Toon posts:

CPU temp??????

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p3-650@650. De temp van de proc is normaal rond de 60 tot 65 graden. Met full load is ie rond de 70 tot 75 graden.

Is dit normaal?
Kan mijn proc hier aan kaduk gaan?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Spooksel

Spooksel!

op die snelheid? tering he... ik zou je koeler maar eens gaan 3 dubbelchecken of ie wel aangesloten zit... dit is niet goei

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Voor een niet overclocked processor is dit best wel veel ja, het kan zijn dat je koeler er niet goed op zit, check dat even. Als er geen koelpasta op zit, is het verstandig om dat er ook gelijk even op te smeren. Dun laagje!
Als de temp dan nog steeds zo hoog is denk ik dat het ligt aan je temperatuur sensor, die zal dan wel brak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens kijken wat ik er aan kan doen.

Bedankt mede tweakers!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 10:40

Opa

Nu Multifocaal!

Zit er misschien nog een plakkertje op de koeler, om de koelfrut te beschermen als hij nog niet op de cpu zit? Dat moet er dus af, want dat geleidt niet.

Of ligt de koeler niet helemaal vlak?
Is een keer gebeurd bij een echte Compaq P3 op de zaak. Die hield er na een paar maanden dus gewoon mee op en na inspectie bleek de koeler maar een derde contact te maken. Was dus opgebrand.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• X-Treme
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 18:17

X-Treme

[X-Treme]

Mijn PCs:

AMD Athlon (Slot A) 600Mhz op stabiel 45 a 50 graden.

AMD Thunderbird (Socket A) 900Mhz op stabiel 45 a 50 graden, met een standaard Coolermaster prul van 25 gulden bij de Mycom.

Die P3 van je is inderdaad een beetje heel erg aan de hoge kant.

Ff tjekken of de cooler goed bevestigd is en desnoods kijken naar een andere cooler.

AMD 1.4Ghz, MSI K7 Turbo RAID Limited Edition, 768Mb PC133, GeForce 2 GTS Pro 64Mb, Maxtor 60Gb 7200, IBM 60Gb 7200, WD 80Gb 7200, Plextor 24/10/40

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

60-75 graden celcius is erg veel. mijn MB heeft 2 celerons met koelers erop gemonteerd ook zijn er 5 80mm fans in de kast om voor doorstroom van lucht te zorgen. de cpu's liggen constant zo rond de 50 graden wat normaal is ook bij heave load. Of je fan is defect of je zou hem eens om moeten draaien. ze moeten lucht de kast inblazen dus niet op de cpu blazen. de koeling werkt omdat de hete lucht afgevoerd word en daardoor automatisch enigzins koude lucht aangezogen wordt.

greatings
mutsje

Verwijderd

Muts !!! Ik vin die temp ook veeeeel te hoog :)
Hoi muts :)
hoi :)

Verwijderd

mijn CPU temp met een TB 800@950 is nu 41 graden (full load). Maar jou tempst zijn idd wel erg hoog.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CPU-temp met een tbird 950@1037 : 61 graden (full-load), 56 graden (idle).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

MB "liegt" nog wel een over de temp..
Als je er een dualfan op schroeft (maar volgens mij zit die er al op) moet het koeler zijn. Systeem cooler is ook een mogelijkheid.

Maar ja het is nu winter en dit is gewoon te hoog moet je nagaan wat het in de zomer wordt :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 19:51 schreef RubenPruim het volgende:
mijn CPU temp met een TB 800@950 is nu 41 graden (full load). [/quote]hoe doe je dat? wat voor fan heb je erop zitten?
ik heb ook een tb 800 maar niet geoc-ed
hij is al snel 52 graden
met een chrome orb

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
hmmm....

ik heb een PIII 800 E op 904 lopen en mijn max temp is 50 graden bij full-load met gewone standaard fabrieks koeler....

Verwijderd

HUH?? heb met vebazing naar de temp van jullie gekeken...
heb sinds een week mijn duron650 en meteen op geschroeft naar 918Mhz vette ORB cooling er op geen coolpaste er tussen (zit een plak strip op de orb om goed contact te maken met de duron en die heb ik gewoon gebruikt..)
voor de rest heeft mijn kast goede cooling natuurlijk... maare waar het om gaat is dit .
kamer temp. is hier 21 graden (19 op de grond) en mijn duron650@918 word niet heter dan 38 graden en MB 33 graden..

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:44
Volgens mij hebben jullie (ik weet niet of de sensor ingebouwd zit, hoor...) allemaal je sensor op een andere plaats zitten...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb hier deze combo:

Athlon 750@950, Vos32 cooler, Artic Silver Compound. :)

temp (gemeten direct naast de core): 41 graadjes..... 8-) (full load RC5)

Whatever.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 20:23 schreef Da_man het volgende:
hoe doe je dat? wat voor fan heb je erop zitten?
ik heb ook een tb 800 maar niet geoc-ed
hij is al snel 52 graden
met een chrome orb[/quote]Daar heb ik net een hele review over geschreven op (mijn sign url):

Verwijderd

ik snap nog steeds niet waarom mijn temp zo hoog is.

op de onderkant v/d heatsing van de chrome orb zit een soort rubbertje(pull tab op doosje van orb). moet je dat ding eraf halen of niet? ik heb het wel gedaan omdat dat op het doosje stond, maar kan het ook zijn dat je orb door dat dingetje beter contact maakt het je processor?

waar kan het nog meer aan liggen dat mijn temp zo hoog is.
bv vcore van 1,78

Verwijderd

je moet je voltage wel ff controleren in je MB-boekje ja.

Als het voltage te hoog is dan wordt ie al snel te heet!!!!

Verwijderd

heb mijn 566@878 op 46graden momenteel met Spire cooler(Gorb imitatie)

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb het zelfde probleem met een asus a7v mobo + athlon 850. PC-Probe van anus geeft een cpu temp van 55 graden idle aan. Beetje hoog niet? Dus ik een orb immitatie cooler erop gezet (van spire). Toen was me temperatuur ineens 63 :( Volgens mij klopt die temperatuur meting van het asus bord niet echt. Als ik die athlon 850 in m`n andere systeem zet, waar een KT7-Raid plank in zit dan haal ik een idle temp van 29-31 graden. Dan is de cpu ook echt helemaal NIET warm, me cooler ook niet.(Coolermaster ding) Voel ik aan de cooler als die athlon 850 in m`n asus systeem zit, dan voelt de cooler best wel warmpies aan :) Ik weet nu ook niet meer wat ik eraan kan doen, dus laat ik het maar zo.

Verwijderd

Zit er wel koelpasta tussen? Dat is heel vaak ook een enorme temperatuurdaling.

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
nope zit geen pasta tussen. De omgevings temp in dat asus systeem van me is ook 37 graden. Tijd voor een ventilator in me kast.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mijn dual cellie, word met rc5 niet warmer dan 39 Graden. Golden Orb's rule!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Jeetje lekker hoog, Mijn Tb800@897 (Alleen fsb ge-ocd) Wordt 41 of 40 Graden full load en Idle iets van 26 graden. En systeem temp. is 20 graden idle en full load. Gebruik een chrome Orb

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hou je hand eens tegen je koeler aan ? Verbrand je je handen dan of voelt het gewoon lekker warm aan ? De sensors van mobo's geven heel vaak niet de juiste waarden aan. Verder moet je even kijken of je koeler goed kontact maakt met je cpu en kijk ff of er niet een stukje papieer of plastic tussen zit wat bescherming was van de koeler. Je vcore moet natuurlijk gewoon op standaard voltage staan geschikt voor die cpu.
suc6
Pagina: 1