Ik heb hier 2 x een PC met Windows 2000 (noem voor het gemak 2k1 en 2k2)
en 1x een PC met Windows 98 (noem voor het gemak Win98)
Op 2k1 en 2k2 staan gedeelde mappen.
De enige gebruiker die lokaal inlogt op die pc's, is Administrator.
Als ik met Win98 naar de gedeelde mappen wil van 2k2, dan gaat dat zonder probleem.
Als ik met 2k1 naar de gedeelde mappen wil van 2k2, dan gaat dat ook maar moet ik eerst een willekeurig naam en pass invoeren (maakt niet uit werkt altijd).
Maar ik kan met geen van beide pc's op de gedeelde mappen van 2k1 komen.
Ik snap niet waarom niet??
De instellingen van het netwerk en van de gebruikers staan bij 2k1 en 2k2 exact hetzelfde!
Gebruikers:
- Administrator
- Gast
Gast hoeft geen wachtwoord in te voeren.
Als ik met 2k2 op pc 2k1 wil kijken, accepteert hij geen naam of wachtwoord.
Als ik met Win98 op 2k1 wil kijken, krijg ik: "U heeft geen rechten voor toegang tot deze bron"
Wat doe ik nou fout?
De PCs zitten alle3 in dezelfde werkgroep, IP's zijn 192.168.1.2 , 1.3 en 1.5 (1.4 hangt er momenteel ff niet aan, alleen deze drie)
* dreeke weet het niet meer ?
en 1x een PC met Windows 98 (noem voor het gemak Win98)
Op 2k1 en 2k2 staan gedeelde mappen.
De enige gebruiker die lokaal inlogt op die pc's, is Administrator.
Als ik met Win98 naar de gedeelde mappen wil van 2k2, dan gaat dat zonder probleem.
Als ik met 2k1 naar de gedeelde mappen wil van 2k2, dan gaat dat ook maar moet ik eerst een willekeurig naam en pass invoeren (maakt niet uit werkt altijd).
Maar ik kan met geen van beide pc's op de gedeelde mappen van 2k1 komen.
Ik snap niet waarom niet??
De instellingen van het netwerk en van de gebruikers staan bij 2k1 en 2k2 exact hetzelfde!
Gebruikers:
- Administrator
- Gast
Gast hoeft geen wachtwoord in te voeren.
Als ik met 2k2 op pc 2k1 wil kijken, accepteert hij geen naam of wachtwoord.
Als ik met Win98 op 2k1 wil kijken, krijg ik: "U heeft geen rechten voor toegang tot deze bron"
Wat doe ik nou fout?
De PCs zitten alle3 in dezelfde werkgroep, IP's zijn 192.168.1.2 , 1.3 en 1.5 (1.4 hangt er momenteel ff niet aan, alleen deze drie)
* dreeke weet het niet meer ?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.