Geforce 4 440mx + TV-out + DVD probleem

Pagina: 1
Acties:

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15
Ik heb een Geforce 4 440mx creative videokaart met TV-out. ik draai Windows 2000

het ding speelt divx/dvd goed af op mijn monitor.
als ik mijn tv aansluit speelt hij divx ook goed af op de tv, maar DVD niet . het beeld op de tv gaat dan knipperen, valt weg, wordt lichter/donkerder. het beeld op de monitor blijft echter wel goed.

ik heb de nieuwste Nvidia Detonator drivers al geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. alleen bij DVD dus. heel vreemd.

ik zou het graag werkend willen zien, want dan kan ik lekker divx en dvd kijken op mijn tv. anders moet ik een stand-alone dvd speler aanschaffen voor dvd en divx blijven kijken op mijn computer. beetje omslachtig en duur.

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 08-12-2002 00:46 ]

Have a wheelie good weekend!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 12:48

talin

ES-MA

welke player gebruik je ?

ik heb dit zitten lezen maar zou niet weten waarom je wel divx goed ziet en DVD niet ??

kijk eens of je andere DVD players kunt vinden .
( software matig dan ) zoiets als powerDVD o.i.d.

om nu elke DVD eerst naar Divx om te gaan zetten is ook al zo'n karwei .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FragDaddy
ik heb powerdvd en windvd geprobeerd.

en ik zie ook niet waarom divx wel en dvd niet :(
ben er al een paar avonden mee aan het kloten. kan op google ook nix vinden.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 12:48

talin

ES-MA

wat voor instelling heb je ?

clone of stretched ?

en de refreshrate van je tv zou het daar nog aan kunnen liggen ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FragDaddy
clone. de refreshrate is gewoon 60hz. maar als die niet zou kloppen dan zou het niet logisch zijn dat divx wel en dvd niet werkt. heeft niemand anders problemen dan? ik dacht dat het misschien in de driver zou zitten :(

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Ook zou ik graag de resolutie van de tv apart willen regelen.

• FragDaddy
Hermen, heb jij EXACT hetzelfde ? dus divx afspelen op de tv gaat wel goed, dvd afspelen op de tv gaat niet goed (knipperend beeld, uitval van beeld)??

dan moet er toch meer info over te vinden zijn ;(

Verwijderd

Idd, kan alles op mijn TV laten zien wat er op mijn monitor ook te zien is, alleen als ik een DVD wil afspelen vanaf mijn dvdplayer is het over. Vanaf mijn hdd als MPEG2 gaat het weer wel.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Hoi ik heb exact hetzelfde probleem als de topicstarter enik begrijp er ook geen zak van. Powerdvd geeft gewoon geen beeld op me tv. Zou het kunnen komen omdat een dvd 30 fps is? ik weet het niet maar ik baal er wel behoorlijk van. :S Iemand een idee?

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Verwijderd

Zojuist getest :

Ik heb een GF2MX, met de laatste WHQL detonator. Ik heb de eerst de beste free DVD player gedowned, dat werd Easy DVD player. Die heb ik nu succesvol draaien op mijn tv; zowel bij het uitbreiden van mijn desktop als het primair selecteren van mijn tv.

Is trouwens een fijne player; kan ik iedereen aanraden :)

Succes.

Verwijderd

Heb nog een test gedaan...
Als ik mijn TV in het verlengde zet van mijn monitor, dus beide de helft van de desktop delen, dan heb ik op beide schermen de helft van de DVDplayer gezet (links de monitor, rechts de TV) dan heb ik links wel beeld, maar rechts is zwart. Ligt denk ik toch aan de tv-out

• FragDaddy
Ik heb het werkend gekregen! :) maar vraag me niet hoe :D

ik heb net easydvd even geinstalleerd en daarmee werkte het. powerdvd gestart en dat werkte ook.. easydvd gedeinstalleerd, en het bleef werken.

ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en vervolgens bij nview clone ingeschakeld en de tv het primaire display gemaakt. nu heb ik spontaan strak beeld :)

maar ik had dit eerder ook al geprobeerd, en toen werkte het niet. we zullen zien of het blijft werken.. misschien dat easyDVD iets gedaan heeft :?

o. en Easy DVD is geen freeware hoor :P

[ Voor 97% gewijzigd door FragDaddy op 09-12-2002 16:57 ]

Verwijderd

Ik heb de overlay modus uitgeschakelt en de high Quality modus ingeschakelt. Nu geeft hij volledige frames door en een print screen nemen bij een video !!

download ook eens Powerstrip voor de beeldkaart ene beetje te overclocken.
Daar heb je ook en optie om macrovision uit te schakelen.

Macrovision is een beveiliging die soms verhinderd DVD materiaal op je tv weer te geven via je videokaart z'n TV-out. Deze optie kan je dus met powerstrip uitschakelen!

Als dat nog niet helpt dan kan je proberen om je tv als primaire scherm te nemen. Als het dan zichtbaar is dan wil het zeggen dat je processor van je videokaart niet zwaar genoeg is. (280 MHz is niet zo denderend, overclocken tot 345 mhz is bij mij veilig verlopen :P
Pagina: 1