi erop komt.

Balen hoor, proc draaide zo lekker en nu heeft ie weer een ander probleem >:)
Pagina: 1