Toon posts:

Probleem met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu al een tijdje een router thuis staan, maar nu heb ik er ineens een probleem mee. Als ik namelijk soms opstart, meestal een volgende dag, doet internet het niet.

Modem staat dan goed, ga ik naar mijn router pagina en daar staat dat de gateway unreachable is. Vervolgens moet in mijn router herstarten doormiddel van de REBOOT knop. Als dat gebeurd is werkt mijn internet weer wel.

Dit is dus al zo sinds vrijdag avond en hoe het komt is echt een raadsel. Heeft iemand een idee dat ik kan proberen of nog beter, de oplossing. :?

ps. als dit probleem zich voordoet zien mijn pc's elkaar nog wel en bestanden versturen lukt ook allemaal. Internet dan echter niet.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

ik heb exact hetzelfde probleem met een 3Com OfficeConnect Gateway i.c.m Chello...soms vliegt de modem eruit en als ie dan weer terugkomt, dan pikt de router dat kennelijk niet op en moet ik d.m.v een reboot weer verbinding krijgen.
Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met een fout in de firmware van de router...misschien moet je eens kijken naar een update voor de firmware.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Zo veel weet ik er ook nog niet van, maar waar kan je die updates precies halen en hoe werkt dat ongeveer. :?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je gaat gewoon naar de site van de fabrikant van je router (3Com, E-Tech, Drayek etc.) en dan is er ongetwijfeld een support pagina met links naar nieuwe firmware voor jouw model router. Vaak zit er een readme bij hoe je t precies moet doen.

Firmware is dus als het ware het operating system van je router. Soms zitten er bugs in, en die worden verholpen bij een upgrade :)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Kun je nietde idle time out op -1 zetten. Werkt bij mijn vigor perfect had ook steeds last dat hij de modem niet meer kon vinden maar, aangezien hij nu continu on-line is geen problemen meer.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus deze thuis staan:
U.S. Robotics Broadband Router (Model # USR8000, Version V1.23)

Maar dat van die idle timeout heb ik niet kunnen vinden, nu eerst maar eens even op de site van de fabrikant gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwste firmware erop gezet. V1.25.
Administrator Time-Out op disable gezet.

Nu afwachten of er geen problemen optreden.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem blijft. Heeft iemand nog andere mogelijkheden. :?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is dat administrator time out niet de timeout voordat je telnet / http sessie met de setup pagina`s verbroken wordt ??

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee.
Zou ook best mogelijk zijn.

Verwijderd

verbreekt je provider niet na x uur je verbinding en krijg je bij een nieuwe verbinding geen ander IP (of heb je een vast IP)...

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
ik heb ongeveer hetzelfde probleem met de edimax 6104.. prima ding alleen vind ik het niet leuk om af en toe die stekker eruit te trekken en mijn pc opnieuw op te starten :)

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
ik heb ongeveer hetzelfde probleem met de edimax 6104.. prima ding alleen vind ik het niet leuk om af en toe die stekker eruit te trekken en mijn pc opnieuw op te starten :)
Iemand?

EDIT : sorry dubbel..

[ Voor 7% gewijzigd door PLozekoot op 10-12-2002 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal het nog 1 keer volledig en goed proberen uit te leggen.

Ik heb dus een aantal pc's staan die op een router zijn aangesloten. Deze router heeft via mijn kabelmodem connectie met mijn internet provider Zeelandnet.

Mijn ip is nu al ruim een jaar vast, het is dus niet zo dat ik om de 2 weken een nieuwe krijg of iets dergelijks. De kans dat deze namelijk veranderd is behoorijk klein. Mijn router staat echter wel ingesteld om dhcp voor het geval dat er iets veranderd.

Om de 4 uur haalt hij dus de gegevens op en ververst die. Op dat moment denk ik dus dat het mis gaat. Ik krijg dan regelmatig GATEWAY UNREACHABLE bij mijn configuratie.

Ik had gehoopt met de nieuwe firmware dit op te lossen, maar dit heeft het probleem echter niet verholpen. Zoek dus nog steeds naar een nieuwe oplossing. :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan een onboard netwerkkaart eigenlijk dit probleem veroorzaken.
Die zit namelijk in mijn nieuwe pc en die had ik 5 dagen voordat dit begon.

Verwijderd

Nee, dit heeft niets met een netwerkkaart te maken bovendien worden de gegevens van chello om de week ververst, niet vaker, maar voor die tijd zal de router proberen zijn lease te verlengen wat altijd werkt, dus je zou het probleem echt niet om de paar uur mogen hebben. Om de paar dagen zou eventueel kunnen als de router de nieuwe gegevens niet kan verwerken zonder herstart. Maar aangezien de gegevens hetzelfde zouden moeten blijven lijkt het mij een ander probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ald er dan toch ook geen instelling is veranderd vind ik het toch heel vaag. Of de gateway van Zeelandnet moet rot zijn. :?

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Heb je overigens het probleem al opgelost? Ik heb namelijk nu ook telkens dat probleem met mijn router (USR 8022). Alleen REBOOT helpt :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Pagina: 1