Toon posts:

[mirc script] kanaal registreren via chanserv wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een lekkere noob met mirc scripting :p dus daarom wordt mun script niet te uitgebreidt..

ik zit met hetvolgende probleem: Mijn menu onder de rechtermuisknop:

Channel Control
.Channel Info:/msg chanserv info $$?"Enter Channel name"
.Register:/msg chanserv register $$?"Enter Channel name:" $$?"Enter Channel password:" $$?"Enter Channel Description"
.Identify:/msg chanserv identify $$?"Enter Channel name:" $$?"Enter Channel password"

Bij register krijg je dus 3 popup boxes waar je de gegevens moet invullen, doe je dit correct dan krijg je de melding:

-ChanServ- You must be a channel operator to register the channel.

Terwijl ik gewoon in het channel zit, als enigste. Als je het handmatig doet gaat wel het goed.
Maybe dat iemand me kan helpen.

Zalio

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 23:42 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

titel fixed

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Delpix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11-2021

Delpix

Alanis Fan

probeer eens om inplaats van /MSG een /ECHO te doen en te kijken hoe die string er uit ziet.

En soms helpt een dubbele slash ook wel eens (//MSG bijvoorbeeld)

...beter bekend als AMFan

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Delpix schreef op 08 december 2002 @ 08:29:
En soms helpt een dubbele slash ook wel eens (//MSG bijvoorbeeld)
Ik heb nog nooit problemen gehad ZONDER / ervoor. Als ik in mIRC zeg dat ik alle commando's met een \ wil laten beginnen werken een heleboel scripts niet meer (/SAY Unkown Command enzo)

Ik zal ff kijken waarom die register niet wil werken btw

edit:

Gedaan

Dit werkt:
CODE:
menu channel {
Channel Control
.Channel Info:msg chanserv info $?="Enter Channel name:"
.Register:msg chanserv register $?="Enter Channel name:" $?*="Enter Channel password:" $?="Enter Channel Description:"
.Identify:msg chanserv identify $?="Enter Channel name:" $?*="Enter Channel password:"
}
Gelijk trouwens even wachtwoord onder *'s verstopt (kunnen weg door van die $?* &? te maken)

[ Voor 37% gewijzigd door GeniusDex op 08-12-2002 09:22 ]

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van alles een beetje gepakt om hem werkende te krijgen, de oplossing is altijd wel handig:

Chanserv
.Register://msg chanserv register $?="Enter Channel name:" $?*="Enter Channel password:" $?="Enter Channel Description:"
.Identify:msg chanserv identify $?="Enter Channel name:" $?*="Enter Channel password:"

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 15:16:
ik heb van alles een beetje gepakt om hem werkende te krijgen, de oplossing is altijd wel handig:

Chanserv
.Register://msg chanserv register $?="Enter Channel name:" $?*="Enter Channel password:" $?="Enter Channel Description:"
Werkt die register niet zonder // ? Zoals eerder gezegd moet je zo goed als geen /'s in je scripts hebbe

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Pagina: 1