Beeldscherm <-> bordmagneet

Pagina: 1
Acties:

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 14:33
Toen ik plaatsnam met een bordmagneetje in de hand, passeerde die magneet langs m'n scherm, gevolg, een vlek, op m'n beeldscherm onderaan het scherm. M'n boxen hebben nooit een probleem gegeven ivm magneten, en een reboot heeft het ook niet verholpen, de vlek is 5 cm op 5 cm (ongeveer) op m'n 17 inch scherm, dus vrij hinderlijk.

Search gebruikt, niet direct iets tegengekomen, enkel ivm boxen

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

http://digilander.libero.it/caricacell/

Dank voor deze nuttige reply, check je mail.

[ Voor 48% gewijzigd door Pollewob op 08-12-2002 13:37 ]

Verwijderd

degauss geprobeerd ?

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 21:41

Virgil

We're not alone

Erg nuttige reply..

Idd probeer degauss.
Dat vind je in je menu van je beeldscherm.
het demagnetiseerd je beeldscherm

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als degauss niet helpt kan je volgens mij 2 dingen doen. Of je kan gewoon een lange tijd wachten, de vlek demagnetiseerd vanzelf, maar dat duurt erg lang (reken op minimaal een paar maanden), of je kan proberen met een magneet de vlek naar een rand te verplaatsten of zelfs helemaal van je beeldscherm te halen. De 2e manier werkt wel, maar er zit toch ook het risico aan vast dat je het alleen maar erger mee maakt, kijk er dus heel goed mee uit!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

AMDFreak

Intel is zo..

ff op het reset knopje drukken van je monitor? (dat is zeg maar naar de default settings gaat?)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• coubertin119
nee :P, liever niet, ik denk dat ik reeds iets heb aangepast, en geen zin om het opnieuw aan te passen, bij een degauss, gebeurt er dan iets speciaals met kleurtjes ofzow? of merk je er echt niks van?

pollewob: zeg in het vervolg liever wiens mail je moet checken, ik kreeg maar niets aan :+

[ Voor 20% gewijzigd door coubertin119 op 08-12-2002 13:48 ]

Skat! Skat! Skat!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

coubertin119 schreef op 08 december 2002 @ 13:47:
nee :P, liever niet, ik denk dat ik reeds iets heb aangepast, en geen zin om het opnieuw aan te passen, bij een degauss, gebeurt er dan iets speciaals met kleurtjes ofzow? of merk je er echt niks van?

pollewob: zeg in het vervolg liever wiens mail je moet checken, ik kreeg maar niets aan :+
Merk je niets van voor de instellingen

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Euuuuuuuuh, ik heb wel 's gehoord van demagnetiseer-methodes die ze ook voor tv's gebruiken e.d. als die bv. langs speakers hebben gestaan. Je zou er eens naar kunnen vragen bij een electroshop ofzo? Maar ik zou inderdaad degauss doen of proberen (maar let op dat je 't neit erger maakt!) het met een magneet er toch uit te halen. Suck6 nog :)

I see dead pixels...

• coubertin119
Ok, degauss dan maar, cross your fingers
Moet ik m'n werk saven eigenlijk? 'k ben aan het javascripten:D

Skat! Skat! Skat!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Degauss kan je normaal gesproken gewoon doen zonder saven hoor.

En anders sla je voor de zekerheid even snel op :)

Verwijderd

Ok, degauss dan maar, cross your fingers
Moet ik m'n werk saven eigenlijk? 'k ben aan het javascripten:D
Jeetje, waar ben je bang voor, elke keer als je een koude tv of monitor aanzet zal hij een degauss doen. Dat is dat pong geluid wat je hoort. Het raster van je beeldbuis wordt dan zeg maar gereset. Je hoeft nergens bang voor te zijn.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
lol, degauss is een functie op je monitor die de elektomagneten ff laat shaken en daarna weer reset, waardoor alle magnetische "rotzooi" weg gaat.
Dit is puur en alleen voor je monitor en er gebeurd verder niks met de rest van je computer of hardware. Als je even verteld wat voor monitor je precies hebt kunnen wij je wel vertellen hoe je bij de degauss-functie van je monitor komt. :)

Wat je ook kan doen is gewoon je monitor uitzetten en 10 sec. later weer aanzetten. De meeste monitoren hebben een automatische degauss als ze aangezet worden :)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

Ik heb dit zelfde geintje eens met een TV gehad, op stand-by zetten hielp niet, maar een halve minuut uuitzetten ofzo wel :) Dus ik zou zeggen probeer dat eens. Trek desnoods ook de powerkabel er even uit, en ook je VGA-kabel (wel eerst comp uitzetten dan he!)

Choose life

Verwijderd

gewoon degauss moet denk ikvoldoende zijn, ik had het ook een keer (2e monitor erg dicht bij gehad toen kreeg ik wat rare kleurtjes aande zij kant). degauss was toen het antwoord.

• coubertin119
Uitzetten was genoeg, had geen zin in degauss (nog nooit gedaan) en m'n ROTzus mocht én ik moest gaan leren voor die examens :'(
Naja, probleem opgelost, dank aan allen

Skat! Skat! Skat!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik moet ff wat zeggen wat zoiets als jou probleem was, een vriend van mij had een probleem met z`n beeldscherm, net zoals jou, hij had zn boxen een keer op zn beeldscherm staan en er was 1 zwarte vlek in zn beelscherm heel maf, ik zei dus ook probeer het met een lichte magneet weg te trekken maar eerst degaus, degaus lukt niet, ik dacht ook al huh ? heel vaag dus, toen hij op school kwam zei hij dat hij zn hele beeld had weg getrokken toen hij er een magneet naast deed, had die een elektro magneet er naast gezet, tja beeldscherm rijp voor de afvalbak :P
Toen wou ik ns zien hoe krachtig die magneet is en ik deed een pakje paperclipsen op de tafel en ik kon minsten 30 cm verderweg dat pakje van de tafel af gooien zòn vette magneet, niet zòn hoefijzer ding maar zòn massief ding :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

coubertin119 schreef op 08 december 2002 @ 15:12:
Uitzetten was genoeg, had geen zin in degauss (nog nooit gedaan) en m'n ROTzus mocht én ik moest gaan leren voor die examens :'(
Naja, probleem opgelost, dank aan allen
tis op een knopje rammen en het is klaar hoor :)

Zelfde als op de reset knop rammen van je pc ongeveer :)
Pagina: 1