• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51
Misschien ongepast of foutief geplaatst of ten overvloede maar ik wilde de digitaal fotograferende tweakers dit toch niet onthouden:

Het decembernummer van C!T (Computer Technik) staat bol van de how to's, weetje's, tools, tests en software voor de digitale beeldbewerker.

Aan de orde komen o.a.:
- Megatest: 35 digicams
- Test van beeldbewerkingssoftware
- Test van Panoramasoftware
- meer..

Ik heb hem net gescored en ik kan er maar 1 ding over kwijt: halen, nu! :)

www.jurgroessen.nl

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

computer idee heeeft ook een speciale uitgaven. kep hem gisteren gekocht...
staan ook veel reviews in etc... stukje vergelijking tussen s2/d60 cdrom ziter bij met bewerking progies etc. hoe je panormaa's moet maken
6 euro koste hij geloof ik

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Sen
  • Laatst online: 17-02 09:09

Sen

<-->

Ja maar het is kou buiten :(

Maar waarom moet er eigenlijk reklame worden gemaakt voor een tijdschrift?

[ Voor 59% gewijzigd door Sen op 08-12-2002 18:21 ]

• Hangloozz
Sen schreef op 08 December 2002 @ 18:20:
Ja maar het is kou buiten :(

Maar waarom moet er eigenlijk reklame worden gemaakt voor een tijdschrift?
zeur nou niet, ik doe je een tip cadeau :P
En ik probeer geen reclame te maken voor een tijdschrift maar een ieder hier die interesse heeft in digitale fotografie een gunst te bewijzen..
Geloof me; als je um eenmaal hebt ben je blij; deze oplage staat garant voor een winter lang digitaal pielplezier :P

www.jurgroessen.nl

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik had het ook even gelezen in de V&D terwijl ik aan het opwarmen was. Het is idd een mooie samenvatting van alle informatie over digicams.

Zeer handig idd, alleen is het ietwat duur vind ik. 8,50..... Krijg je wel een CD vol shareware voor. Ik ben nog aan het bedenken of ik het wel zal halen of niet. Staan paar leuke software reviews in.

Trouwens. Volgens mij had ik sommige artikeltjes al eerder gelezen, dus het is eigenlijk een bij een geraapt special. Maar wel zo handig om alles tot op nieuwe ontwikkeling even bij elkaar te zien.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

ja klopt, het is beetje bij elkaar geraapt.
Het is dunner dan de normale cd maar wel duurder.
En zo jammer altijd dat de nederlandse ct eik alweer verouderd is als ze klaar zijn met nogal slecht letterlijk vertalen :P
Naja ..... ik ga gewoon extra mijn best doen bij duits.

• Hangloozz
naast de software en hardware reviews ook aandacht voor: fototechniek, scannen en ophalen van analoge foto's, fototuning, het maken van panoramafoto's, maken van databank voor je digitale kiekjes.

mja, ik vond um die €8,50 eigenlijk wel waard :)
Alleen al voor die fototuning nadat ik een avondje digitalphotocontest achter de rug had.

www.jurgroessen.nl

• kmf
  • Niet online

kmf

Hangloozz schreef op 08 December 2002 @ 19:16:
naast de software en hardware reviews ook aandacht voor: fototechniek, scannen en ophalen van analoge foto's, fototuning, het maken van panoramafoto's, maken van databank voor je digitale kiekjes.

mja, ik vond um die €8,50 eigenlijk wel waard :)
Alleen al voor die fototuning nadat ik een avondje digitalphotocontest achter de rug had.

tja ik weet niet. Meeste wat er in stond ken ik al. Enige wat beetje nieuw was waren de software reviews (blijkbaar toch wat extra fotodatabases bij gekomen sinds Imatch 4 :) ) en ook wel handig om die fotobewerkingstechnieken in een dun tijdschriftje te hebben ipv een 1500 pagina tellende Photoshop bible ;)

reviews zijn niet zo gedetailleerd of recent als DPreview, maar wel bij elkaar.

Maar 8,50=18 GULDEN. dat vind ik gewoon te duur.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Hangloozz
mja, nou moet ik zeggen dat ik de C!T nooit koop (we hebben um wel op de zaak) en dus weinig of geen artikelen ken.
Alles is nieuw en dat geeft me dus voldoende joy voor de komende koude avonden :)
glaasje Sagrantino di Montefalco d'r bij en je hebt geen kind meer aan me :P

www.jurgroessen.nl

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

staat er ook een uitgebreide review van de G3 in? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Hangloozz
nope, de G2 testen ze wel, en met een verrassende uitkomst: hij presteert beter dan zo'n beetje alle 5MP cams :)
Erg welkome test, was al een tijdje van plan om m'n Sony P1 te verruilen voor een cam met meer manuele instelmogelijkheden en nu komen de Canon G2, Fuji F602 in het 4MP segment en de Nikon CP5000 en de Sony F-707 in het 5MP segment als erg goed uit de bus; dus dat wordt spannend... :)

www.jurgroessen.nl

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik zal de brievenbus in de gaten houden. (het is toch niet een special, die afzonderlijk te koop is?)
Toch wel jammer dat het nu bijna elke maand zo is dat 'ie bijna een week eerder in de winkel ligt dan in de brievenbus. :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Mooody

Mooody

elmoody

Hangloozz schreef op 08 december 2002 @ 21:17:
nope, de G2 testen ze wel, en met een verrassende uitkomst: hij presteert beter dan zo'n beetje alle 5MP cams :)
Erg welkome test, was al een tijdje van plan om m'n Sony P1 te verruilen voor een cam met meer manuele instelmogelijkheden en nu komen de Canon G2, Fuji F602 in het 4MP segment en de Nikon CP5000 en de Sony F-707 in het 5MP segment als erg goed uit de bus; dus dat wordt spannend... :)
sjonge...dat zijn allemaal opa's :/

doen ze niets met de nieuwe lichting? (F717, G3, 5700, 850...)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• kmf
  • Niet online

kmf

Mooooody schreef op 08 December 2002 @ 22:31:
[...]

Tja. tijdschriften zijn over algemeen niet echt bij de tijd, anders zal je ook niet hier zitten :)

• Mooody

Mooody

elmoody

athlonkmf schreef op 08 december 2002 @ 22:38:

[...]

Tja. tijdschriften zijn over algemeen niet echt bij de tijd, anders zal je ook niet hier zitten :)
ja klopt...
mijn vader kwam gisteren thuis met een of ander camerablad...

ik citeer:
"De Canon A10 is momenteel de beste koop voor mensen die goede foto's willen maken"
3x :/

• Hangloozz
Mooooody schreef op 08 december 2002 @ 22:31:
[...]

pff, tis ook niet zo gauw goed... ;(

een tijdschrift is nou eenmaal niet zo vlot als een digitaal medium.
Tis natuurlijk wel zo dat die 'opa's'al redelijk in prijs gedaald zijn, nog goed mee kunnen komen, en onderhand zijn de kinderziektes d'r ook uit.
Al met al zou ik een gat in de lucht springen als ik 1 van die opa's in m'n bezit zou kunnen krijgen :/

www.jurgroessen.nl

• Mooody

Mooody

elmoody

Hangloozz schreef op 08 December 2002 @ 22:53:
[...]

pff, tis ook niet zo gauw goed... ;(

een tijdschrift is nou eenmaal niet zo vlot als een digitaal medium.
Tis natuurlijk wel zo dat die 'opa's'al redelijk in prijs gedaald zijn, nog goed mee kunnen komen, en onderhand zijn de kinderziektes d'r ook uit.
Al met al zou ik een gat in de lucht springen als ik 1 van die opa's in m'n bezit zou kunnen krijgen :/
zit maar weinig prijsverschil tussen bijv. de G2 en G3 of de F707 en F717...

ik was alleen teleurgesteld hoe tijdschriften mensen kunnen misleiden die er niet zo veel verstand van hebben (zie mijn citaat)

naja...misleiden is misschien niet het goede woord, misschien is er gewoon te weinig kennis op zo'n redactie...

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 08-12-2002 22:59 ]

• Hangloozz
mja, dat ben ik zeker met je eens.
C!T staat wat dat betreft bij mij wel hoog aangeschreven waardoor ik veel waarde hecht aan zo'n vergelijkingstest.
Ze testen behoorlijk wetenschappelijk en objectief.
Blijft natuurlijk altijd het stukje persoonlijke smaak, voorkeur en principe (géén Minolta :P ) over...

www.jurgroessen.nl

• kmf
  • Niet online

kmf

Mooooody schreef op 08 december 2002 @ 22:58:
[...]

zit maar weinig prijsverschil tussen bijv. de G2 en G3 of de F707 en F717...

ik was alleen teleurgesteld hoe tijdschriften mensen kunnen misleiden die er niet zo veel verstand van hebben (zie mijn citaat)

naja...misleiden is misschien niet het goede woord, misschien is er gewoon te weinig kennis op zo'n redactie...

Die nieuwe versies zijn niet eens volop verkrijgbaar (lees voor normale publiek bij mediamarkt, dixons,etc) , dus echt misleiden is het ook weer niet.

• Mooody

Mooody

elmoody

athlonkmf schreef op 08 december 2002 @ 23:12:

[...]

Die nieuwe versies zijn niet eens volop verkrijgbaar (lees voor normale publiek bij mediamarkt, dixons,etc) , dus echt misleiden is het ook weer niet.
mwah...iedereen die een camera van 800 euro en meer gaan kopen, kijkt heus wel verder dan Dixons denk ik :)

Verwijderd

Hangloozz schreef op 08 December 2002 @ 17:54:
Misschien ongepast of foutief geplaatst of ten overvloede maar ik wilde de digitaal fotograferende tweakers dit toch niet onthouden:

Het decembernummer van C!T (Computer Technik) staat bol van de how to's, weetje's, tools, tests en software voor de digitale beeldbewerker.

Aan de orde komen o.a.:
- Megatest: 35 digicams
- Test van beeldbewerkingssoftware
- Test van Panoramasoftware
- meer..

thnx voor de tip zal morgen eens kijken bij de kiosk

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vreemd :?, Ik heb hier het december-nummer voor me liggen maar daar staat niets in over digitale kamera's. Of bedoel je het januari-nummer wat nu (december) in de schappen ligt.

PSN-id: Chrasher

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ja ik zag wou em vaochtend halen, zie ik decembernummer van C!T...staat niks op de kaft :? Heb em ook nog maar niet gekocht...

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 09-12-2002 10:33 ]

Arrived anxious, left bored

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:48
PuCK schreef op 09 december 2002 @ 10:32:
Ja ik zag wou em vaochtend halen, zie ik decembernummer van C!T...staat niks op de kaft :? Heb em ook nog maar niet gekocht...
Het is een special, die kun je bestellen of bij de kiosk halen.
Het is dus niet de normale c't...

specs

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Het decembernummer van C!T (Computer Technik)
Wat is het nou: Computer Totaal (die heet in het kort C!T) of Computer Technik?
De Nederlandse Computer Techniek is het in ieder geval niet want die heb ik zelf.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hangloozz
mja, tis de C'T...sorry voor de verwarring :/
Het van origine duitse Computer Technik blad, _niet_ de Computer ! Totaal dus.

Editie weet ik ff niet omdat ik hem nu niet in de buurt heb, en aangezien ik geen lid ben weet ik niet of het een reguliere maand uitgave is of een losse special....misschien dat iemand dat ff kan verifieren?

www.jurgroessen.nl

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

De C'T ja. Dat decembernummer heeft toch een blauw voorkant? Ik zal het wel verkeerd gezien hebben dan :? Ah het is een special. Weet ik genoeg...

[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 09-12-2002 11:08 ]

Verwijderd

/me zit nog steeds te twijfelen eigenlijk...
de canon G3 of de Sony f717...
ik heb in totaal 2x 128 mb geheugen aan memory sticks.. en 1 x 32 mb trouwens...
dat hoef ik dus niet meer aan te schaffen... voor de G3 moet ik nog mem kopen...

Ik vraag me af of je met de G3 alles handmatig in kan stellen... en welke sneller is kwa sluiterstijd... (in verband met het komende gran prix seizoen)

iemand tips?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:04:
ik heb in totaal 2x 128 mb geheugen aan memory sticks.. en 1 x 32 mb trouwens...
dat hoef ik dus niet meer aan te schaffen... voor de G3 moet ik nog mem kopen...

Ik vraag me af of je met de G3 alles handmatig in kan stellen... en welke sneller is kwa sluiterstijd... (in verband met het komende gran prix seizoen)

iemand tips?
En dat vraag je hier :?

BTW, heb die sprecial nog niet zien liggen in de boekhandel. Alleen de gewone C'T maar daar stond niks in. Ik wil hem wel graag hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 09-12-2002 20:08 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:04:

iemand tips?
de Sony is 200 euro duurder en een 256mb CF kaart komt maar 99 euro, dus dat mag niet doorslaggevend zijn... (je kan je memorysticks ook nog verkopen)

op de G3 is (zo uit mijn hoofd) ongeveer evenveel in te stellen als op de F717

ik heb mijn keuze ook gemaakt uit deze 2 camera's...

Verwijderd

Het gaat hier om C'T (ComputerTechniek). Het is een special, die vanaf 27 november in de winkel lag/ligt. Zie ook http://www.fnl.nl/ct-nl/fotospecial/

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Yes, heb em hoor.

Vanmorgen bij die grote boekenhandel op Amsterdam Centraal gekocht. Het was de laatste :P

• dreamscape
  • Laatst online: 13:49
En als je 'm via de website bestelt (link staat hierboven) krijg je 'm voor 55 cent minder gewoon thuisgestuurd (best fijn als het koud is buiten)

En om de verwarring te voorkomen (of juist vergroten), het is C!T met hoofdletters en dit is c't met kleine letters...

Punctuality is the politeness of kings

• TD-er
dreamscape schreef op 10 December 2002 @ 15:16:
[..]

En om de verwarring te voorkomen (of juist vergroten), het is C!T met hoofdletters en dit is c't met kleine letters...
Ik denk dat dat een beetje vergeefse moeite is, daar mensen vaak het (belangrijke) verschil al niet (willen) zien/weten tussen MB, mB en Mb

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Wat is mB dan? De rest pretendeer ik wel te kennen.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
PFff, en dan moet ik zeker al die kennis in het Duits op gaan doen??? No way dus he! Mooie tip, aber ich hab dahr keine lusst ein.

Als ik ergens een hekel aan heb is dat wel duits.... Bah! Wordt ik zo chagerijnig van he! Kan ik nog geen 30 seconden naar luisteren/kijken.

Zo, dat is eruit.

• TD-er
bipo schreef op 10 december 2002 @ 16:59:
Wat is mB dan? De rest pretendeer ik wel te kennen.
mB is mili-byte, oftewel 1/1000e byte Wat dus niet bestaat :) Je zou alleen eens moeten opletten hoevaak het hier voorkomt.

En over dat wel of niet in het duits....
Kijk eens goed naar de cover (plaatje komt uit een link hierboven)
Afbeeldingslocatie: http://www.fnl.nl/ct-nl/fotospecial/fscover.jpg

Verwijderd

Was ook te koop op de HCC/dagen ........ voor 7.5 Euro ....
(insert grin)

Damn keyboard....
Pagina: 1