ik ben bezig met het bouwen van een news systeempje voor mijn website
dit doe ik via een mysql database,
als ik dit stukje php run:
dan krijg ik alle nieuws berichten in willekeurige volgorde te zien (heb ik het gevoel) ik zie er geen verband in namenlijk.
graag zou ik ze gesorteerd op het ID zien zodat de nieuweste (hoogste id) bovenaan komt.
welke kant moet ik op zoeken (noem eens een term ofzo) in de mysql / php manual om te vinden hoe ik dit kan laten sorteren op ID?
een uitvoering van het script kan je hier zien:
www.gbaonline.com
dit doe ik via een mysql database,
als ik dit stukje php run:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $result = mysql_query("SELECT * FROM games",$db); if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { // display list if there is news to display do { printf("<li><a href=\"%s?id=%s\"><font size=1>%s %s</font><b> %s</b></a><br>\n", $PHP_SELF, $myrow["id"], $myrow["id"], $myrow["datum"], $myrow["title"]); } while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } else { // no news to display echo "Sorry, no news items were found!"; |
dan krijg ik alle nieuws berichten in willekeurige volgorde te zien (heb ik het gevoel) ik zie er geen verband in namenlijk.
graag zou ik ze gesorteerd op het ID zien zodat de nieuweste (hoogste id) bovenaan komt.
welke kant moet ik op zoeken (noem eens een term ofzo) in de mysql / php manual om te vinden hoe ik dit kan laten sorteren op ID?
een uitvoering van het script kan je hier zien:
www.gbaonline.com