Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1ne CCFL brand feller dan andere CCFL???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu 2 CCFL's maar echt de ene brand feller. Ik heb alle de draaden nagekeken en de kabels verwisseld maar dat is het dus niet.

Het zijn beide sunbeam's. Kan het wezen dat iets scheef zit wat ik nog niet gezien heb?

Afbeeldingslocatie: http://robin.internet-media.nl.nu/files/ccfl1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://robin.internet-media.nl.nu/files/ccfl2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://robin.internet-media.nl.nu/files/ccfl3.jpg

je ziet het niet goed op de foto's maar je ziet het verschil in het schijnsel dat is bij de onderste veel meer dan bij de bovenste.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 10:45 ]

Verwijderd

dat heb je bij alle CCfl's volgens mij de ene is feller dan de ander.
Maarre heb je een foto ?
Dan kunnen we zien hoeveel feller.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 10:39:
Maarre heb je een foto ?
ja is goed effe maken!

Al gedaan...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:12 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoe heb je ze geschakeld? parrallel of serieël?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Pastasaus schreef op 08 December 2002 @ 11:44:
hoe heb je ze geschakeld? parrallel of serieël?
een veel voorkomende fout onder tweakers :
serieël is een data transport methode, en in serie kun je lampjes schakelen ....

maargoed.....
maar hij zal ze vast niet in serie hebben staan, dat geeft erg rare effecten :)

Repareren doe je zo.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 10:39:
Maarre heb je een foto ?
Neuh, SunBeams moeten gewoon ff opwarmen, als der een veel minder licht geeft stuur je hem gewoon terug :)

Bij "gewone" CCFL's kan het wel is zo zijn, maar normaal niet hoor, Sunbeams, perfecte dingen :9 alleen soms ff opwarmen

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Het wil bij ccfls en hun licht wel uitmaken waar je ze plaatst ivm reflectie in de kast ed.

Wissel ze is om de ene die weinig licht geef tonder en visa versa.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
nee je ziet hem gewoon veel feller branden.

Verwijderd

Houd rekening met de plaats waar die hangt. Volgens mij kan die bovenste zijn licht alleen maar naar onder en naar voren kwijt terwijl de onderste de kast in kan schijnen. Verwissel die twee eens!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik heb mijn 2 CCFL's wel in serie staan samen aan een schakelaar (natuurlijk wel 2x adapter gebruikt) werkt prima... MAAR!!!! soms :) heel soms... wil een van mijn ccfl's traag opstarten... dan is het midden nog niet verlicht... maar als t buisje warm word is dat weg :/ dus ik maak me niet zo druk.

Hoe het kan dat jou ccfl's minder branden? hang ze es appart aan een molex.

[ Voor 3% gewijzigd door SmauG op 08-12-2002 13:38 ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
kijk eens hoe ze in je kast zitten, het kan ook optisch bedrog zijn doordat de bovenste maar een gedeelte van je case belicht (omdat er iets in de weg zit) zover ik kan zien heb je em aan de mobo zijde van je case te hangen, hang em es aan je "plafond" van je case en dan helemaal vooraan (paneelzijde)

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

die ene is op,

ennuh:

VROLIJK KERSTFEST!! :P :9 :9 :9 :P :9 :9

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 16:41:
die ene is op,

ennuh:

VROLIJK KERSTFEST!! :P :9 :9 :9 :P :9 :9
lol, ooooh denneboom, oh denneboom...

Verwijderd

Topicstarter
FXL schreef op 08 december 2002 @ 16:38:
kijk eens hoe ze in je kast zitten, het kan ook optisch bedrog zijn doordat de bovenste maar een gedeelte van je case belicht (omdat er iets in de weg zit) zover ik kan zien heb je em aan de mobo zijde van je case te hangen, hang em es aan je "plafond" van je case en dan helemaal vooraan (paneelzijde)
Voor de laaste keer... DE ENE is feller dan de andere... en niet wat anders!!! hoe kan dit en graag AuB geen dingen meer over optisch bedrog... Want dat probeer ik al 3 post te zeggen.

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Probeer eens de draden de minder felle een beetje uit elkaar te houden, dat werkt wel bij mij (ik heb een 2kleurige en een blauwe, de laatste is duidelijk minder fel).

Verwijderd

Kalm aan kerel, we proberen je te helpen. Wees blij dat je een felle hebt, anders had je 2 minder felle ccfl's gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Taliesin schreef op 08 december 2002 @ 19:53:
Probeer eens de draden de minder felle een beetje uit elkaar te houden, dat werkt wel bij mij (ik heb een 2kleurige en een blauwe, de laatste is duidelijk minder fel).
Ik heb er nu wat rubber tussen gestoken maar het brand al wat feller... bedankt.

Verwijderd

btw: bij mis is dat als het koud is...zoals gisteren, dat mn CCFL eerst maar heel zwak schijnt, en pas na 10 minuten op volle sterkte? is dat normaal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:49:
btw: bij mis is dat als het koud is...zoals gisteren, dat mn CCFL eerst maar heel zwak schijnt, en pas na 10 minuten op volle sterkte? is dat normaal?
Bij mijn CCFL duurt het ook ongeveer 10 minuten, redelijk normaal lijkt mij...
Pagina: 1