[Win2K server] Windows of netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:21

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb een router/print/file server met Windows 2000 erop.

Alles werkte goed, maar laatst is de stroom uitgevallen en toen was ie dus uit :X
Daarna weer opgestart. Alles leek goed, geen verloren data en dergelijke.

Maar na een tijdje gebruik is toch een probleem gebleken. Bij een beetje redelijk dataverkeer vliegt de kaart eruit.
En dan praat ik over zo'n 50 kb/s. Wat er dan gebeurt is, de computer is op het lokale netwerk niet meer bereikbaar, vanaf internet nog wel, de andere kaart werkt dus nog.

Na ongeveer een minuut werkt ie ook weer op het lokale netwerk.

Dit gebeurd niet alleen bij datatransfers naar/vanaf het internet, maar ook als op bijvoorbeeld een MP3'tje afspeel dat op de server staat.

Is Windows 2000 hier ergens verklooid, of zou de netwerkkaart beschadigd zijn toen de stroom zomaar uitviel? Iemand suggusties van instellingen in Windows 2k die dit zouden kunnen veroorzaken?

Tja

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Prop er een andere netwerkkaart in. Als het daarna goed werkt, is je netwerkkaart overleden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

installeer de tcp-ip stack voor die kaart is opnieuw

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Microkid schreef op 08 december 2002 @ 11:23:
Prop er een andere netwerkkaart in. Als het daarna goed werkt, is je netwerkkaart overleden.
Die heb ik op dit moment dus helaas niet over, zijn ook moeilijk te krijgen aangezien ik nog met coax-zooi werk.
Dus ik wil liever zeker weten dat ie ter ziele is voordat ik een nieuwe ga opsporen.

Tja

Verwijderd

installeer de tcp-ip stack voor die kaart is opnieuw
Dat gaat geen nut hebben. Er is 1 IP-stack in WinNT/Win2K/WinXP en die kan je hooguit "binden" aan een device.
Aangezien TCP/IP wel werkt heeft re-binden aan de probleem-nic geen nut.

Ik denk dat je kaart een opdonder heeft gehad. Heb ik vaak genoeg gezien. Vervang em maar.
aangezien ik nog met coax-zooi werk.
Mischien een gelegenheid om naar UTP en 100Mbit over te stappen. Kost niks meer tegenwoordig.
(al heb je daar voor het internet segment niks aan, daar is 10Mbit al meer dan voldoende natuurlijk).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:39 ]

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb nu dus maar even de netwerkkaart omgewisseld met een van de andere computers.
Ik blijf het zelfde probleem houden.

De twee andere computers kunnen elkaar zonder problemen bereiken, ook grote hoeveelheden dataverkeer is geen probleem.

Deze server kan allebei ook bereiken, maar zodra het dataverkeer een klein beetje toeneemt houdt ie ermee op.
En de netwerkkaart die uit de server kwam, en nu dus in een ander zit, doet het daar prima. Daar ligt het dus niet aan.

Het vreemde is dus dat ik door de netwerkkaart om te wisselen, nieuwe hardware heb toegevoegd, deze andere NIC heb geconfigureerd e.d. En nog werkt het niet.

Terwijl het met mijn internetverbinding wel goed blijft werken, onafhankelijk van de datadoorvoer.
Het lijkt dus niet dat de tcp zelf kapot is ofzo, eerder de binding met de lokale-netwerk-NIC. Maar met een andere maakte dat dus niet uit.

Iemand nog suggesties voordat ik Windows 2K er maar opnieuw oprammel? :(

Tja

Verwijderd

MadEgg schreef op 08 december 2002 @ 19:22:
Iemand nog suggesties voordat ik Windows 2K er maar opnieuw oprammel? :(
Ik zou toch eerst zeker willen weten of het aan Windows ligt ;)
Daarbij, gebruik je geen UPS ?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Wtf is UPS?

En wat voor andere mogelijkheden zouden er zijn, dan dat windows brak is? Ik heb de netwerkkaart verwisseld, in een ander slot gedouwd, steeds hetzelfde probleem. Netwerkkabels werken goed omdat andere computer in het netwerk zonder problemen met elkaar communiceren. Driver is ook goed geinstalleerd want om de zoveel minuten komt er wel weer een paar pakketjes doorheen etc.

Wat blijft over? Brakke Windows lijkt me.

Tja

Verwijderd

Mag hopen dat je geen systeembeheerder bent ofzo, anders moet je jezelf heel hard schamen.
UPS = noodstroomvoorziening
En wat voor andere mogelijkheden zouden er zijn, dan dat windows brak is? Ik heb de netwerkkaart verwisseld, in een ander slot gedouwd, steeds hetzelfde probleem. Netwerkkabels werken goed omdat andere computer in het netwerk zonder problemen met elkaar communiceren. Driver is ook goed geinstalleerd want om de zoveel minuten komt er wel weer een paar pakketjes doorheen etc.

Wat blijft over? Brakke Windows lijkt me.
Het kan echt van alles zijn, misschien is ergens je coaxkabel beschadigd geraakt bijvoorbeeld. Dat andere systemen het wel kunnen zegt niet altijd iets over de kwaliteit van je kabels.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 16:30 ]

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
OWzo :)
Nee, ik been geen systeembeheerder. Nouja, systeembeheerder van het thuisnetwerkje.

Anyway, er is ook geen noodstroomvoorziening.

Ik zal in ieder geval de kabels ff goed doormeten en testen ed dan...

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb ontdekt dat ik de oude schijf uit deze computer nog had met Windows NT 4 Server erop. Heb dus bij wijze van experiment die er maar even ingedrukt, opgestart, en nu draait het routen weer zonder problemen.

Dus toch Windows 2K naar z'n grootje blijkbaar. :(

Tja

Pagina: 1