Toon posts:

DivX 2 DVD met ondertiteling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de film Mr. Deeds,
Ik wil deze op een cd zetten om hem in de DVD speler te kunnen bekijken,
de film is in avi file (DivX) nu wil ik dit om zetten in DVD, (volgens mij mpeg2)
maar bij divx moet je de ondertiteling er zelf nog onderzetten lukt me allemaal.
maar hoe zet ik bij DVD die ondertiteling er dan onder??..
Iemand ervaring? en weet iedereen wat ik bedoel?!!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-03 17:34

BIM

Nothing interesting

Je moet de film dus omzetten naar SVCD of VCD.
Kijk eens even rond op www.doom9.org, daar staat genoeg tutorials.
Je zal uiteraard wel genoeg kwaliteitsverlies krijgen, omdat je recompressed.
Ik zou hem toch echt gewoon via de tv-out kijken.

Ik verwacht dat je het met virtualdub en vobsub wel voor elkaar moet krijgen.
(hoewel ik divx->svcd nooit heb geprobeerd).

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Op www.vcdhelp.com staat vast wel wat over het omzetten van divx naar (s)vcd.

Verwijderd

Maar hij vraagt hoe hij er dan ook nog ondertiteling bij kan doen, staat dat daar ook?

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Het omzetten van Divx naar VCD lukt wel, mijn buurman heeft het wel eens geprobeerd met charlies angels, het resultaat was redelijk, alleen het beeld schokte om de 2 seconden een beetje, het was dus niet fijn om naar te kijken.
Wat betreft de subtitles, als de originele divx ook subs heeft moet het met het recompressen ook gewoon subtitles opleveren, maar dan moeten de subs wel ingebrand zijn op de film.
Ik weet niet of de dvd speler(home deck) het losse file waar de subtitles in staan kan lezen.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wat een hoogstaande reacties weer...

Ik weet niet hoe het moet (maar ik doe ook niet net als of).

Als je een divx naar DVD convert heb je veel minder verlies. En waarom zou het niet kunnen? Het is gewoon allemaal standaard hoor. Zelfde geld voor subs: een zooi tekst met een tijd-index, 99 van de 100 keer KOMT het van een DVD (laten we wel wezen: je dacht tot niet dat het allemaal met de hand vertaald werd?). Ik zou dus niet weten waarom het er niet weer op kon, ZONDER het in de film te branden.

Ik weet bijna zeker dat het allemaal gewoon kan, maar ik ga het NIET uitzoeken (ik heb geen standalone DVD-speler en al helemaal geen DVD-brander).

Verwijderd

Topicstarter
Tv out, Goed idee, Dat wil ik ook.
Maar het probleem is mijn tv out stekkertje is te kort. is maar 1 meter.
Om naar de tv te trekken heb ik 5 meter nodig, en 1 meter verlengkabel kost 8 euro bij norrod, En dat is me wat te duur!! Maar ik zou ff rond kijken op de site's die jullie me gegeven hebben BEDANKT

Verwijderd

Een eenmalige investering van 8 euro is het wel waard, gezien je de hele dag bezig zal zijn die film naar (s)vcd te converteren, die dan ook nog van slechter kwaliteit zal zijn.

Subs zun je met virtualdub in je divx proppen, en dan met tmpegenc naar vcd converteren. Sommige dvd spelers ondersteunen namelijk geen svcd subs.

Of je speelt het gewoon met subs af in BSPlayer via tv-out. Of je doet mij na en koopt een 2ehands draadloos tv-out zendertje voor zo'n 50 euro ;)

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Via de website www.doom9.org kun je veel informatie vinden. Ik gebruik zelf het programma GordianKnot, dit kun je hier downloaden. Dit is een all-in-one, je kunt hiermee ook de ondertitels omzetten. Een gebruiksaanwijzing is er ook te vinden, ik wil hem je evt. ook wel mailen.

edit:
Ik had niet goed gelezen... Je wilt van DivX naar DVD niet andersom |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Pazzi op 08-12-2002 18:42 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 01:16
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 18:30:
Een eenmalige investering van 8 euro is het wel waard, gezien je de hele dag bezig zal zijn die film naar (s)vcd te converteren, die dan ook nog van slechter kwaliteit zal zijn.

Of je doet mij na en koopt een 2ehands draadloos tv-out zendertje voor zo'n 50 euro ;)
Hij heeft 5 meter nodig zei hij, dus 5 x 8 euro is toch wel wat meer.... . ;)
Zo'n draadloos verzendsysteem is overigens komende week in de aanbieding bij de Aldi voor 45 euro.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
film met virtual dub omzetten naar mpeg en met nero svcd branden. suc6

dikzak

Pagina: 1