Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Verf :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moguh,

ik heb mijn kast zwart geverf (ja lekker moeilijk schoon te houden en je ziet alles erop) maar goed, nu is de voorkant, beetje te dik geverft. en nu heb ik allemaal bubbeltjes en dingetjes, (je ziet 't niet 123, maar het stoort mij) dus is er een manier om die dingen weg te krijgen? weghalen en opnieuw verven gaat niet, tis een plastic voorkant en er zit veel, hoe zal ik 't zeggen, relief in, dus ik krijg nooit alles weg.

oh en nog een vraagje:

hoe kan je zorgen dat je niet bij elke aanraking opeens een vlek ziet op de verf? als ik 'm nu aanraak moet ik 'm gelijk weer oppoetsen... :( maja...

alvast bedankt! O-)

Verwijderd

Verfen?
of bedoel je spuiten

je moet natuurlijk wel eerst je kast zachtjes schuren
en dan stofvrij maken
en vetvrij maken met terpentine of iets dergelijks
en dan steeds dunne lagen spuiten, en even op later droge, en weer spuiten.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

De bubbeltjes weghalen zal niet lukken denk ik. Maar nu heb je misschien geleerd dat je een paar dunne laagjes moet spuiten en niet 1 dikke laag.
Tegen de vlekken van je vingers kan je eigenlijk ook niet veel doen, dat heb je nu eenmaal met zwart.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Verfen?
of bedoel je spuiten

je moet natuurlijk wel eerst je kast zachtjes schuren
en dan stofvrij maken
en dan steeds dunne lagen spuiten, en even op later droge, en weer spuiten.
Ja spuiten ja :)

en ik heb 'm zachtjes opgeschuurd, stofvrij gemaakt ontvet etc etc, alles wat er moet gebeuren.
De bubbeltjes weghalen zal niet lukken denk ik. Maar nu heb je misschien geleerd dat je een paar dunne laagjes moet spuiten en niet 1 dikke laag.
Tegen de vlekken van je vingers kan je eigenlijk ook niet veel doen, dat heb je nu eenmaal met zwart.
Ik heb 't met lagen gedaan :/

• Consiglieri
  • Laatst online: 05-10 12:31
Ik heb ook wel zin om een keer mijn kast te spuiten..

Misschien leuk om een IA te beginnen voor grondlak en metallic autolak?

Ik ken wel een ervaren schilder, dus als je dat niets vind kan ik hem bellen.

Verwijderd

Topicstarter
nah doe 't liever zelf :) anders is de lol van het hele "modden" eraf :)

Verwijderd

Ik denk dat je toch te dikke lagen hebt gespoten
had ik ook gehad
je moet het echt heel dun doen.
en dan laten drogen.
en dat 4 of 5 keer herhalen
dan krijg je een mooie glans :) zonder bubbelsss

als je het in 1 of 2 keer heel dik doet, dan gaat het zich ophopen en dan krijg je wel bubbollss

success met je casemod. en vergeet geen fotos te posten als hij klaar is :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, naja, tis zwart dus heel snel zie je 't toch niet :) maar goed, bedankt voor de replies enzo!

en ja ik zal de foto's posten als ie klaar is hehe

• talpje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 11:09
LOL!!! zeg dan niets ... terpentine = namelijk vet |:(
zo kan je iemand mooi 'helpen' ;)

mekkerrrrrrrrrrrr

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

heb paar dagen geleden mijn cd-front, dvd-front, coolermaster-front, floppy-front zwart gespoten met:
Spuitlak Zijdeglans / Satine Aerosol - Zwart, van de gamma (iets van €6.90)
ging regelijk, alleen er was wat zand op gewaait (op de coolermaster) maar dit heb ik vreholpen door het een keer te scheuren, en opnieuwe spuiten. Ziet er nu goed uit...
Ik had het in 3 lagen gedaan... werkt goed dus....

Flying High!

Verwijderd

Oh ik las dat op een site dat je het vetvrij kon maken met terpentine
ik zoek het wel even op

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 12:30:
[...]

Ja spuiten ja :)

en ik heb 'm zachtjes opgeschuurd, stofvrij gemaakt ontvet etc etc, alles wat er moet gebeuren.

[...]

Ik heb 't met lagen gedaan :/
Nog dunnere lagen doen dan :)
1 laag hoeft niet dadelijk een volledige dekking te geven.
Het moet echt heel fijntjes.
En heb je niet van te dichtbij gespoten ?
En hoe stond je kast bij het spuiten ? Rechtop, schuin, plat ?

Verwijderd

talpje :
Hierna moet men de kast vet vrij maken met bijv terpetine of ontvetter. Dit doe je door een klein beetje terpentine op je doek te doen en uit te smeren over je kast

http://home.kabelfoon.nl/~sarj/verven.htm

Verwijderd

De verf op de voorkant van je kast zit er idd te dik op. Misschien kan je em (voorzichtig!) schuren (wel gelijkmatig) zodat de verf die je er teveel op hebt gedaan er af is. Dan natuurlijk gewoon opnieuw verfen en deze keer wel in lagen en rustig laten uitdrogen/harden.
Klus ze!

• talpje
Karimo... het maakt mij niet uit wat die site zegt, ik _weet_ gewoon dat het niet waar is :)

Maar jij kan er natuurlijk niets aan doen dat je info van anderen overneemt... alleen zo zie je maar weer hoe onbetrouwbaar het internet soms is ;)

mekkerrrrrrrrrrrr

• DinX

DinX

Motormuis

Krijg je de verf er niet af met een hoop white spirit ofzo :? Of tast dit de plastic aan :?

Verwijderd

talpje schreef op 08 December 2002 @ 12:56:
Karimo... het maakt mij niet uit wat die site zegt, ik _weet_ gewoon dat het niet waar is :)

Maar jij kan er natuurlijk niets aan doen dat je info van anderen overneemt... alleen zo zie je maar weer hoe onbetrouwbaar het internet soms is ;)
Ik weet niet of het niet waar is ...
heb het zelf ook met een klein beetje terpentine gedaan.
en dan laten opdrogen..
maarja.

• DinX

DinX

Motormuis

Vetvrij maken lukt volgens mij nog altijd het beste met isopropanol of iets dergelijks (tast geen kunstof aan), gewone ontsmettingsalcohol wil ook wel goed werken.
Een ander middeltje is wat lauw water met daar een heel klein beetje Dreft of ander goed afwasmiddel in.

Verwijderd

DinX schreef op 08 december 2002 @ 13:00:
Krijg je de verf er niet af met een hoop white spirit ofzo :? Of tast dit de plastic aan :?
deze is niet zuiver genoeg

wasbenzine is veiliger

Verwijderd

voor plastic geen terpetine gebruiken.
En vetvrij maken van metaal enzo kan prima met terpentine.
Soort lost in soort op .. dus logisch dat terpentine vettig is en dus goed werkt.
De resten terpentine verdampen binnen paar tellen. En dan heb je dus een vetvrij oppervlak.
Zelf heb ik alcohol gebruikt. Werkt ook prima en is wat minder bijtend dan terpentine.
En spuiten enzo gebeurt bijna altijd in garages. Das echt niet ideaal want die zijn stoffig.
Mischien is in een doucheruimte ofzo spuiten een goeie oplossing.
Maar dat word vast ruzie met ma.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
tip: gebruik een airbrush :)

Verwijderd

Als je gisteren buiten hebt staan spuiten heeft het niets te maken met de dikte van je verf..

Het is veeeeeel te koud buiten om mooi te kunnen spuiten..

• talpje
Nog iets... White spirit = terpentine ;)

mekkerrrrrrrrrrrr

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 13:30:
Als je gisteren buiten hebt staan spuiten heeft het niets te maken met de dikte van je verf..

Ik had eerder deze week mijn pioneer a05 dvd-r(w) en lite-on 40x dvd speler gespoten en gister mijn floppy drive. De pioneer en de lite-on in drie lagen, de floppy slechts twee lagen. Toch is de floppy nog mooier. Dus kou hoeft geen probleem te zijn. (motip mat zwart)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 13:30:

niet helemaal mee eens :) als je de spuitbus op de verwarming op temperatuur laat komen ziet het er toch perfect uit ;) ook ligt het eraan wat voor merk je gebruikt, ik gebruik altijd van die modelbouw spuitbussen wel duur maar errug netjes spul (van tamiya)

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

EntonoX

Team leider

ook kan het zo wezen dat je verf met het plastic gaat reageren, komt erg vaak voor (ook bij ons in de spuiterij). het beste is dan om bij de verfzaak een spuitbus met plastic primer te kopen. eerst daarmee je front inspuiten, laten drogen (niet meer opschuren of ontvetten!!!) en dan de kleur eroverheen. dan blijft het stukken beter zitten,

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Pics komen zeker nog he? :)

• Consiglieri
  • Laatst online: 05-10 12:31
Jullie hebben het allemaal over het vetvrijmaken....oooooh wat belangrijk..
Je vergeet alleen een ding...nog veeeeel belangrijker dan vetvrij maken en de juiste temperatuur om te spuiten.... DE VERF SOORT...

Verwijderd

Vertel dat ons even dan..
de verf soort kan je zelf toch bepalen../

• DinX

DinX

Motormuis

Volgens mij heeft EntonoX de hoofdreden gegeven waarom het misschien fout gegeaan is bij de TS -> Plastic spuiten zonder grondlaag (primer) geeft heel vaal dit probleem. De verf houd dan namelijk niet zo goed op het oppervlak zonder de grondlaag

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

EntonoX

Team leider

DinX schreef op 08 december 2002 @ 14:21:
Volgens mij heeft EntonoX de hoofdreden gegeven waarom het misschien fout gegeaan is bij de TS -> Plastic spuiten zonder grondlaag (primer) geeft heel vaal dit probleem. De verf houd dan namelijk niet zo goed op het oppervlak zonder de grondlaag
dank je...

[off-topic]
we zijn op de zelfde dag jarig :X
[/off-topic]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

volgens mij als je het heeeel licht opschuurt en dan idd je spuitbus voorverwarmt. Moet het wel lukken. En voor je vingervlekken misschien een laagje blanke lak.
Pagina: 1