Ik heb een applicatie die prima HTML en plain text mailtjes uitstuurd en bij de meeste clients ook goed aankomen (zowel client als webmail)
Alleen macs blijven stoer doen de meeste email progjes op de mac laten de HTML wel zien maar willen geen plaatjes laden of het stylesheet niet en de plaatjes weer wel.
Ik gebruik de volgende opbouw voor de mails.
Weet iemand of ik misschien met bepaalde dingen rekening moet houden met Macs
Of heeft iemand een mac en kan mij een tip geven welke HTML mail daar wel goed binnenkomt en kan mij daar de MIME van geven
Alleen macs blijven stoer doen de meeste email progjes op de mac laten de HTML wel zien maar willen geen plaatjes laden of het stylesheet niet en de plaatjes weer wel.
Ik gebruik de volgende opbouw voor de mails.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| $boundary = "----=_NextPart_000_001A_01C24DC3.CD2B6590"; $headers = "From: $afzendernaam <$afzender>\n"; $headers .= "Reply-To: $afzender\n"; $headers .= "Content-type: multipart/alternative; boundary=\"$boundary\"\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\n"; $headers .= "X-Mailer: LOST_GUNT in de bocht\n"; $headers .= "\n"; $headers .= "Mime encoded mailtje"; $headers .= "\n"; $message = "--$boundary\n"; $message .="Content-Type: text/plain; charset=\"iso-8859-1\"\n"; $message .="Content-Transfer-Encoding: quoted-printable\n"; $message .= "\n"; $message .= "$text\n"; $message .= "\n"; $message .= "--$boundary\n"; $message .="Content-Type: text/html; charset=\"iso-8859-1\"\n"; $message .="Content-Transfer-Encoding: 7-bit\n"; $message .= "\n"; $message .= "$parsehtml\n"; $message .= "\n"; $message .= "--$boundary--"; mail($email, $subject, $message, $headers); |
Weet iemand of ik misschien met bepaalde dingen rekening moet houden met Macs
Of heeft iemand een mac en kan mij een tip geven welke HTML mail daar wel goed binnenkomt en kan mij daar de MIME van geven
[ Voor 49% gewijzigd door BierPul op 08-12-2002 17:12 ]
Ja man