Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Fan van voeding veranderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben bang dat jullie hem dichtgooien, maar ik probeer het toch, ik heb gezocht maar niet gevonden.

Vraagje:
Ik heb de fan van mijn voeding omgewisseld met een casefan, omdat deze ontzettend veel lawaai maakte. Nu is het zo dat de fan in mijn voeding aangesloten was met 4 draadjes, spanning, aarde, fancontrol en nog iets.?
Deze heb ik vervangen door een casefan met alleen een spanning en een aarde, en dus de andere twee niet aangesloten.. omdat die er niet aanzitten, (standaard antec casefans)
Kan dit problemen opleveren met mijn voeding? Dat ie niet hard genoeg koelt of dat ie niet meer kan worden aangestuurd vanaf het moederbord waarop de oude fan was aangesloten?

BTW, pics van mijn casemod als ie af is komen binnenkort!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 16:49 ]

Verwijderd

nee ik denk gewoon dat je het wel kan doen

en anders merk je het wel ;)

edit:
eerste :*)

we zijn nieuwsgierig naar pics,kan je al een voorproefje geven??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 17:35 ]

Verwijderd

geeft geen problemen, je kan het gewoon laten draaien, echter is het wel belangerijk dat je er een fan in gooit die minimaal dezelfde RPM heeft als de oude.

dat andere draadje is trouwens niet belangerijk, het is ook geen fancontrol, maar een standaard molex aansluiting. 4 draadjes, 2X aarde 1X 7V en 1X 12V

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 11:04:
geeft geen problemen, je kan het gewoon laten draaien, echter is het wel belangerijk dat je er een fan in gooit die minimaal dezelfde RPM heeft als de oude.

dat andere draadje is trouwens niet belangerijk, het is ook geen fancontrol, maar een standaard molex aansluiting. 4 draadjes, 2X aarde 1X 7V en 1X 12V
RPM maakt niet uit
als hij maar netzoveel of meer luchtverplaatsing heeft

owjah en molex is 2x 0v 1x 5v en 1x12v

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 12:10 ]

Verwijderd

solly zag het jah :( stupid me!!!!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:07:
[...]
owjah en molex is 2x 0v 1x 5v en 1x12v
Rood:+12v
Zwart:-12v
Zwart:-5v
Geel:+5v

ff als aanvulling.

/edit:
ey, iemand met dezelfde nickname B)

[ Voor 10% gewijzigd door Ethnocentrix op 09-12-2002 22:47 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

DeaTH-MeTaL schreef op 09 December 2002 @ 22:46:
[...]

Rood:+12v
Zwart:-12v
Zwart:-5v
Geel:+5v

ff als aanvulling.

/edit:
ey, iemand met dezelfde nickname B)
dat zou leuk zijn als dat waar was wat jij nu zegt dat zou ik heel graag willen een -5 en een -12 op een gewone 4pins molex :D

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 16:49:
Ben bang dat jullie hem dichtgooien, maar ik probeer het toch, ik heb gezocht maar niet gevonden.
[..]

"Als het niet mag, haal het dan maar weg"
Als je niet 200% zeker bent dat wat je wilt gaan posten wel mag volgens de policy of gezond verstand: Plaats het dan niet!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.