Toon posts:

Foutieve weergave geheugengrootte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:
De hoeveelheid geheugen van mijn videokaart - leadtek winfast 250 TD ti 4400-
wordt verkeerd aangegeven. De kaart heeft 128 mb maar er wordt wisselend
16, 32 of soms 64 mb aangegeven .
De kaart haalt bij testen rond de 12000 punten met 3d mark 2001 se maar door de verkeerde weergave van de hoeveelheid beschikbare geheugen willen sommige spellen niet in hogere resoluties draaien.
Als ik de zelfde kaart in een andere computer stop is de weergave wel juist (128 mb).Heb de bios van de kaaart al geflashd maar geen verbetering geconstateerd.
Kan dit veroorzaakt worden door een verkeerde instelling van de bios van mijn moederbord of werkt de uitlezing van de bios van de videokaart niet correct (ik verwacht dat daar de gegevens vandaan moeten komen).
Heb al diverse topics doorzocht daar de meeste problemen al eerder voorgekomen zijn maar hier was niets van de vinden.
Wie kan mij verder helpen?

Verwijderd

Misschien helpt t als je even wat specs post....

Zit je videokaart wel goed in de daarvoor bestemde bus... Een beetje scheef kan al tot rare dingen leiden... :+

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kaart al opnieuw gemonteerd en laten testen maar alles is goed zegt men.

even wat specs

Asus P4t533E, pentium 4 2.26 ghz 533 mhz, 2x 256 rd ram pc 1066, 2x maxtor hd 6o gig 7200, audigy player geluidskaart, xp home , lite on burner 32 speed, toshiba dvd 16/48

Verwijderd

Waar wordt het precies verkeerd aangegeven? Sommige progs zijn gewoon niet zo netjes.

En heb je ook al eens de nieuwste detenator (driver) van www.nvidia.com gebruikt?

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 19:06:

even wat specs

Asus P4t533E, pentium 4 2.26 ghz 533 mhz, 2x 256 rd ram pc 1066, 2x maxtor hd 6o gig 7200, audigy player geluidskaart, xp home , lite on burner 32 speed, toshiba dvd 16/48
Ook wel handig om te weten: Presteert de kaart nog steeds 12000 punten wanneer er minder geheugen wordt aangegeven. Is het systeem getweaked?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zitten sommige apparaten misschien op hetzelfde IRQ wat conflicten oplevert?
BIOS update mobo geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 19:06:

even wat specs

De kaart komt aan de 12000 als het geheugen minimaal 32 op dat moment is want bij 16 mb komt hij niet door de test.
Het systeem is niet getweaked en heb al diverse keren de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd met allerlei verschillende versie's.
Met winfox is de bios ook niet uit te lezen.
Het grootste probleem is dat die gegevens door games gebruikt worden en daardoor de gebruikte display settings beperkt worden.

Verwijderd

Mijn huisgenoot heeft eem Leadtek geforce kaart (440MX? i dunno) en heeft exact hetzelfde probleem. Ondanks dat-ie het verkeerd aangeeft wordt wel het volledige geheugen gebruikt was zijn conclusie. Als je de pc uitzet en weer aan (dus écht uit) dan werd bij hem wel weer de juiste geheugengrootte weergegeven.

/hij heeft het ook op Tweakers gevraagd volgens mij

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 22:47:
[...]

De kaart komt aan de 12000 als het geheugen minimaal 32 op dat moment is want bij 16 mb komt hij niet door de test.
Het systeem is niet getweaked en heb al diverse keren de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd met allerlei verschillende versie's.
Met winfox is de bios ook niet uit te lezen.
Het grootste probleem is dat die gegevens door games gebruikt worden en daardoor de gebruikte display settings beperkt worden.
Bios update van moederbord gedaan en tevens via dos de bios van de videokaart
vernieuwd met de laatste versie.Wat niet lukte met winfox want de kan de bios niet lezen!.
Zowel sisoft sandra als andere uitleesprogjes geven de zelfde uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw opstarten maakt niets uit en het vreemde is dat als ik hem in mijn andere computer zet het wel goed wordt aangegeven dus aan de kaart ligt het denk ik niet maar aan het moederbord of er gaat iets fout iin windows xp.
Vandaag een reactie gehad van leadtek support en deze verwezen me naar
http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/driver_e.asp
Hier vindt je veel nieuwere drivers dan op de nederlandse site maar ook deze bios update mocht niet baten :'(
Ben al terug geweest naar Informatiqe maar omdat ik de doos niet meer heb ! konden ze hem niet omruilen.
Het enige wat ik nog kan proberen is windows xp opnieuw installeren en kijken of dit helpt.

Vandaag waarschijnlijk het lek gevonden. :)
Ben een beetje resent geinstalleerd software gaan verwijderen waaronder Tweak Now Powerpack 2003 v1.0 welke met een indirecte actie het videogeheugen opknoopte.Dus bezint eer ge begint met iets waar je dus geen verstandt van hebt. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 19:21 ]

Pagina: 1