Toon posts:

COM-poort kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 2 333 mobo (een tomato LX98-AT) en mijn COMpoorten krijg ik niet aan de gang.
Ik heb dat poortje aangesloten op mijn mobo (com 1 en 2) en daarna in de bios de settings van de com poorten op AUTO, maar ze doen niks. Daarna heb ik de settings gezet op handmatig (3e8 enz enz) allemaal zonder resultaat. Kan het dan zijn dat deze beide com poorten kaduuk zijn ?! ?!?!? (en wat kan ik nog meer doen)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
zoek ff schema van een loopback plug, en test de poorten onder DOS.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

het zou natuurlijk kunnen, maar ik zou eerder even een andere wat betrouwnbare manier van testen zoeken. Pak een oude muis(als je die hebt) plug em in je compoort en trek je gewone muis uit de USB/PS2 ... booten en als je dan in OS nog geen muis hebt kun je er bijna wel vanuit gaan dat je compoort kaduuk is :D

... MMORPG Addict.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
CRiMiNaL schreef op 08 December 2002 @ 14:48:
het zou natuurlijk kunnen, maar ik zou eerder even een andere wat betrouwnbare manier van testen zoeken. Pak een oude muis(als je die hebt) plug em in je compoort en trek je gewone muis uit de USB/PS2 ... booten en als je dan in OS nog geen muis hebt kun je er bijna wel vanuit gaan dat je compoort kaduuk is :D
Dat vind ik persoonlijk juist minder betrouwbaar... DOS rulez, nix p&p, nix brakke drivers, nix registry, gewoon gaan of niet.

Mouse.com en een seriele muis doet wonderen!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

In plaats van je COM-poorten bestaat ook de kans dat een gedeelte van je voeding kaduuk is.

Meet voor de aardigheid eens de spanning door die op je Molexen staat:

geel-zwart = 12V
rood-zwart = 5V

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dubbelpost in verkeerde forum.. Dit hoort in Opslagmedia & I/O Controllers
Topic loopt verder op IR-reciever kaduuk?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.