Ik gebruik al een tijdje naar alle tevredenheid RedHat 8, maar het komt steeds vaker voor dat er instellingen of profielen 'vergeten' worden. Als ik Mozilla (ik heb 1.2.1 geinstalleerd) opstart krijg ik vaak opeens een sidebar en personal toolbar te zien, terwijl ik die altijd meteen uitschakel. Als ik LimeWire opstart moet ik regelmatig opnieuw mijn share-directories en andere instellingen opgeven. Tot vandaag waren dat de enige problemen, maar vandaag startte ik Gaim op, en toen waren daar ook al mijn instellingen verdwenen. Hebben meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing?
Verwijderd
Ik zou beginnen met zoeken bij de rechten op je home-directory. Anders even een extra user aanmaken en kijken of deze user-account hier ook last van krijgt....
Heo kan dit alles nou met rechten te maken hebben? Soms worden mijn instellingen wel onthouden, en soms niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat komt doordat de rechten verkeerd staan ingesteld. Ze zijn overigens goed ingesteld volgens mij.
Misschien weten jullie wat het is als ik dit vertel: De bookmarks van gftp verdwijnen soms ook spontaan, en als ik in GEdit aan het werken ben kan ik soms na een tijdje niets meer in mijn home-directory /home/mark opslaan omdat er geen schijfruimte meer zou zijn. Natuurlijk heb ik wel voldoende schijfruimte. Als ik deze foutmelding krijg kan ik ook met andere programma's absoluut niets meer in /home/mark opslaan. Een restart is tot nu de enige oplossing die ik ken. Na deze foutmelding kan ik nog wel gewoon dingen in /mnt/d opslaan (mijn Windows d:-schijf).
Weet iemand een oplossing? Op deze manier is het namelijk niet meer echt leuk om met Linux te werken.
Weet iemand een oplossing? Op deze manier is het namelijk niet meer echt leuk om met Linux te werken.
Ik denk toch dat je een ruimtegebrek hebt. wat is de uitkomst van 'df -h'?
Je hebt helemaal gelijk. Ik was niet gewend dat onder Linux alles wat ik verwijder in de prullenbak verdwijnt en daar dus nog steeds evenveel ruimte inneemt. Stom zeg! (van mij dan, niet van de prullenbak :-) Maar ik vraag me af of mijn profielen-probleem nu definitief is opgelost. Zo niet dan horen jullie dat ongetwijfeld spoedig.balk schreef op 09 December 2002 @ 19:50:
Ik denk toch dat je een ruimtegebrek hebt. wat is de uitkomst van 'df -h'?
Verwijderd
**kuch**Hark schreef op 09 December 2002 @ 20:16:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik was niet gewend dat onder Linux alles wat ik verwijder in de prullenbak verdwijnt en daar dus nog steeds evenveel ruimte inneemt. Stom zeg! (van mij dan, niet van de prullenbak :-) Maar ik vraag me af of mijn profielen-probleem nu definitief is opgelost. Zo niet dan horen jullie dat ongetwijfeld spoedig.
In de prullenbak? Onder Linux?
Die prullenbak is volgens mij een kadootje van sommige window managers (lees: Gnome & KDE), dat er misschien wel ingebakken zit om het (ex-)Windows gebruikers makkelijk te maken. Ik ben de prullebak onder WindowMaker nog niet tegen gekomen... Als ik iets delete dan is het echt weg.
Maar ja, er zit ook geen explorer-achtige filemanager in WM.
Nee het inderdaad de prullenbak van Gnome 2. Tot nu toe zijn al mijn profielen nog bewaard gebleven! Hoera!Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:36:
[...]
**kuch**
In de prullenbak? Onder Linux?
Die prullenbak is volgens mij een kadootje van sommige window managers (lees: Gnome & KDE), dat er misschien wel ingebakken zit om het (ex-)Windows gebruikers makkelijk te maken. Ik ben de prullebak onder WindowMaker nog niet tegen gekomen... Als ik iets delete dan is het echt weg.
Maar ja, er zit ook geen explorer-achtige filemanager in WM.
Hmm, misschien is het dan een idee om een feature request voor Nautilus in te dienen dattie even gilt als de HD vol raakt en er dingen in de Trash staan (net als Windows doet met zijn trashcan).
Pagina: 1