Toon posts:

Philips 109P4 - hoe regel ik de kromme horizontaal weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanmiddag heb ik een nieuwe 109P40 monitor van Philips.
Ik ben inmiddels al twee uur aan het afregelen maar het beeld blijft krom op bepaalde posities.

Het hele beeld is inmiddeld goed ingesteld.
- Alle verticale lijnen lopen goed.
- De horzontale lijnen onderin lopen zuiver horizontaal
- De horizontale lijnen boven in het scherm lopen echter alleen aan de rechterkant
van het scherm recht, maar buigen in het midden naar onderdoor (net alsof ze doorzakken.

(zie www.srx600.com/philips/philips.jpg om te zien wat ik probeer uit te leggen.

Ik kan afstellen wat ik wil maar dit krijg ik er niet uit.. Dit omdat je eigenlijk alleen maar de verticale lijn kunt buigen en kantelen (pincussion, balanced, trapezoid, paralellogram en rotate).

Ik weet het in iedere geval echt niet meer. Misschien dat hier iemand me kan helpen... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32

Wallie

Herr

Als je er echt niet uitkomt en het niet te verhelpen is kan je ook philips bellen en hem laten omruilen :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar omruilen, die is te ver out of sync om handmatig terug te zetten. Bij Phillips gaan ze aan potmeters binnenin klooien to ie weer goed zit.
(BTW leuke pic :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Mijn 109p4 heeft dat ook, maar een heel klein beetje. Ik zie het ook bij iiyama monitoren. Is het niet gewoon? Je moet onthouden dat met een CRT monitor je nooit een geometrisch perfect beeld kan krijgen. Als je dat wilt, is TFT de enige oplossing.

Halfgaar