Toon posts:

Radiator solderen ; kan dat veilig !?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ziet heel veel mensen aan hun kachel radiator solderen, maar Dabit zei een keertje dat je dan je ding weg kon gooien. Aldus zijn eigen ervaring :) Is dat nou zo of niet?

Verwijderd

als je het kan gaat ut goed dan oke heb je nog nooit gesoldeeerd dan afblijven. da spull is heel dun en kan slecht tegen hitte.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Heb de mijne toch heel leuk van nieuwe fittings voorzien , and they work like a charm , mooi waterdicht .
En twas dan ook nog eens de eerste keer dat ik koper heb gesoldeerd

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op de sloop had ik een paar radiatoren meegenomen, waarvan er 1 lek bleek te zijn.
Daarom geprobeerd om deze uit elkaar te halen. Los solderen lukte niet!

Het hele apparaat heb ik rood gloeiend gestookt, maar het soldeer ging niet los. En het koper hield ook z'n vorm. (Maar verkleurde wel)

Kortom: Een radiator is waarschijnlijk hard gesoldeerd en het is (vrijwel) onmogelijk om deze te slopen bij het solderen.

Verwijderd

Topicstarter
KifArU schreef op 08 december 2002 @ 18:57:
Op de sloop had ik een paar radiatoren meegenomen, waarvan er 1 lek bleek te zijn.
Daarom geprobeerd om deze uit elkaar te halen. Los solderen lukte niet!

Het hele apparaat heb ik rood gloeiend gestookt, maar het soldeer ging niet los. En het koper hield ook z'n vorm. (Maar verkleurde wel)

Kortom: Een radiator is waarschijnlijk hard gesoldeerd en het is (vrijwel) onmogelijk om deze te slopen bij het solderen.
waar zijn die auto slopen? vroeger toen ik klein was ben ik er een keer bij een geweest maar das te lang geleden :'(

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
KifArU schreef op 08 December 2002 @ 18:57:
Dan heb je wel hard lopen stoken >:)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1