Toon posts:

Architectuur internet provider (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn baas kwam op het idee om internet aan te gaan bieden, op de volgende manier:
Op het dak van ons gebouw komt een zendmastje te staan (zendstraal 5 km). Mensen kunnen dan een ontvanger huren en vervolgend breedbandinternetten. Uiteraard is dit op beperkte schaal, maar mocht het leuk werken dan wil mijn baas meerdere zendmastjes plaatsen.

In ons gebouw ligt een internetaansluiting van versatel (momenteel 2 mbit). Het opzetten van een klein scenario is niet echt het probleem. Wel bijvoorbeeld als er in een andere stad internet aangeboden gaat worden. Nu had ik even vooruit zitten denken en zag ik 2 mogelijkheden:

1. In de andere stad een versatel aansluiting regelen (zonder internet, puur versatel netwerk!) en vanaf daar naar ons gebouw routen en vanaf daar naar internet.
2. In de andere stad een versatel internetaansluiting regelen, plus router en services (dhcp bijv.). Dit draait dus onafhankelijk van ons hoofdgebouw.

Wat is logisch?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 23:19
Oplossing 2 lijkt mij het meest logisch, want als anders bij jullie de boel uit zou vallen zou er helemaal geen internet meer mogelijk zijn.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Houd de legaliteit in de gaten. Een 5KM link is NIET legaal, je gaat ver over het maximale output vermogen.
Als bedrijf zijnde moet je daar meer rekening mee houden dan een particulier die voor de grap eens zo'n linkje legt.

[ Voor 35% gewijzigd door Xandrios op 08-12-2002 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 08 december 2002 @ 14:27:
Houd de legaliteit in de gaten. Een 5KM link is NIET legaal, je gaat ver over het maximale output vermogen.
Als bedrijf zijnde moet je daar meer rekening mee houden dan een particulier die voor de grap eens zo'n linkje legt.
Goed punt, daar moet zeker rekening mee gehouden worden. Ik neem aan dat dit alleen is voor masten die 'om zich heen' zenden?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Cutebritney schreef op 08 december 2002 @ 14:27:
Houd de legaliteit in de gaten. Een 5KM link is NIET legaal, je gaat ver over het maximale output vermogen. Als bedrijf zijnde moet je daar meer rekening mee houden dan een particulier die voor de grap eens zo'n linkje legt.
't Is zonder vergunning inderdaad niet legaal. Maar ga er maar vanuit dat je die niet zomaar krijgt, 't gaat echt om behoorlijke bedragen.
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 14:48:
Goed punt, daar moet zeker rekening mee gehouden worden. Ik neem aan dat dit alleen is voor masten die 'om zich heen' zenden?
Hoe wou je anders verbinding maken met een aantal klanten? Voor iedere klant een straalantenne neerzetten? :+

Meer info vind je overigens op http://www.agentschaptelecom.nl/index.html

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 16:17
2 mbit, uhm, ga je die verbinding nog uitbreiden :? dit is eigenlijk wat wijnig, en zeker te weinig als je, zoals je zecht, "breedband" wilt gaan aanbieden :)

Je zou natuurlijk iedere user kunnen cappen op 256 kbit fzow

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

venkeroz heeft idd gelijk hoewel hij wel een spel cursus mag gaan volgen

Verwijderd

Topicstarter
Jahoor, de verbinding zal uitgebreid worden zodra dat nodig is.

Het mooie van oplossing 1 is weer dat dit zo mooi staat in de traceroute. :P
Pagina: 1