Toon posts:

Suspend/Sleep modus prob. :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep vandaag een nieuwe computer gekocht, heb alleen één probleem, maar ik zal eerst ff de specs schrijven.. :)

proc. Intel p4 2.5 ghz
mobo. Asus p4b533
video. Asus ti4200 128mb
monitor. Philips 109b
hdd. 80 gig Siegeet
ram. 512mb
+ nog wat andere zut.. winxp os..

maar nu is het probleem dus dat mijn monitor (of videokaart ofzo) telkens naar een of andere energiebesparende modus vliegt na enkele minuten.. (dit gebeurt ook in de bios e.d. dus overal eigenlijk) als ik een andere monitor (mijn ouwe yakumo) op de nieuwe pc aansluit, krijg ik wel beeld, dus geen suspend mode daar, en als ik mijn nieuwe philips monitor op mn ouwe bak aansluit, dan krijg ik ook beeld..

zelfs als ik soms opnieuw opstart dan gaatie nog niet uit zn suspend modus, en das nogal lastig... dus...

Naja, in winxp hebbik alle energiebesparende functies al uitgeschakeld, en in de bios heb ik een de volgende instellingen mbt power management:

Power management - Disabled
Video off option - Suspend -> off
Video off method - dpms off

en in mn mobo boek staat dat als power management op disabled staat, dat dan het niks uit maakt wat je in de rest van de instellingen hebt staan... duszzz...

Wheeelp :?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Het lijkt me toch aannemelijk dat het aan je monitor ligt ondanks dat ie bij een ander mobo het wel goed doet.... Of heb je daar ook alles al gecheckt?

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Eth3r3al schreef op 07 December 2002 @ 22:02:
Het lijkt me toch aannemelijk dat het aan je monitor ligt ondanks dat ie bij een ander mobo het wel goed doet.... Of heb je daar ook alles al gecheckt?
Tja, dat lijkt idd wel zo te zijn, maar ik kan in t boekje van de monitor verder nix vinden over slaapstanden... helaas..

/me is overigens dit nu nog een keer extra aan het controleren, om nog langer mijn monitor op een ouwe bak aan te sluiten

edit: 22:25 heb ff een poosje laten draaien op andere bak met nieuwe monitor, en daar vliegt ie dus niet naar slaap modus, dus denk dat het toch aan mobo/bios ligt.. en denk dat dat ouwe beeldscherm niet naar slaapstand vliegt omdattie dat waarschijnlijk niet ondersteund ofzo...denk ik... maarja.. nog steeds geen oplossing helaas.. :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:27 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Beetje domme vraag maybe , maar is het een monitor die doorgelust is naar de voeding van je pc??? Kan zijn he :P

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Eth3r3al schreef op 07 December 2002 @ 22:33:
Beetje domme vraag maybe , maar is het een monitor die doorgelust is naar de voeding van je pc??? Kan zijn he :P
nope, hij zit gewoon op een apart contact in mijn stekkerdoos...

maar tis best vreemd, ik had net ook even nog wat biosinstellingen veranderd enzo, maar hij gaat nog steeds (ongeveer na een kwartier in zn "slaapstand", en ik krijg hem er dus ook niet meer uit... (bovendien was ik druk aan het muizen toen ie in "slaapstand" viel, dus dan begin ik ook wel een beetje te twijfelen of het wel een slaapstand is... :( )

• Raku

Raku

Mental Aid

Is ie helemaal warm dan aan de achter/bovenkant? Als ie gloeiend heet is is het niet helemaal goed natuurlijk :P

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Eth3r3al schreef op 07 December 2002 @ 22:59:
Is ie helemaal warm dan aan de achter/bovenkant? Als ie gloeiend heet is is het niet helemaal goed natuurlijk :P
neuj, hijs niet warm aan de bovenkant.... dus das ook weer een beetje lastig...
kep nog eens geprobeerd als 2e monitor aan te sluiten, en zelfs dan reageert ie niet... snif...

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik het probleem gevonden, was aan het schuiven met mn monitor, toennie nog aanstond, en toen ging hij opeens weer uit.. dus heb ff een beetje aan de kabel lopen trekken enzo, en toen ging ie weer uit... kortom: brakke kabel aan de kant van de monitor, (waar hij de monitor ingaat dus).... dus die kan maandag weer terug naar de winkel :(
Pagina: 1