Alle DVI -> CRT herzelfde?

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Na wat spitten in de search en google, ben ik nog geen eens luidend antwoord tegen gekomen. Dus ga jullie kennis maar eens bevragen. Het zit namelijk zo.

Ik had een ATI 7500 kaartje (connect 3d). Nu ging dit kaartje stuk. Allemaal vage klachten en dus retour (de winkel meldde dat bijna 60% van de ATI kaarten defect retour kwamen?). Na 6 weken nog steeds geen bericht, dus ik zeuren bij de winkel. Als vervanging kreeg ik een Supergrace 8500 (ati). Deze zou de zelfde mogelijkheden moeten hebben als mijn 7500, alleen dan beter. Maar omdat ik de dvi-crt dongel nog thuis had liggen, hebben ze die uit de doos gelaten (ze verkopen ze voor 10 euro per stuk).

Echter ik krijg met mijn oude dongel (die van de 7500) geen kik uit de 2de dvi uitgang.
Mijn vragen aan jullie zijn dus.

Kan elke (ati) DVI uitgang m.b.v. een dongel een crt monitor aansturen?
Verschillen dan deze dongels onderling?

Voordat mensen over de 2de ramdac beginnen. Nee, volgens dat ik heb kunnen vinden is het geen 8500LE. Echter hij geeft ook geen beeld als ik alleen de DVI+dongel aansluit, dus maar 1 monitor is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Van de 8500 en de 9x00 (pro) zijn ze iig hetzelfde, bij oudere kaarten zou ik het niet weten. Heb je wel gecheck dat bij Display settings --> Advanced --> Displays de goede uitgangen wel aan staan?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
llevering schreef op 08 December 2002 @ 13:08:
Van de 8500 en de 9x00 (pro) zijn ze iig hetzelfde, bij oudere kaarten zou ik het niet weten. Heb je wel gecheck dat bij Display settings --> Advanced --> Displays de goede uitgangen wel aan staan?
Daar staat:

Mijn CRT monitor
De TV
De FPD (Flat planel Display?)
En de YPbPR (uit de search kwam naar voren dat dat een of ander HDTV standaard is).

Hij ziet dus niet de CRT aan de DVI uitgang. Bij mijn vorige kaart de 7500 stond namelijk duidelijk CRT via DVI. Ik zou ook niet weten hoe ik deze keuzen kan veranderen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Bij mij staat er twee keer een monitor, de YPbPR en de TV. Wel vaag dat verschil.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Verder niemand meer die optie heeft waar dit aan kan liggen? Ik heb reeds meerdere biossen geprobeerd en al diverse drivers. Echter geen enkel effect. (geen enkele bios werkte op deze kaart, behalve de orgininal)

Verwijderd

Kan die kaart wel analoog signaal sturen over de dvi connector ?
Hercules 8500le kaarten kunnen dat bijvoorbeeld niet.
Dat staat waarschijnlijk wel ergens op de specs pagina van kaart op de website van de fabriekant.
Dus kijk daar eens bij de specs van die kaart.
Pagina: 1