Toon posts:

[Delphi] Event bij MDIForm als een MDIChild de focus krijgt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MDI applicatie. Nu wil ik dat als een MDIChild de focus krijgt, het MDIForm een event krijgt.

Waarom?

Omdat ik dan iets moet updaten bij mijn MDIForm.

Nu bestaat er wel de Message WM_CHILDACTIVATE alleen deze message wordt gestuurd naar het child form als die geactiveerd wordt.

Nu kan ik wel bij ieder Child form in de Activate event een functie aanroepen van mijn MDIForm, maar je begrijpt dat ik dat niet echt de beste manier vind.

Weet iemand of er hier een oplossing voor is?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Als die WM_CHILDACTIVATE eerst naar de top level window gestuurd wordt zou je m daar af kunnen vangen voordat ie doorgestuurd wordt naar de juiste child window.

Anders form maken die die contrustie bevat en daar alle mdi childs vanaf leiden

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 14:30:
Nu kan ik wel bij ieder Child form in de Activate event een functie aanroepen van mijn MDIForm, maar je begrijpt dat ik dat niet echt de beste manier vind.
:? Nee, dat begrijp ik niet.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dan bij alle MDIChild form's in het Activate event de actie neer moeten zetten.

Wat ik dus wilde is gewoon 1 message die gestuurd wordt naar het MDIParent form als een child window geactiveerd wordt. Maar dat blijkt dus niet te kunnen.

Ik ga nu maar gewoon een nieuw MDIChild form maken en alle child form's op dit form laten baseren. (Wat LordLarry dus zegt).