[WinXP]Map wachtwoord beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:33
Hoe ( als het mogelijk is ) zet ik in XP een wachtwoord op een map die ingevoerd moet worden als deze geopend/gewijzigd word? ( zoals bv de Windows map, maar ook mijn Games map enzo )
Het is vooral bedoelt zodat mijn moeder ( computer n00b :p ) niet weer al mijn game-map delete, of de windows map "per ongeluk :p " en andere naam geeft :/

Arrows are made to fly, so are aeros.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NTFS permissies instellen :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Dit kan als je NTFS hebt. Dan kan je als je met de r-muisknop ergens bij de eigenschappen permissies instellen. Veel Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 08-12-2002 00:00 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of eventueel "Persoonlijke Mappen" gebruiken. Zie Startknop -> Help en ondersteuning -> persoonlijke mappen intypen. (NTFS is hier dus ook een voorwaarde van)

[ Voor 23% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-12-2002 00:04 ]

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:33
Kan nix vinden met permissies oid in map-eigenschappen. Mijn HD is wel ntfs :/
vaag, persoonlijke map optie is disabled :|

Zou het te maken kunnen hebben dat mij HD verdeeld is in 3 partities, 2 NTFS en 1 FAT32?
( de mappen die ik wil beveiligen staan op NTFS partitie.... )

[ Voor 63% gewijzigd door schroevendraaier op 08-12-2002 00:14 . Reden: grammatica is moeilijk! :D ]

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee dat is geen probleem. Op die NTFS partities moet je gewoon permissies kunnen instellen.

Heb je zelf wel administrator rechten? Of ben je een gewone gebruiker? Anders moet je als administrator inloggen en jezelf toevoegen aan de groep administrators.

Verder moet je kijken in de verkenner -> extra -> mapopties: eenvoudig delen van bestanden (aanbevolen) moet je uitschakelen om meer gedetailleerd de rechten te kunnen instellen.
Pagina: 1