Geen beeld als PC in windows gaat.

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik drukte vanmiddag op een tabje bij mijn videokaart drivers, videokaart is een Leadtek GF4 ti4400 128mb vivo. En toen viel mijn beeld weg, ik heb alle vensters op annuleren gedrukt, dus hij kan nix hebben opgeslagen.

Nu wilde ik een venster openen, viel mijn beeld weer weg, compleet uit. Als ik dan op esc druk komt ie wel weer. Dus ik dacht; EVEN REBOOTEN.

Ik rebooten, wil de PC windows in gaan, geen beeld en begint ie weer van voor af een met booten. :? Het tabje waar ik op drukte bij mijn monitor drivers hadden te maken met mijn TVOUT functie, maar aangezien ik alles heb ge-annuleerd, lijkt het mij vaag dat ik hier iets van heb opgeslagen.

IN HET KORT:
Ik kom dus in normale modus mijn windows niet in, veilige modus gaat ie nog wel door.

Heeft iemand dit eerder gehad? Of weet iemand hoe ik dit op moet lossen? In veilige modus kom ik iig niet bij mijn monitor drivers voor zover ik weet.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
in veilige modus kan je wel de videokaart even voorzien van 'standard VGA drivers' vervolgens rebooten, en dan de nieuwste drivers downloaden (www.nvidia.com)

A wise man's life is based around fuck you

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

In de veilige modus ff heel je kaart verwijderen en pc opnieuw opstarten en opnieuw installeren

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
zwelgje schreef op 08 december 2002 @ 17:36:
in veilige modus kan je wel de videokaart even voorzien van 'standard VGA drivers' vervolgens rebooten, en dan de nieuwste drivers downloaden (www.nvidia.com)
Dat is iig al 1 idee, maar misschien dat iemand anders nog een oplossen heeft door iets in veilige modus te wijzigen?

En alvast bedankt voor de tip zwelgje. ;)

[edit]
Zelfde tip, bedankt tomasje!

[ Voor 6% gewijzigd door Copyman op 08-12-2002 17:38 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Safe mode, ga dan naar het configuratiescherm, en dan software. Daar kan je de driver uninstalleren. Daarna reboot je je pc weer naar de normale Windows en dan heb je als het goed is weer gewoon beeld (wel even opnieuw een driver installeren natuurlijk).

Als je de driver niet via je configuratiescherm kan uninstalleren kan je in apparaatbeheer gewoon je videokaart deleten en rebooten, dan wordt de kaart als het goed is ook helemaal opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

Copyman schreef op 08 December 2002 @ 17:37:
[...]

Dat is iig al 1 idee, maar misschien dat iemand anders nog een oplossen heeft door iets in veilige modus te wijzigen?

En alvast bedankt voor de tip zwelgje. ;)

[edit]
Zelfde tip, bedankt tomasje!
Gewoon de 40.72 drivers downloaden, meer tips heb je niet nodig toch :) ?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
3 dezelfde tips, dus dat ga ik even uitproberen. Had ik ook zo niet aan gedacht! :)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Je kan, als je in safe mode boot, ook in je registry je resolutie veranderen, want dit is waarschijnlijk de reden dat je beeld wegvalt.

[ Voor 15% gewijzigd door Denhomer op 08-12-2002 17:49 ]

• Zwelgje
Denhomer schreef op 08 december 2002 @ 17:48:
Je kan, als je in safe mode boot, ook in je registry je resolutie veranderen, want dit is waarschijnlijk de reden dat je beeld wegvalt.
ik denk dan zelf eerder aan de refreshrate van die kaart in combo met zijn monitor.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

zwelgje schreef op 08 December 2002 @ 17:50:
[...]

ik denk dan zelf eerder aan de refreshrate van die kaart in combo met zijn monitor.
Die kan je ook in de registry veranderen zonder dat je de drivers hoeft weg te doen

• Zwelgje
Denhomer schreef op 08 December 2002 @ 17:51:
[...]

Die kan je ook in de registry veranderen zonder dat je de drivers hoeft weg te doen
maar waarom in het register als je gewoon bij beelscherm>advanced>monitor dat omlaag kan zetten :?

knoeien in het register lijkt me dan geen aanrader..

en standaard VGA is 60Hz, dat moet ie sowieso wel kunnen trekken

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
zwelgje schreef op 08 december 2002 @ 17:52:
[...]

maar waarom in het register als je gewoon bij beelscherm>advanced>monitor dat omlaag kan zetten :?

knoeien in het register lijkt me dan geen aanrader..

en standaard VGA is 60Hz, dat moet ie sowieso wel kunnen trekken
Is een 19" - 1280x1024 @ 85hz, werkt perfect. Ik heb de drivers er al af gehaald in veilige modus, PC boot nu, dus zometeen de drivers er weer op. :)

Pagina: 1