Toon posts:

[Freebsd] 7(8)7 K ben me root pass vergeten :(

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is er een mogelijk heid om hem terug te krijgen :?

evt met upgrade van 4.6 -> 4.7 :?
en blijven de overige instellingen gelijk :?

/me voelt zich errug dom :(

mja mischien dat iemand raad weet :D

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dit heb ik met google gevonden, hopelijk helpt het :)http://lantech.geekvenue....uck/1002317496/index_html

[ Voor 5% gewijzigd door The Bad Seed op 08-12-2002 00:38 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
hm ziet er goed uit B) van de week ff proberen
*bookmarkt*

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat gewoon in de FreeBSD FAQ:

10.14. I have forgotten the root password! What do I do?

Do not Panic! Simply restart the system, type boot -s at the Boot: prompt (just -s for FreeBSD releases before 3.2) to enter Single User mode. At the question about the shell to use, hit ENTER. You will be dropped to a # prompt. Enter mount -u / to remount your root filesystem read/write, then run mount -a to remount all the filesystems. Run passwd root to change the root password then run exit(1) to continue booting.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Hmm... Lekker is dat. Als je fysieke toegang hebt tot zo'n box kun je hem dus zeer eenvoudig kraken?

You can't have everything. Where would you put it?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
tweakerbee schreef op 08 December 2002 @ 01:09:
Hmm... Lekker is dat. Als je fysieke toegang hebt tot zo'n box kun je hem dus zeer eenvoudig kraken?

Zekers. Als je fysieke toegang hebt tot een box kun je ook de harddisk er uit schroeven, of met een bootdisk starten en de harddisk mounten...kan wel 100 manieren bedenken om er dan info uit te krijgen. No big deal...maar mocht dit je echt boeien, het is er vast wel uit te slopen...'t is open source he :)

[nohtml]
epias schreef op 08 December 2002 @ 00:57:
Staat gewoon in de FreeBSD FAQ:
Kijk aan...dat kon ook haast niet missen he? Volgende keer eerst zelf zoeken graag, topicstarter! Nou ja, dit was zeker een gevalletje 'Panic, run around in circles, scream!' dus vooruit...maar op slot gaat 'ie wel :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Oh, ik kreeg via ICQ nog te horen dat deze optie aan/uitgezet kan worden door in /etc/ttys de console op 'insecure' te zetten.

Edit: Met dank aan AVL :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 08-12-2002 20:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.