Toon posts:

Epox 8KHA+ geeft een error 7H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft een Epox 8KHA+ moederbord. Gisteren wilde zijn pc niet opstarten. Dus ik even naar kijken. Tijdens het opstarten geeft de pc 1 korte piep en daarna twee korte piepjes en een foute code 7H op het display. En ik zie geen beeld op het beeldscherm. Ik het het volgende gedaan om zijn probleem op te lossen.

- De search gebruikt van GoT gebruikt en FAQ van Epox (website) gelezen. Helaas bod er geen antwoord.
- De Cmos gecleard probleem is nog steeds aanwezig.
- Nieuwe geheugen geplaats. Het probleem is nog steeds aanwezig.
- Nieuwe videokaart. Bied ook geen oplossing.
- Een ander monitor opgezet.
- Voeding omgeruild voor mijn goed verwerkende voeding.
- Keyboard en muis omgeruild.

Helaas blijft de Epox 8KHA+ de foutcode 7H aangeven. Wie weet een oplossing voor het probleem.

Verwijderd

Al in het boekje gekeken?? 7H staat voor 1: Clear 8042 interface, 2: initialize 8042 selftest. Niet dat ik dan weet waar 8042 voor staat maar dat moet je zelf maar even uitzoeken

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:51

flexje

got-father

toevallig bios geflashed?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 12:30: Niet dat ik dan weet waar 8042 voor staat maar dat moet je zelf maar even uitzoeken
Als jij zelf niet weet wat Clear 8042 interface betekend dan moet jij ook geen antwoord geven. Op het probleem van de Epox8HA+.

Ik heb even met google gezocht naar: Clear 8042 interface. Dat heeft te maken met het keyboard. Als je goed gelezen hebt (voor sommige mensen is dat moeilijk) heb ik al de keyboard verwisseld. Dat houd in dat het niet aan de keyboard ligt.
Het betreft over de foutcode: 7H en niet 07h.

Verwijderd

Topicstarter
De Epox was al een keertje geflashed naar een hogere/betere versie. Dat was wel 4 maanden geleden. In die 4 maanden deed de Epox normaal geen rare foutcodes en instabieliteit. En denk dat het niet aan het flashen van de bios ligt.

Verwijderd

Topicstarter
^schopje^

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 12:51:
[...]

Als jij zelf niet weet wat Clear 8042 interface betekend dan moet jij ook geen antwoord geven. Op het probleem van de Epox8HA+.

Ik heb even met google gezocht naar: Clear 8042 interface. Dat heeft te maken met het keyboard. Als je goed gelezen hebt (voor sommige mensen is dat moeilijk) heb ik al de keyboard verwisseld. Dat houd in dat het niet aan de keyboard ligt.
Het betreft over de foutcode: 7H en niet 07h.
Goed joh, dan zoek je toch lekker verder. BTW, er bestaat geen code &H (met hoofdletter H)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 16:28:
[...]

Goed joh, dan zoek je toch lekker verder. BTW, er bestaat geen code &H (met hoofdletter H)
Volgens mijn kan jij nog niet goed lezen. Als jij niks weet moet je ook niet reply'en. Als jij toch niks weet.

Aan de serieuze tweakers wie kan me helpen?

• Brainbuzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 21:50

Brainbuzz

So?

Hmm, met zo'n houding??

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Gek, maar ik denk niet dat iemand jou gaat helpen....

www.oldskoolnl.nl

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Start een op ZONDER muis en keyboard.

Wie weet kun je een USB keyboard vinden.

Het hoeft niet aan het keyboard te liggen het kan eerder de keyboard controller zijn, mogelijk is die gemold.

[ Voor 42% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-12-2002 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb netjes mijn vraag gesteld en ook uitlegd wat ik allemaal heb geprobeerd om het probleem op te lossen. En als ene gast zegt: 'heb je al in het boekje gekeken' en nog vertellen dat je het zelf mag oplossen. Dan breekt mijn klomp door midden. GoT is toch voor het helpen van pc gebruikers die problemen hebben met de pc. En die misschien kan worden opgelost m.b.v. ander pc gebruikers.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
ja maar dan kan je wel iets fatsoenlijker reageren lijkt mij?!

Verwijderd

Hier levert dit op: http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/awpost52.htm

ISA Procedures
Toetsenbord-controller
Het BIOS test de interne werking van het toetsenbord-controller chip (8042). Mogelijke foutoorzaak normaal de toetsenbord-chip.

Dus moederbord..............

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 23:33:
Ik heb netjes mijn vraag gesteld en ook uitlegd wat ik allemaal heb geprobeerd om het probleem op te lossen. En als ene gast zegt: 'heb je al in het boekje gekeken' en nog vertellen dat je het zelf mag oplossen. Dan breekt mijn klomp door midden. GoT is toch voor het helpen van pc gebruikers die problemen hebben met de pc. En die misschien kan worden opgelost m.b.v. ander pc gebruikers.
Nee daar is een helpdesk voor. GoT is bedoeld om interessante discussies te voeren over computers op een redelijk niveau en voor echte moeilijke problemen. Bovendien wordt van je verwacht dat je ook anderen helpt. Als je alleen maar post om je problemen op te laten lossen dan denk ik niet dat je hier aan het goede adres bent. De vraag of je in de handleiding had gekeken is overigens helemaal niet zo raar, als je dat gedaan hebt, waarom heb je dan niet met Google gezocht naar de betekenis van de error, of in ieder geval de omschrijving hier gepost?
Overigens moet ik wel zeggen dat je openingspost wel goed is, daar kunnen veel users een voorbeeld aan nemen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1