IIyama VM pro 452 - aan, standby, aan, standby enz.

Pagina: 1
Acties:

• 3steps667
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04-2022

3steps667

Denk toch eens na man!

Topicstarter
Sinds een paar dagen gaat mijn monitor bij het opstarten eerst een keer of 5 aan, standby, aan, standby, aan, standby, totdat ie bij het "windows wordt gestart" scherm komt en dan blijft hij gewoon aan.

Een ander probleem is wanneer de pc aanstaat, maar ik zet mijn onitor een tijdje uit (half uurtje) en daarna weer aan dan maakt hij voor 3 minuttjes een krakend/piepend geluid en zie je vaag het beeld iets "trillen".

Hij is ongeveer anderhalf jaar oud, is hij nu al aan het stukgaan?

Shit doesn't happen. Shit is made by assholes.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Rest van je PC specs AUB ?

garantie is overigens 3 jaar

[ Voor 39% gewijzigd door KaMiKaZe op 08-12-2002 16:45 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• 3steps667

3steps667

Denk toch eens na man!

Topicstarter
asus a7v133 mobo, amd tb 1200, geforce 2 pro, 768 mb ram. nog meer nodig?
oh en winXP als OS.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk wel dat ie stukgaat heb hetzelfde gehad met een andere Iilyama hij heeft het nog een half jaartje gedaan en toen ging ie helemaal niet meer aan

Verwijderd

Deze reactie droeg totaal niets bij aan het topic en was niet meer dan een regelrechte flame. Volgende keer kun je een waarschuwing verwachten. :{

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 17:09 ]

Verwijderd

Ik heb dus ook een VM Pro 452. Wat ik wel eens mee heb gemakat is dat ie bij het opnieuw(!) opstarten niet meer uit standby ontwaakt.

Het is normaal dat een monitor op standby gaat bij opnieuw opstarten omdat het video signaal onderbroken wordt.

Ik heb het gewoon opgelost door op aan/uit te drukken.

• 3steps667

3steps667

Denk toch eens na man!

Topicstarter
hmm, geen oplossing dus, jammer. Maar zoals ik lees kan ik dus al wel een beetje gaan kijken voor een nieuwe.

Verwijderd

Ik raad echt een sony aan!

Ik blijf eigenlijk nog steeds bij mijn mening dat iiyama nog steeds goed is en daarnaast sony nog beter :).
Iiyama beeldschermen hebben toch zo'n ongelovelijk zuiver en scherp beeld wat ik bij sommige monitoren mis. Echter ik heb het idee dat je bij iiyama monitoren geluk moet hebben; alsof geen enkele iiyama monitor gelijk is.
Bij de aanschaf van mijn iiyama monitor zag ik wat bruine vlekken, ik ruilde 'm om voar dezelfde exemplaar en die had het niet in zo'n grote mate en is zelfs na lang gepruts weggewerkt.

Ik las het wel eens eerder op GoT; je moet echt geluk hebben wil je een goeie iiyama monitor treffen en kijk dus ook uit bij het kopen van een tweedehandsje!

Ik ben helemaal niet thuis in dat technische wereldje, maar volgens mij komt het omdat er een iets goedkoper maar zeer belangrijk onderdeel gebruikt wordt bij iiyama monitoren. Dat liet me tenminste denken nadat een andere iiyama monitor type dit probleem had en door vervanging van een betere verholpen was. Doe een seach op GoT, voor zover dat nog mogelijk is (ik altijd gehoopt dat ze bij de features van de got abbonomenten oa een werkende zoekmachine hadden toegevoegd maar helaas, daarom heb ik ook geen abbo; we schieten er niets mee op) en dan kom je wel achter wat iiyama voor een reputatie opgebouwd als we het over CRT hebben en de behuizingen worden ook steeds lelijker.
Ik hoop echt voor ze dat ze het op de LCD markt beter gaan doen.

Eizo schijnt toch ook zo ontzettend goed te zijn, alleen dan liegt de prijs er ook niet om.

mijn top 3 merken:

1. Eizo
2. Sony
3. Iiyama

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Ik heb ook een 452 VM Pro
Het enige probleem wat ik in de afgelopen 1,5 jaar heb ondervonden, is dat wanneer je hem voor het eerst aanzet, na enkele uren uit te zijn geweest, dat het beeld indeukt naar binnen.

Dus links en rechts van je scherm drukt hij naar binnen, als ware een boog, de refresh klopt ook niet meer.
Als ik de pc opnieuw opstart doet hij weer normaal.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
Bajo schreef op 08 december 2002 @ 21:03:
Ik heb ook een 452 VM Pro
Het enige probleem wat ik in de afgelopen 1,5 jaar heb ondervonden, is dat wanneer je hem voor het eerst aanzet, na enkele uren uit te zijn geweest, dat het beeld indeukt naar binnen.

Dus links en rechts van je scherm drukt hij naar binnen, als ware een boog, de refresh klopt ook niet meer.
Als ik de pc opnieuw opstart doet hij weer normaal.
Ik heb dit ook, ziet er zo uit toch - > http://asa.gamepoint.net/IMAGE16.JPG
Dat is niet echt normaal hoor, mijn 3 maanden oude monitor word daarvoor deze week opgehaald door iiyama (niet door teleplan zelf) schijnt dat er alleen een weerstandje vervangen moet worden :D

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
_SouLmaN_ / Bajo / wired:

Leuk :/ Mijn iiyama werkt hier perfect en draait super scherp, maar wat heeft de topic starter hier aan :/

* We Are Borg ziet wel meer van dit soort replies.

Ontopic:
Even een rare vraag misschien, wat doe je als eerst aan, je monitor of je pc ?
Probeer anders eens eerst je pc aan te zetten, 10 seconden te wachten en dan je monitor

[ Voor 40% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2002 16:12 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Misschien eens door de OSD (On Screen Display) alles weer terug laten zetten naar de fabrieks instellingen? Kijk eens of dat werkt.

Verwijderd

Mensen, reageer aub als je ONTOPIC wat te zeggen hebt. Reageer dus op de topicstart, en anders niet.
Pagina: 1