Pc boot nooit meteen?

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Ok ik heb het eerst eens een weekje of anderhalf aangezien. Toen zelf wat dingen geprobeerd, daarna de FAQ hier doorgelezen en toen ik het nog niet had gevonden heb ik besloten het heir te gaan vragen.

Het gaat om het volgende: De andere pc hier in huis start nooit in 1x keer op. Als je op powerknop duwt gaat ie even aan, dan weer uit. Als je dan stekker paar keer 1 en uit doet start ie vaak wel op (zonder dus nog aan powerknop te komen!!!). Ik heb al geprobeerd om andere voedingskabel te gebruiken en de boel in een geaard stopcontact te doen maar dat helpt niet. De pw on switch zit goed op het mobo.

Specs:
Abit kg7
amd 1500xp
512mb noname ram
geforce 2 ultra
300 watt voeding (net nieuw vorige was doorgebrand)

Wie o wie helpt mij?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

haal alles uit de pc , en doe steeds er weer een component bij...

goede tip: controleer alle stekkers en probeer een andere voeding

• twit
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 12:12:
haal alles uit de pc , en doe steeds er weer een component bij...

goede tip: controleer alle stekkers en probeer een andere voeding
Nee dat soort standaard dingen heb ik allang geprobeerd. Ik wil niet lullig doen maar ik post pas zo'n topic hier als ik er echt niet meer uit kom...

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

eliminator007 schreef op 08 december 2002 @ 12:16:
[...]

Nee dat soort standaard dingen heb ik allang geprobeerd. Ik wil niet lullig doen maar ik post pas zo'n topic hier als ik er echt niet meer uit kom...
ja ok niet iedereen is hier van hetzelfde niveau ;)

maar heb je echt andere voeding al geprobeerd???? :?

• twit
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 12:19:
[...]

ja ok niet iedereen is hier van hetzelfde niveau ;)

maar heb je echt andere voeding al geprobeerd???? :?
Ik heb er idd een andere voeding ingehad maar die gaf andere problemen... Ik zal toch nog eens voo de zekerheid een voeding kope en die checken maar ik denk zelf allemaal in mobo of zo zit. Is toch vaag dat ATX pc boot zonder op powerknop te duwen ?

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

ik heb het ook wel meerdere keren meegemaakt dat een atx zelf boote bij de eerste keer dat je een stekker in het stopcontact steekt! of dat normaal is weet ik niet .....

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
WeaZuL schreef op 08 December 2002 @ 12:32:
ik heb het ook wel meerdere keren meegemaakt dat een atx zelf boote bij de eerste keer dat je een stekker in het stopcontact steekt! of dat normaal is weet ik niet .....
Waarschijnlijk hoort het niet, maar ik heb het ook regelmatig zien gebeuren....

• twit
Ok ik heb nu ff de 2 voedingen omgewissseld. De voeding die uit de pc komt die raardoet draait hier gewoon in mijn normale pc. Maar dat zegt opzich niet zoveel want die andere pc deed het ook altijd na paar keer stekker eropnieuw insteken. Ik denk dat ik de boel eens een dagje zo laat draaien. Maar wat kan het dan zijn als het nu op alle pc's wel werkt?

Verwijderd

Hmm, had hier even het zelfde probleem; doorgebrande voeding (eigen schuld) en vervolgens twee seconden aan en weer uit. Ben nog bezig om het uit te zoeken maar pc startte wel op (nu dus weer voor t eerst) nadat ik er een schijf (waarvan ik bijna zeker weet dat deze wel goed op 'slave' staat) er uit heb gehaald....
irritant!!

• twit
Nou ik heb nu een paar keer geprobeerd op beide pc's en ze starten iedere keer op. Maar ja dat is wel eens vaker voorgekomen. zou het kunnen zijn dat die voeding het niet trok ?? want hij ging zeg maar aan en meteen weer uit ?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Volgens mij ligt het gewoon aan de voeding.. Ik heb ooit ook es zoon voeding gehad... moest je met de powerknop erbij nog kickstarten... voeding gewoon brak..

Deze advertentieplaats is te huur!

• twit
Ja dat zeggen jullie nou allemaal wel maar die "brakke voeding" zit nu gewoon in de pc waarop ik nu zit zonder 1 probleem. Ook de andere pc heeft nu geen probleem meer ????

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

BCC

Kan idd zijn dat de voeding het niet trok in die andere PC.. waarschijnlijk is hij dus toch brak...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

eliminator007 schreef op 08 december 2002 @ 12:01:
300 watt voeding (net nieuw vorige was doorgebrand)
Hoe erg was dat doorgebrand? Was dat met dezelfde mobo? Ik zou me niet verbazen als de mobo daaraan schade heeft geleden.

• twit
BalusC schreef op 08 december 2002 @ 13:28:

[...]
Hoe erg was dat doorgebrand? Was dat met dezelfde mobo? Ik zou me niet verbazen als de mobo daaraan schade heeft geleden.
De pc deed toen helemaal niks dus ik ff gecheckt. Voeding open zag donker plek op printplaat en trok conclusie dat voeding dood was. En dat bleek idd zo te zijn. Als het trouwens de voeding is he kan het dan dat voltages gewoon in orde zijn en je er een dag op kan spelen en doen zonder probs. Er zijn dus echt alleen probs met het opstarte ...

Verwijderd

Voeding voeding voeding, al eens aan gedacht dat het aan die klote BIOS van Abit ligt? Heb meerdere Abit MAX2's hier gehad die allemaal 5 keer moesten opstarten voor ze in Windows geraakten.
BIOS updateje gedaan en hupsaflops alles werkt.
Kunt een voeding van 6000 Watt steke, helpt nie.

Greetz Funny_S

• twit
Oh daar had ik helemaal niet aan gedacht. Maar kan de bios er ook voor zorge dat die pc dan na 1 sec weer uitgaat. En dan na paar keer met stekker kloten het opeens doet zonder nog aan de power switch te komen?

Pagina: 1