Toon posts:

Probleem met Iiyama? Geforce?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met de monitor, Iiyama VM Pro 410 of misschien met de
videokaart, Hercules Prophet GTS 2, of met iets heel anders. Twee weken geleden
gebeurde het dat de monitor tijdens games ineens stanby ging. Ik heb het toen nog
met een Philips 105 S geprobeerd en die ging na een dag ook steeds stanby.
Uiteindelijk heb ik toen Windows 98 SE opnieuw geinstalleerd en toen was
het probleem verholpen, dacht ik. Zaterdag begon het gedonder weer van voor af
aan, weer standby. Alleen de reset knop helpt dan nog. Scandisk vind ook
geen fouten. De virus scanner vind trouwens ook niets. Hierna doet het systeem het
soms goed soms ook niet. Na een nieuwe Windows installatie op zondag is het
probleem gebleven. Iemand een oplossing???? Deze week heb ik avonddienst dus
ben ik misschien niet zo snel met een antwoord. Maar als iemand iets weet, graag,
want ik word er niet goed van.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee????

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Heb je al geprobeerd je monitor op een andere computer aan te sluiten? En waar haalt je monitor zijn voeding vandaan? Uit je kast of uit de muur. Als het de kast is zou ik de muur eens proberen! Misschien is je voeding niet sterk genoeg...

Insanus sum

Verwijderd

Hmm, is het niet gewoon een instelling van je videokaart, dat ie op standby plopt zomaar ineens? Misschien is het je taskmanager die klote werkt, zet die eens uit. Anders probeer alle nieuwe drivers te downloaden voor je videokaart?

Heb je dit probleem sinds je een nieuwe kaart / monitor hebt gekocht? Of anders een nieuw OS?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

zet eerst eens energie beheer op NOOIT voor zowel je monitor als harde schijf. Is het probleem er dan nog moet je toch meer in de richting vidkaart gaan kijken. mijn iiyama springt never op stand-by omdat ik dat uitgeschakeld heb.

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die voeding uit de muur zal ik vanavond eens proberen. Ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan de drivers ligt, die heb ik allemaal al eens geprobeerd.
Het OS is al tijden W98 SE en het heeft tenslotte een paar maand probleemloos gedraaid. De instellingen voor energiebeheer heb ik al op "nooit" gehad en of het toen beter was weet ik niet, daaorvoor heb ik het niet lang genoeg geprobeerd, denk ik. Ik zal het allemaal eens een langere tijd gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik het een en ander geprobeerd. Zoals de voeding, maar die kwam al uit de muur. De taakplanner uit gezet, de monitor ging bij 3DMark 2000 binnen 10 sec standby. De instellingen bij energiebeheer op nooit gezet,hetzelfde verhaal, monitor stanby. Ik gebruik 3DMark omdat dit hetzelfde resultaat geeft als ieder spel. Je hoeft er alleen niet bij te blijven ik hoor hem wel uitklikken. Nog iemand een idee????

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Dark

who tweaked the light?

alles duidt erop dat de video-kaart hogere refreshrate probeert weer te geven dan de monitor aan kan.

is je monitor wel juist geinstaleerd?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

Reinier

\o/

Je BIOS kan de instellingen van Windows volgens mij overschrijven (hoewel omgekeerd misschien logischer zou zijn). Misschien is het dat? Dat daarin ingesteld is dat monitor toch uitgaat na een bepaalde tijd?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

nog wat ideeen:
wordt de kaart niet te heet, en draait de fan wel?
zit de kaart wel goed in het slot?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de monitor goed geinstalleerd. Hij word ook niet erg heet. Dat kan ook haast
niet als ik thuis kom, de pc opstart, 3DMark opstart en de monitor uit hoor gaan. Dat alles
binnen een minuut of 5. Ik bedoel dan kan hij toch nog niet warm zijn geworden. De fan draait ook
gewoon. Ik heb de kaart al eens aan gedrukt maar die zat toen wel goed.

Wat betreft die BIOS instellingen, waar staat dat?

En trouwens, het heeft een maand of 2 gedraaid.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog gekker geworden, ondertussen heb ik de Hercules omgeruild voor een Asus V7700. Nadat ik deze erin heb geschroefd en de driver heb geinstalleerd gaat de monitor bij 3D Mark net zo hard weer uit. Zou het een moederbord probleem kunnen zijn? Ik heb een Abit BX6. Het heeft hier dus wel een maand of 2 opo gedraaid!!!!

Please help, ik sta op het punt het kreng de deur uit te smijten.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Waar is die deur? Ik kom de boel wel vangen dan, als jij gaat smijten ;)

Ok, nou ff in serieuse mode....
Je monitor gaat dus op standby na enkele minuten. Dit gebeurt enkel bij gebruik van het 3d gedeelte van de kaart. En pas nadat er enige minuten in 3d modus gedraaid is, klopt dat?

Zelf heb ik dit ook eens gehad op een voor de rest geheel stabiele p3-800+clap2, maar 3dmark draaien dat wilde niet, het scherm bleef na enige tijd zwart. Dat heb ik toen wel kunnen verhelpen, door sidebanding uit te zetten verdween het probleem.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Nog een vraagje over de monitor;
Staat de monitor met naam vermeld bij je beeldscherm/eigenschappen/instellingen? M.a.w. is de monitor door windows herkend?

Waar staat de refreshrate op ingesteld? zet dit eens op Default, of op 85Hz.

Stel je desktop eens in op de resolutie die 3dmark ook gebruikt voor de default benchmark. 1024x768 met 65535(16 bits) kleuren.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Zat je niet buiten de specs van de monitor?

Meh ...

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Stel ander je monitor zo in dattie niet op standby gaat. Dat kun je ergens op de monitor zelf instellen.

Verwijderd

Topicstarter
De monitor gaat inderdaad standby bij gebruik van het 3d gedeelte van de kaart. Volgens de technische dienst van Iiama komt dit omdat hij geen signaal meer krijgt. Klinkt logisch, vandaar de ruil naar de Asus maar hier gebeurt dus hetzelfde. De monitor staat met het hele verhaal vermeld, Iiama bla bla bla op Asus bla bla bla. De refreshrate heb ik op 60 Hz, 80 Hz en optimaal gehad, iedere keer een zwart scherm. Ik heb de desktop net op 1024x768x16 gezet, ook dat had geen invloed op 3D Mark. Quake3 houd er ondertussen ook meteen mee op. Wat betreft de specs van de monitor, hier ligt het niet aan want een andere monitor gaat ook uit. Hij moet toch ook gewoon 1280x1024x32 op 85 Hz aankunnen?

Waar kan ik sidebanding vinden?

Wat betekent bij smart doctor AGP bus VDDQ voltage en hoe hoog zou dit moeten zijn? Het is nu 3.26.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ja, Iiyama's gaan op standby als er geen signaal is, of als het signaal 'out of range' is, maar dat snapte je al. Gaat ie bij gebruik van 3d gelijk op zwart, of doet hij het even en dan op zwart?
Sidebanding uitzetten kan door middel van Powerstrip, of andere tools zoals Creative AGP wizzard. Sommige kaarten moet je de bios flashen om sidebanding aan/uit te zetten.
Wat die VDDQ precies betekent weet ik niet maar ik dacht dat dit hetzelfde was als het VIO Voltage, het voltage dat door het i/o-plane van het bord gebruikt wordt. De 3.26v die jij hebt lijkt me daarvoor vrij laag, omdat de specificatie 3.3v vermeldt, en de meeste borden zelfs 3.45v of zelfs 3.55v geven op dat gebied.
Verder is die smartdocter niet zo stabiel, vooral het on-the-fly adjusten van de clockspeed (als ie te heet wordt) geeft nogal eens vastlopers.
Verder begin ik nieuwsgierig te worden naar de snelheid waarop de AGP-bus draait en wat voor cpu en clockspeed je gebruikt. Want het lijkt er toch sterk op dat er iets niet helemaal goed afgesteld staat.

[edit]
En als je wilt testen of je monitor 1280x960x32@85Hz. aankan, dan stel je gewoon ff je desktop daarop in, om het te testen. Als hij de resolutie vanuit windows aankan, dan werkt ie dus gewoon op die res.
1280x1024 zou ik niet gebruiken, omdat die resolutie niet de juiste (4:3) verhouding heeft, en alles er dan dus iets lang uitgerekt uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een P III 450 die verder gewoon hemaal standaard is. Gewoon 128 Mb pc 100 geheugen, allemaal niets bijzonders dus. De BIOS flashen is allemaal hartstikke leuk maar het is van de een op de andere dag fout
gegaan. En nu met de Asus is het ook niet beter geworden. Gisteravond heb ik met ghost een backup terug gezet, een helemaal kale Win 98, en toen heeft hij de hele avond gedraaid met 3D Mark. Ook na verschillende reboots. Vanmorgen start ik het kreng op en bij het eerste 3D beeldje is de monitor weer zwart. Ik wil nu alleen windows nog eens helemaal vanaf cd opnieuw installeren maar ik denk niet dat dat veel helpt.

De resolutie hoef ik niet meer te testen omdat ik hier al een tijdje mee werk.

Als hij het niet snel gaat doen dan breng ik hem weg, mag een ander er naar kijken want ik kom er echt niet meer uit. Het enige spelletje wat ik nu kan doen is patience en daar ben ik wel een keer op uit gekeken.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ok, misschien is wegbrengen de oplossing voor jou. Zelf heb ik nog nooit een pc weg hoeven brengen, maar da's omdat er genoeg hardware rondslingert om van alles te proberen.

Heb je de kaart al eens in een andere pc geprobeerd? Als ie dan wel werkt, ligt het dus aan jouw setup. Vervolgens wil je natuurlijk uitvinden aan wel onderdeel het ligt. Dat doe je door van een minimale setup alle onderdelen een voor een te vervangen. 't Zou b.v. de voeding of het moederbord kunnen wezen, dus wissel alles een voor een om. Als het goed is, vind je op die manier altijd het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik breng hem ook liever niet weg, maar als ik allerlei onderdelen uit wil wisselen moet ik die natuurlijk wel hebben. Helaas heb ik hier geen pc in stukjes op de plank liggen vandaar dit laatste redmiddel. Als de voeding, het moederbord of wat dan ook kapot is, dan moet er natuurlijk iets nieuws in. So be it. Dan kan ik gelijk upgraden.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Misschien krijgt je videokaart wel te weinig stroom, en klapt ie bij veel avticiteit dicht?

\o/

• overlord
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

probeer eens in je bios de AGP aperture size terug te zetten naar 16mb!

Dat probleem wat jij hebt heb ik zelf ook gehad met mijn vorige videokaart, Diamond Viper 550app in combinatie met mijn IIyama 400.

Elk 3d programma liep meteen vast al het al opstarte, waarna een harde reset nodig was.

Na veel testen met een andere compu bleek dat ik mijn viper 550 naar de andere wereld had geholpen door hem zonder erg op AGP 100MHz te laten lopen (daar konden ze toen nog niet zo goed tegen). Tevens was mijn celeronnetje ook hierbij beschadigd zodat ik problemen bleef houden zodra ik mijn AGP memory in het bios open zette (size > 16MB), zelfs na vervanging van mijn videokaart door een geforce 1.
Uiteindelijk werd alles ps opgelost nadat ik ook een processor had gekocht.

Nu loopt alles weer als een zonnetje

Hopelijk heb je iets aan mijn relaas.
succes!!

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de AGP aperture size op 16Mb gezet en inderdaad hier doet hij het op. Op 32 Mb ligt de handel weer plat. Maar wat nu? Ik ben niet zo'n BIOS kenner of is nu gewoon de processor overleden?

• overlord
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

ik ben toch bang dat jouw processor schade heeft opgelopen.

probeer ergens een andere processor te lenen, om dit uit testen.

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Verwijderd

Ik had/heb indeed hetzelfde probleem als Gerard... PC hangt vrij snel in Win98 EN Win2k.
MIJN config: Asus P2b-f, Celeron400, GeForce256, iiyama410.

Na het terugzetten van de AGP aperture naar 32 lijktie goed te werken...

:? 'k snap er ook niks van....

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen is er van alles gebeurd. Na een mislukte BIOS update is het mobo dus een beetje overleden. Dit bleek ook geen BX6 maar een wazige BX20 te zijn. Nu zit er tijdelijk een ander bord in met een PII 266. Hiermee werkt het trager maar verder helemaal OK. Ook met de BIOS aperture size op 64Mb. De processor heb ik uitgeleend en die doet het prima. Omdat ik toch al een tijdje aan een ander moederbord en processor zat te denken heb ik een Abit KT7 met een AMD TB 900 besteld. Komt deze week binnen. Als ik dus terug kijk dan moet het haast aan het moederbord hebben gelegen omdat nu alles het gewoon doet.

Verwijderd

Is dat board toevallig afkomstig van een computerzaak uit Leiden (Steenstraat) ?
Daar heb ik ook een keer een BX 20
meegekregen ipv een Abit !
Later wel m'n geld terug gekregen!

Verwijderd

inmiddels ben ik er indeed ook achter gekomen dat ik achterliep met m'n biosupdates :-)
en hangt de PC niet meer.. heb alleen nog strepen (streepjes rode en groene) soms door vensters lopen.
(nee niet alleen nadat ik ben wezen stappen!!) :)
win98 opnieuw geinstalleerd. en maakte niet uit.

Is er nog iemand met hetzelfde probleem??
en hopelijk een oplossing?!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dit alelige probleem (dus met die groene strepen) had ik tot gister ook.Vooral in de verkenner en met internet pagina's met een witte achtergrond heeeell irri!

Nadat ik in mijn bios het 1 en ander verandert heb is het weg(Bij video opties stond eerst pci en dan pas agp aan,dit heb ik omgedraaid,helaas zit ik er nu niet achter maar ik zal vanavond wel ff posten hoe die optie heet).
Ik heb het nog niet zolang kunnen testen,dus ik hoop dat het weg blijft.Bij alle resoluties en refreshrates had ik dit.

Volgens mij komt het doordat de videokaart teveel output genereert of zo.

Mijn config: Cusl2,asus v6800,IIyama visionmaster 411.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 november 2000 23:46 schreef charles het volgende:
Is dat board toevallig afkomstig van een computerzaak uit Leiden (Steenstraat) ?
Het komt weg bij een zaak in Hengelo (Ov) aan de Drienerstraat. Slechte ervaringen mee, ik kom er dus ook niet meer.

Verwijderd

Nah... 'k weet niet waarom precies. maar als je de kleurdiepte op 32 Bit zet gaatie die streepjes zetten.. op 16 bit werkt alles perfect onder windows.. Games werken overigens wel gewoon op 32 bit :)
Pagina: 1