Asus P5A spontane resets > kapot?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hooooiiii

ik heb hier een pc-tje staan die elke keer loopt te resetten. soms doet ie het wanneer windows (windows 2000 prof) gaat beginnen met opstarten en soms vlak nadat windows opgestart is.
ik weet zeker dat het niet aan windows ligt, ik heb alle hardware die te verwijderen is verwijderd, maar ik heb het probleem nu nog steeds.

ik heb het probleem sinds ik Unreal Tournament erop wou installeren. dat duurt namelijk nogal lang op die pc dus was ik naar buiten gegaan en sindsdien loopt ie zo te kloten.

het geheugen is ook niet kapot want ik heb een reepje uit deze pc geprobeerd maar hij bleef kloten.

weet iemand wat het probleem is of zal ik toch echt een nieuw mobo moeten kopen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zwakke voeding misschien?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mjszwo
  • Niet online
alweer? ik heb ongeveer een jaartje geleden een nieuwe erin gezet

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik heb dit ook gehad met mijn msi bordje, bij mij was het geheugen defect. Draai memtest86 is dan kun je kijken of het geheugen nog wel goed is.

Verwijderd

Kun je ff je specs posten? (betreffende die P5a)
Heb je de allernieuwste bios erop?

Zwakke voeding??? Heb je een andere voeding geprobeerd?
Bij mij loopt er eentje met een 150W voeding (en AMD K6-2 500) :9~ Dus te zwak kan eigenlijk niet... maar instabiel kan wel... :+

Nieuw mobo wordt beetje klotuh denk ik... SuperSocket7 is vrij zeldzaam nieuw...
Heb je de kabeltjes wel aan de juiste connectors aan gesloten (reset, power-on, etc.)?

Heb je windows(2K) opnieuw (schoon) geïnstalleerd? Geen driver conflicten in Windows? Bijvoorbeeld dat ie naar hardware loopt te zoeken die hij niet kan vinden...? :+
Probeer een andere IDE-controller (bijv. de secundary) voor je boot-schijf... Pfff... opties genoeg lijkt mij :+

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:14

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Misschien een inkopper maar draait je fan van je cpu? Maw, niet dat je cpu te warm wordt en daarom de boel reset.
Ik heb jaren geleden ook dergelijke problemen gehad. Ik dacht dat ik alles geprobeerd had en stond op het punt om nieuw spul te gaan halen. Totdat ik een laatste poging deed en erachter kwam dat m'n fan mooi stil bleef staan... Nieuwe fan = probleem voorbij...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• mjszwo
  • Niet online
het is een AMD K6-II 500mhz met 128mb geheugen en een S3 Trio3d/2x. de bios is van '99. andere ATX voeding heb ik niet bij de hand liggen, alleen een paar AT's.

of deze voeding zwak is weet ik eigenlijk niet, kan hij dan opeens uit het niets zwak worden?

win2k heb ik schoon geinstalleerd, geen conflicten, beide IDE controllers geprobeerd, en de fan draait ook nog steeds. maar nog steeds die resets :(

• mjszwo
  • Niet online
ik heb nu de bios geflashed en de FSB verlaagd en nu loopt de CPU op 475mhz. en nu zijn de resets biiiijjjnaaa verdweden, heel af en toe reset hij nog. waar kan dit dan aan liggen?

Verwijderd

Een heethoofdje in je PC?
Pagina: 1