PC66 of PC100?

Pagina: 1
Acties:

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik heb hier een Celeron 400 staan met 32 MB PC66 geheugen. Nou wil ik dat naar 64 of meer brengen, maar moet ik nou PC66 kopen of kan ik die 32 MB vervangen door een 64 MB PC100? Ik kan met geen mogelijkheid uitvinden wat voor moederboard het is of een manual of iets dergelijks vinden.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Gewoon pc100 in gooien, is nl. ook ietsje makkelijker te krijgen.. :) Vriend van me heeft ook celly met 66 fsb met pc 100 ram. No probs. En als je mobo een 400 mhz cpu aankan, zal het echt wel pc100 ram aan kunnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mee eens- er zijn sommige mobo's die moeite hebben met PC-100 ram, maar dat zijn bijna allemaal oude So7 (TX etc) gevallen. Leuke voordeel van PC-100 ram: je kunt iig tot 100FSB tweaken, als de proc, AGP en PCI het trekken.

Wat betreft mobo: kijk er eens op. Iedere mobo heeft een of andere nummer erop. Als je een merkpc hebt, kan het nogal vaag zijn, maar dan nog struinen hier op Tweakers genoeg techies van de betreffende bedrijven rond om er iets mee te kunnen>:). Is het geen merkpc, is er zeker op de mobo een fabrikantnaam en modelnr. te vinden.

[wijziging]
even een paar spelfoutjes eruit...
[/wijziging]

Oslik blyat! Oslik!

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Bedankt, ik heb pc100 gekocht en erin gegooid. Loopt perfect.

Het is een Tiny computer, is een of andere grote britse computerketen.