Toon posts:

Verkeerde koeler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goed .. ik geloof dat ik gek word ...

Mijn pc opstelling is als volgt:

AMD TB 1333
MSI K7T 266 Pro

Nu heb ik vanmiddag mijn nieuwe koeler binnengekregen, de Spire 5E070B1H3G Copperking II. Deze zou voor de socket A moeten zijn.

Nu maak ik mijn kast open, haal alle stuff eruit, en zie ik staan Socket 462. Geen probleem, denk ik. Dat is vast een andere benaming voor Socket A. Maar als ik nu de koeler op mijn processor wil gaan plaatsen, past het dus niet. Het lijkt wel, of de koeler een te kleine aansluiting heeft.

Word ik nu gek of heb ik inderdaad de verkeerde koeler ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SocketA = Socket462, dus het zou goed moeten zijn.
Wat bedoel je met 'te kleine aansluiting'? Een koeler moet er altijd met enige kracht op gezet worden, anders zou de heatsink niet goed op de core blijven zitten, maar het moet natuurlijk niet heel veel moeite kosten. Maar leg ajb even beter uit wat je nou precies bedoelt :)

Verwijderd

Ik heb geloof ik dezelfde koeler en ik weet nog wel dat het een verrekt rotwerkje was om die erop te krijgen! Ik had een schroevendraaier om dat klemmetje geplaats en hem er zo overheen gekregen. (met behulp van de schroevendraaier er dus omheen wrikken) suc6 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bevestigingsklip aan de lange kant lijkt wel te kort te zijn...
Als ik namelijk de bevestigingsklip over de aansluiting op de core wil drukken, komt hij eigenlijk net 2 milimeter tekort .. en ik ben bang dat als ik hem ga uitrekken dat ik dan dingen ga slopen :s

Verwijderd

Topicstarter
Dajando, volgens je specs heb je inderdaad een Copperking 2 :) Maar als je er ook zoveel moeite voor moest doen zal ik wel niet gek zijn maar zal er inderdaad wel kracht aan te pas moeten komen ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FBeej: gewoon meer kracht gebruiken, doch met beleid. Heel normaal bij zulke coolers :)

Wil je verder ook het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dank je.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.