Toon posts:

WiFi beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oi, ff uitleg, met WLI bedoel ik dus Wireless Internet. :)

Als dit een vraagje is dat vaker is langsgekomen, sorry, maar ik vind al die searchen hiero brak :/ , en ik ben niet echt bekend rond en in Internet & Telefonie.

Ok, ik ga dus draadloos internet met een paar andere hier providen, vraag me er niet naar want daar gaat het niet om ;). Ik heb net een topic gelezen over AP's (acces points) die 'open staan' of 'zonder key.'

Nou snap ik niet helemaal wat daarmee bedoelt wordt en hoe dat kan :?. Zoals je denk ik wel snapt, wil ik er ook graag een beveiliging op hebben.

Dus daarom mijn vraag; Hoe beveilig ik WLI?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Je kan beginnen met het instellen van MAC adressen op je AP's..

(Verder weet ik er ook niet zo gek veel van, maar je hebt een start..)

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat heb ik dus ook gedaan, als test bij 2 mensen vlakbij.

Dat deed ik door in te loggen op de ehm.. tja client brige... hoe je het ook wilt noemen. Zeg maar het kastje tussen antenne (zit ook ingebouwd) en LAN/Computer. En daar het mac adres in te typen dat er bij kwam.

Verwijderd

Ja, gewoon alleen bekende MAC adressen toegang geven tot je AP..
Hier zal vast ook ook wel een truuk voor zijn om te by-passen, maar dit lijkt mij dus de simpelste manier..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. oke, dan zal ik dit eerst maar eens helemaal uitzoeken. Als iemand anders nog tips/manieren heeft. Graag! :) En bedankt voor de snelle reactie.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
==> NT :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Naast het gebruiken van een whitelist van MAC Adressen kun je ook nog eens WEP aanzetten.
En de brakheid van de search heeft hier nix mee te maken, er is namelijk ook nog iets als de NT FAQ , google en beetje beter je best doen met zoeken.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.