Divx van cd hapert

Pagina: 1
Acties:

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Ik weet dat er al veel topics over dit onderwerp gaan maar ze zijn toch anders. Mijn probleem is namelijk dat divx alleen hapert van cd. Als ik 'm naar de harde schijf kopieer dan heb ik er geen problemen mee. Met sommige divxfilmpjes heb ik er dan weer geen last van.
Het verschil tussen die 2 films die ik geprobeerd heb was dat die met AC3 problemen gaf en de andere niet.

Ik maak gebruik van win2k + bsplayer. Problemen doen zich voor op 72x en 32x cd-rom. Heb vanalles zitten testen met nieuwe en oude aspi drivers maar dat had geen zin. Lijkt me ook geen probleem van de cdrom speler want als ik de film naar de schijf kopieer dan gaat dat binnen 5-10 minuutjes.
Waar zit het probleem dan? Afspelen van AC3? Maar waarom dan alleen vanaf cd?

Verwijderd

Zet je DMA eens aan, pio werkt echt niet

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Waarschijnlijk zit er een zwakke plek op de CD. Dan kan ie eventjes niet snel genoeg lezen. Of de buffer is niet groot genoeg waardoor de CD met heel veel leesacties gebombardeerd wordt... En de access tijd van CDRoms kennende...

Oplossing? Tja, player vinden die pakweg 20MB buffert en in chunks van 4MB leest wellicht. Of gewoon naar HD kopieren voordat je gaat kijken

Forget your fears...
...and want to know more...

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 22:15:
Zet je DMA eens aan, pio werkt echt niet
Was ik erbij vergeten te zeggen...DMA if available staat natuurlijk aan..

Verwijderd

SAiKO schreef op 07 december 2002 @ 22:19:
[...]

Was ik erbij vergeten te zeggen...DMA if available staat natuurlijk aan..
In dat geval sluit ik me bij Aetje aan :)

edit
In dit geval, hoe langzamer de CD speler, hoe beter de prestaties.
Een enkele CD Speler kan je softwarematig knijpen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:27 ]

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Het ligt of aan slechte encoding, of aan de cdr.

In beide gevallen alleen op te lossen door de film ff naar de hdd te kopiëren :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 15:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Misschien heb je een of andere caching aan staan? Kan wel eens misgaan, streaming + cache...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Ik heb zelf dit probleem ook gehad. ik had toen d'r tijd een brander van hp (9300 series) en een normale cd-rom met udma-3. beide hebben udma 3 maar in de cd-rom haperde hij ook. in de brander liep alles als een zonnetje. wat ik dus las uit de technische specs van de apparaten is dat de seek time van de hp brander veel hoger is , meeste dingen haalt ie van cd af.. speelt het af en neemt dan tijdelijk weer een stukje op. als de cd-rom speler dus niet snel genoeg bij kan pakken krijgje dus haperingen. ook is de pc snelheid zelf van belang maar dat snap je wel :)

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Het gaat dus echt niet om alle cd's en ook niet om alle films. Divx blijft zo om de 1-1,5 seconde hangen...heel ff maar. Dat is wel irritant natuurlijk. Ik heb het dus niet alleen met
Ik heb de problemen op mijn kenwood 72x en mijn plextor 121032a brander, die allebei master zijn. Seek time van die dingen is hoog genoeg. Op mijn raid controller heb ik 2 harde schijven die ook allebei master zijn...dat zou toch snel genoeg moeten gaan..
BSplayer heeft een postprocessing optie, lijkt me een soort caching. Het helpt niks als ik die aan of uit zet.
Andere cdr's (maxell) die ik gebrand heb, hebben geen last van deze haperingen. Denk dat ik nu zo'n 75 divxjes op maxell heb gebrand.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Probeer dit eens:

-Moederbord drivers installeren.
-Genoeg ruimte voor je swapfile vrij op je hdd
-Desnoods via idetool downloaden en dan dma aanzetten op cd-rom
-Nieuwe divx codec downloaden.
-ander divx player proberen.

Verwijderd

BRANDEN OP LAGE SNELHEID WIL OOK WEL EENS WERKEN 2X 4X

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 12:24:
BRANDEN OP LAGE SNELHEID WIL OOK WEL EENS WERKEN 2X 4X
Lees je ook wel eens topics?

Verwijderd

ach jo weet je het weer beter

Verwijderd

ik denk dat jij nog veel moet leren sinterklaas!!!!!!!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Dnc1n schreef op 08 December 2002 @ 12:14:
Probeer dit eens:

-Moederbord drivers installeren.
check
-Genoeg ruimte voor je swapfile vrij op je hdd
check
-Desnoods via idetool downloaden en dan dma aanzetten op cd-rom
ga ik nu doen
-Nieuwe divx codec downloaden.
heb geprobeerd met 3.11 en 5.x.x.
-ander divx player proberen.
mediaplayer heeft zelfde probleem

[ Voor 3% gewijzigd door SAiKO op 08-12-2002 12:38 . Reden: kwootjes fixen ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Behalve deze schreeuwer hierboven staan er veel nuttige tips :P
Maar heb je het nimo codec pack al?
Ik had laatst ook dat een divx neit echt lekker liep, na ik dat pack installeerde deed ie het opeens wel goed... misschien helpt het?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Paitor schreef op 08 December 2002 @ 12:34:
Behalve deze schreeuwer hierboven staan er veel nuttige tips :P
Maar heb je het nimo codec pack al?
Ik had laatst ook dat een divx neit echt lekker liep, na ik dat pack installeerde deed ie het opeens wel goed... misschien helpt het?
Maar dat verklaart toch niet waarom ik dat probleem enkel heb wanneer ik van cd af speel..

• Paitor

Paitor

SAiKO schreef op 08 december 2002 @ 12:35:
[...]

Maar dat verklaart toch niet waarom ik dat probleem enkel heb wanneer ik van cd af speel..
Jawel, want het kan veel eerder aan de codec liggen van die enkele cd.
Verder is het ook nog eens AC3, misschien heb je een foute ac3 codec?
Je players zijn namelijk in orde, BSplayer is imho de stabielste, en windows media player die slikt bijna alles wel, dus daar zal het niet aan liggen.
Je cdrom speler staat goed, je hebt HD in raid hangen... Drivers zijn up to date.
Dan zijn er nog een paar opties open: Kapotte cd of Kapotte codecs...
maar het kan nooit kwaad om het Nimo Codec Pack te installeren hoor.
Let alleen wel ff op dat je sommige codecs niet naast elkaar installeert, maar dat wordt op de site van nimo ook wel uitgelegd.

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Ben er al achter gekomen dat het niet alleen bij AC3 is, zijn ook films met mp3 audio die er last van hebben. IDETools kan ik niet vinden..heeft iemand misschien een linkje voor me?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dit licht gewoon aan de latency van de CD-speler. CD-spelers hebben veelal een buffertje van een aantal honderden kB. Daaruit lezen gaat 'normaal'. Als die buffer bijna leeg is, moet de cd-speler weer data aan gaan leveren. Dat duurt vaak even (soms moet de cd-speler zelfs weer gaan upspinnen). En in die tijd kan het zijn dat de buffer helemaal leeg raakt.

Leeg buffer == geen data == pauze in je film.

Siditamentis astuentis pactum.

• Paitor

Paitor

Varienaja schreef op 08 December 2002 @ 13:01:
Dit licht gewoon aan de latency van de CD-speler. CD-spelers hebben veelal een buffertje van een aantal honderden kB. Daaruit lezen gaat 'normaal'. Als die buffer bijna leeg is, moet de cd-speler weer data aan gaan leveren. Dat duurt vaak even (soms moet de cd-speler zelfs weer gaan upspinnen). En in die tijd kan het zijn dat de buffer helemaal leeg raakt.

Leeg buffer == geen data == pauze in je film.
Maar dat is nooit om de 1 / 1.5 seconde, zeker niet bij de cdromspelers van tegenwoordig, en kan me niet voorstellen dat die 72 speed lezer niet een beetje een buffer heeft...

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan proberen om je cdrom inderdaad langzamer te laten lopen. Probeer het volgende programma maaren kijk of het uitmaakt.

http://www.cd-bremse.de/cdbremse.htm
Pagina: 1