[Backup] Op 650 MB CD --> 2,6 GB?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Wij hebben een abbonement op het Autotechnisch handboek van Kluwer. Deze omvat 3 CD's.

Ze zijn echter niet te kopieren! We hebben hem legaal en willen deze op de server kopieren zodat we de CD's niet aan de gebruikers hoeven geven. De helpdesk zegt echter dat we maar een CDtower voor elk filiaal neer moeten zetten. Oplossing van niets waar we het niet mee eens zijn.

Er staan zo'n 5 bestanden op die rond de 300 Kb moeten zijn (setup file o.a.), maar die in verkenner 400-600 MB lijken te zijn. Als ze niet met een goede oplossing komen (de 3 CD's op 1 DVD gooien ofzo of een licentiebeveiliging ipv een softwarematige beveiliging), willen we de beveiliging openbreken en hem alsnog kopieren. We weten alleen niet welke beveiliging het is. Als je bij 'My Computer' de hele CD selecteert geeft 'ie netjes 650 MB aan.

Dit werkt allemaal niet:
- Nero directe kopie op andere CD
- Nero image naar HD
- In Windows de hele CD kopieren
- In DOS de hele CD kopieren
- WinonCD
- Easy CD Creator

Alle programma's en OSen lopen vast bij dezelfde file, die 500 MB 'is', maar alle soortgelijken bestanden varieren van 14-20 kb. Dit bestand deselecteren werkt ook niet, want je hebt hem nodig.

Wellicht biedt de emulation optie van Deamon Tools de oplossing? Dit kan ik niet testen nu, hopelijk weten jullie wat voor beveiliging dit is?

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 08-12-2002 01:46 . Reden: CD = HD ]

Dividend for Starters

Verwijderd

cdclone al geprobeerd?

edit:
je mag toch een backup maken,
dus dit zou nog goed verdedigbaar zijn ook.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 01:59 ]

Verwijderd

Ja waarschijnlijk zal de deamontool wel werken, even proberen wanneer het kan zou ik zeggen. Deamon tool kopierd dan toch gewoon heel de beveiliging mee?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 02:04:
Ja waarschijnlijk zal de deamontool wel werken, even proberen wanneer het kan zou ik zeggen. Deamon tool kopierd dan toch gewoon heel de beveiliging mee?
Voor deamon tools moet je denk ik eerst per se een image hebben. Als die image dan een beveiliging heeft, zal hij hem tóch laden. Ik kan echter al geen image maken, omdat hij bij het branden al zegt dat hij een bepaald bestand niet kan lezen...
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 01:57:
cdclone al geprobeerd?

edit:
je mag toch een backup maken,
dus dit zou nog goed verdedigbaar zijn ook.
Nee, nog niet, zal even kijken of dat freeware is, anders zal ik het @work wel niet mogen installeren :|

Ja, je mag een backup maken, zoveel je wilt zelfs. Ze zeggen bezig te zijn met een DVD, maar we wachten al sinds ik begon met m'n stage: 5 maanden geleden.

[ Voor 33% gewijzigd door PromWarMachine op 08-12-2002 02:10 ]

Dividend for Starters

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

ferenc bedoelt overigens CloneCD denk ik en dat is 30 dagen gratis ja.

Kan je proberen, maar volgens mij staat er gewoon expres 1 of ander corrupt bestand ofzo op...
Je kan proberen met CloneCD of anders alles kopieren behalve dat ene bestand?

Weet ook niet eigenlijk...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Waarschijnlijk hebben de makers van het programma met opzet de TOC (Table Of Contents) op de cd aangepast, als kopieer-beveiliging. Zodat het net lijkt alsof bestanden veel groter zijn dan ze werkelijk zijn. Er zijn wel manieren om hem te kopieren, ik zal eens zoeken en post nog even als ik t vind.

Van CD Media World:
Protection : Illegal TOC (Table of Contents)
Backup Solution : This protection used to be a problem as all CD-Recording software returned with an error message and didn't allow you to make a backup. Now most of the programs (Nero, CDRWIN & Prassi) offer an option, like the Ignore Illegal TOC in Nero option, to by-pass this protection.
Misschien dat je die optie eens kan proberen?

[ Voor 43% gewijzigd door Arjan Scholl op 08-12-2002 02:37 ]

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

arjanscholl schreef op 08 December 2002 @ 02:31:
Waarschijnlijk hebben de makers van het programma met opzet de TOC (Table Of Contents) op de cd aangepast, als kopieer-beveiliging. Zodat het net lijkt alsof bestanden veel groter zijn dan ze werkelijk zijn. Er zijn wel manieren om hem te kopieren, ik zal eens zoeken en post nog even als ik t vind.

Van CD Media World:

[...]

Misschien dat je die optie eens kan proberen?
Jo idd, was ik al naar op zoek, kwam alleen niet op de naam TOC |:(
Valt idd te proberen :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

CloneCD of Alcohol 120% proberen. Dit lijkt me nl een beveiliging.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

hmz, klinkt niet zo (mij boeit het me ook verder niet), maar is dit eigenlijk niet gewoon een Warez Request ??
Je zal er toch met de leverancier uitmoeten komen denk ik.
(zeker als je de software als bedrijf nodig hebt !)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 03:43 ]

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 03:43:
hmz, klinkt niet zo (mij boeit het me ook verder niet), maar is dit eigenlijk niet gewoon een Warez Request ??
Nee.

Hij vraagt geen software :)
En kopie maken is in bedrijven heel gewoon.

Alle bedrijven die ik ken hebben een kopie van software die ze aan medewerkers geven om te installeren of gebruiken. Of beheerder leent een kopie van CD uit.
Originele CD ligt in een hokje om beschadiging te voorkomen, anders moet je weer nieuwe gaan bestellen...

Zolang je de orignele hebt is dit 100% legaal.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 03:43:
Nee hoor, zie Liquidsilver.

Daarbij komt: ik wil jouw gemaakte kopie niet, als je die zou hebben en als ik het originieel niet zou hebben, want dan zijn we als bedrijf illegaal bezig, je weet zeker niet wat voor boetes daar op staan? ;)

Bedankt voor de oplossingen, morgen meteen proberen! Degene(n) met de oplossing krijgen een plaatsje in m'n sig. Ik zie die kop al van m'n collega die er uren en uren aan besteed heeft als hij te horen krijgt dat de stagiair (mét GoT ;)) 't opgelost heeft })

Dividend for Starters

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Het is gelukt!

Alleen CD3 doet nog moeilijk :/
Weet niet wat daarmee aan de hand is.

De oplossing was het overslaan van de TOC, die optie zit in CDRWin (o.a.?)

Hiermee heb ik images kunnen maken, deze load ik met Deamon Tools en alles werkt naar behoren, nu nog kijken of de viewer die bij dit pakket zit DLLetjes nodig heeft, maar dat kan ik zelf wel oplossen/voor zorgen ;)

CD3 is wel 'gelukt' met branden, maar als ik deze laadt en aanstuur kan hij niet de gegevens vinden. Deze ga ik nog wel met wat andere progjes opnieuw branden. Bedankt voor de hulp en zoals beloofd een plaatsje in de sig voor degene met de oplossing ;)

Dividend for Starters

Pagina: 1