Toon posts:

Artic Cooling 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een artic cooling 2000 op een amd duron 1200, en tijdens het opstarten maakt de koeler een geluid net alsof hij niet op gang kan komen. Eerst draaide de koeler constant op 2000 toeren nu op 2169. Wat is het probleem?
Kheb trouwens een Abit KX7-333 moederbord.

Verwijderd

probeer wat olie op de kogel lagers ff de sticker verwijderen en dan een beetje olie...Niet te veel ;) anders spatter spatter :)
Kijk ook dat er geen kabels aan de fan komt of zo...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe koeler maar nog steeds hetzelfde probleem, af en toe tijdens het opstarten maakt ie zo'n vaag geluid. Zou het aan het mobo liggen ofzo?? Ik heb een Abit KX7-333.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 15:02:
Ik heb een artic cooling 2000 op een amd duron 1200, en tijdens het opstarten maakt de koeler een geluid net alsof hij niet op gang kan komen. Eerst draaide de koeler constant op 2000 toeren nu op 2169. Wat is het probleem?
Fan's mogen in hun RPM altijd +/- 10% speling hebben. 2169 is dus niets om je zorgen over te maken.
Je hoort dus een vreemd geluid tijdens het opstarten, maar daarna niet meer? Kun je het geluid iets duidelijker opschrijven? Dan kan ik er meer over zeggen.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Voeding doet waarschijnlijk iets raar bij het opstarten.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 10:44

Houston3

ole

ik heb dat ook ik denk dat het komt omdat de fan koud is, zodra mijn pc paar min aanstaat verdwijnt het geluid ook

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe fan en die draait telkens rond de 3000 rpm, maar ik denk idd dat het aan de voeding ligt, is een beetje goedkoop ding ga nu gewoon ff een nieuwe halen. In ieder geval bedankt voor de snelle replies

Verwijderd

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met mij Arctic TC Case Fans.

Ik heb momenteel 2 van die fans in mijn kast en als ik mijn computer opstart, dan hoor ik soms een piepend geluidje. Na de kast geopend te hebben zag ik dat 1 casefan niet draaide. Toen ik 'm een klein zetje gaf verdween het piepende geluidje. Het komt trouwens alleen voor als mijn computer koud is.

Met piepend geluidje bedoel ik niet de pc-speaker ofzo... het komt uit de cooler en is niet heel duidelijk te horen.
Pagina: 1